Waar zijn de meeste activiteiten en mogelijkheden op.

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar zijn de meeste activiteiten en mogelijkheden op.

#16 Bericht door PA0ETE »

En wees nou niet zo hard voor de FT8-jongens en meisjes. Ik loop zelf niet warm voor een mode waar je geen uitgebreide tekst kunt uitwisselen (in spraak of digitaal). De signalen zijn verder echt reuze irritant op de band, maar daar staat tegenover dat een flink aantal mensen er toch een hoop lol aan lijken te beleven, maar bovenal levert het echt een ENORME berg aan zinvolle informatie voor propagatie-onderzoek op. (= Experimenteel Radio-onderzoek, onze core business) En bij mijn 10m-baken (oude techniek, het baken werkt sinds 1987) ben ik er ook niet bij als iemand een ontvangstrapport geeft :)

(Ik heb een nieuw baken: PI7ETE zendt binnenkort naast morse ook in WSPR uit. Hij verschijnt daarmee niet op de bekende WSPR-websites, maar je kunt wel WSPR-ontvangst gebruiken waarbij het bereik fors groter is dan via CW.)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Waar zijn de meeste activiteiten en mogelijkheden op.

#17 Bericht door PA8S »

PA0ETE schreef: 02 aug 2023, 17:32Ik loop zelf niet warm voor een mode waar je geen uitgebreide tekst kunt uitwisselen (in spraak of digitaal).
Dan nodig ik je eens uit JS8 te proberen, interactief (a-la PSK/RTTY) maar dan met de FT8 techniek (dus weak signal). :)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar zijn de meeste activiteiten en mogelijkheden op.

#18 Bericht door PA0ETE »

Ja dat ken ik wel. Chatten op amateurbanden is míj́n core business (belangrijkste punt van interesse), maar ik zie meer in THOR of FSQ als ik zelf mag kiezen, ook weak-signal maar geen GPS of andere tijdsynchronisatie nodig :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Waar zijn de meeste activiteiten en mogelijkheden op.

#19 Bericht door PE4BAS »

Ja dat ken ik wel. Chatten op amateurbanden is míj́n core business (belangrijkste punt van interesse), maar ik zie meer in THOR of FSQ als ik zelf mag kiezen, ook weak-signal maar geen GPS of andere tijdsynchronisatie nodig :)
FSQ ja dat ken ik nog wel. Misschien dan maar eens VarAC proberen. Erg leuke chat op HF en geen tijdsync nodig.

Plaats reactie