Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#1 Bericht door pc9t »

Ik ben op zoek hoe en met welk programma ik mijn QSL labels kan printen via de Dymo labelwriter 450.

Tot nu toe heb ik nog geen enkel log programma of label print programma gevonden waarmee ik dus labels kan printen

Vind het nogal iets om een printer hiervoor neer te moeten zetten voor die enkele keer dat ik een kaart moet beantwoorden.

En de Dymo labelwriter heb ik staan.

Wie o wie kan me hierin helpen.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#2 Bericht door pe1hzg »

Specs: http://download.dymo.com/dymo/technical ... erence.pdf
je zou eens iets kunnen proberen bijvoorbeeld in Python.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#3 Bericht door on4avt »

Is toch wel makkelijker in een printer. Tegenwoordig kost dat ook niet veel meer en daar zijn programma's genoeg voor.
ik heb ook nog gezocht om met een labelprinter te werken en nooit iets gevonden;
-Als je dan toch maar zeer zeldzaam een qsl moet beantwoorden, kan je ze evengoed met de hand schrijven.
Maar hopelijk brengt je zoektocht wat op en kunnen we ervan meegenieten.

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#4 Bericht door ex-F0NVA »

Voor de Mac is er RUMlogNG en dat programma werkt perfect met de Dymo Labelwriter 450.
À bois noueux, hache affilée.

PA3DZA
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 nov 2007, 22:18
Locatie: Lottum

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#5 Bericht door PA3DZA »

Hoi,
Bekijk eens UCX log, een log programma, kun je een adif file inladen en dan labels drukken, ik weet niet of die printer ertussen staat.
zelf heb ik logger 32 en druk met UCXlog.
Martien.

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#6 Bericht door PD2B »

Ik gebruik sinds een tijdje AClog, bevalt me prima. Ik was op zoek naar een programma die snel en niet teveel geheugen innam op een mini laptopje, zit van alles in. Je kan je transceiver er mee aansturen voor gebruik van JTDX enz.


Kost wel $25,- maar dan krijg je ook extra programma's


http://www.n3fjp.com/
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#7 Bericht door KHoos »

PC9T schreef:Ik ben op zoek hoe en met welk programma ik mijn QSL labels kan printen via de Dymo labelwriter 450.

Tot nu toe heb ik nog geen enkel log programma of label print programma gevonden waarmee ik dus labels kan printen.
Mijn logprogramma (cqrlog) exporteert naar een .csv formaat en daarna maak ik er labels mee met behulp van glabel. Een snelle zoektocht leert mij dat er mensen zijn die de dymo labelwriter aan de gang hebben met glabel, bijvoorbeeld https://ubuntuforums.org/archive/index. ... 61781.html
Koos van den Hout callsign PE4KH

ON4MDW
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:30
Roepletters: ON4MDW
Locatie: Geraardsbergen

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#8 Bericht door ON4MDW »

Ik gebruik deze van IW1QLH, gaat prima samen met Ham Radio Deluxe.

Je logboek wordt automatisch in het programma geupdate.

Je moet wel je labels op gewenste grote maken. (neemt wel wat fine tuning in beslag).

Eenmaal dit in orde is het gewoon kwestie van Label op kleef vel aftrekken en op qsl kaart kleven.

Zie link : http://www.iw1qlh.net/

Scroll bij software naar HDRLabel.

Good luck :D

Marc

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#9 Bericht door pc9t »

Iedereen alvast dank voor de mogelijkheden.

@ F0NVA RumLogNG is zeker een leuke optie alleen kan ik zo niet vinden of deze met een Flex 6500 werkt.

Ik heb Dogpark SDR en MacloggerDX op mijn Mac staan en dit werkt alleen de keuze in label vrijheid laat te wensen over.
Maar ik ben bang dat het niet met een Flex gaat werken, maar dat wordt dus verder uitzoeken. Maar op zich zijn de Mac programma's wel erg uitgebreid.
Alleen de Flex is dan weer een verhaal apart.

@ PA3DZA heb UCX op de window server geprobeerd en daar lukt het in vedergeval wel om zelf een label op de Dymo te produceren.
Verder vind ik het niet zo'n gebruiksvriendelijk programma is mijn eerste indruk.

Verder ben ik ooit bezig geweest met HRD en met HRD-label maar is niet mijn programma, ik heb behoorlijk wat gekocht aan programmatuur voor de Mac, alleen is daar 1 minpunt het gebrek aan N1MM als contest programma. Daar ik eigenlijk alleen mag digitaal verbindingen maak RTTY en PSK in contests.

En Fl-digi op de Mac is wel te grbuiken maar het is zeker geen N1MM.

Ik kan als niets gaat werken nog een printer neerzetten maar om dat allen voor die enkele QSL label die ik moet maken is ook zonde want als je dan een keer moet printen dan is je inkt ingedroogd enz, dus vandaar de Dymo.

Maar voorlopig heb ik dus 2 opties om op verder te gaan.

En ik heb op de Windows omgeving DX lab staan maar daar is labels only voor een labelwriter ook niet mogelijk.

Uiteraard hou ik me aanbevolen voor meer opties.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Printen van QSL labels met Dymo Labelwriter 450

#10 Bericht door EA5JEX »

Volgens mij heb ik via N1MM het log in csv gedownload en via de dynoapp uitgeprint toen ik in Nepal qrv was.

Kees

Plaats reactie