Onbekende roepnaam

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Onbekende roepnaam

#1 Bericht door PH2X »

Misschien allang bekend hier:

Ik was net getuige van een conversatie tussen een Pool en een Nederlander. De Nederlander had een voor mij vreemde roepnaam. Ik heb hem ook niet goed verstaan. Ene Rob sprak de roepnaam niet zo duidelijk uit. Het was iets van VC4 of VCH? De Pool begreep het ook niet. Die Rob had het over international radio. Zegt het iemand wat? Het kwam op mij nogal nep over.
Oh, 20-meterband 14.240 MHz
Jaap
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Onbekende roepnaam

#2 Bericht door Gert_PA2LO »

Op basis van je informatie verwacht dat je een QSO van Rob VE1CHW hebt gehoord. Rob zet eigenlijk altijd een prima signaal neer in Nederland en is behoorlijk actief vanuit Canada. Mocht je de stem nog herinneren, dan kan je even op youtube zoeken op de call. Er staan wel wat opnamen van QSO's van Rob.

Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Onbekende roepnaam

#3 Bericht door PH2X »

Gert, ik heb de Rob die jij noemt op net even YouTube gehoord. Dat is niet de Rob die ik gisteren hoorde. Rob VE1CHW spreekt uitstekend Engels. Wat ik gisteren hoorde was meer steenkolenengels, haha. Volgens mij zat hij in Den Haag. Hij gooide bij het spellen enkele letters in het Nederlands tussendoor. En ik meen dat hij H A A G spelde als H A A Q U E. Heb er een halve opname van. Ach, zo belangrijk is het ook weer niet.
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

Plaats reactie