Storing op digitenne

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Gesloten
Bericht
Auteur
har63
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2014, 05:10
Roepletters: pa7
Locatie: boukoul

Storing op digitenne

#1 Bericht door har63 »

hoi weet iemand iets over storingen op een digi antenne van kpn te verkomen ,ik heb heel veel problemen dat ik bij iemand heel erg stoor op en digi antenne van kpn en wil heel graag dit oplossen ik heb dit vooral op ssb modelatie met 10 of 30 of 50 watts het maakt niks uit het staat gewoon in is er iemand die mij kan helpen of tips voor mij heeft

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: verstoring

#2 Bericht door pa4o »

Op welke freq zit je dan har63? Ik had het toen ik op de 2m zat namelijk. Gelukkig heb ik het toe kunnen verhelpen.

Peter

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: verstoring

#3 Bericht door pa1bvm »

welk type antenne hangt er aan de digitenne ??? iets standaards of iets speciaals ???

ik had zelf last van mijn eigen 144 Mhz signaal ..ik gebruikte een " niet " standaard KPN antenne
ik meen van sharp oid .. met extra gain ... ( zit in buiten gebied met beroerde ontvangst van digitenne )
dit ding kwam uit duitsland er zat ook een antenne in voor de " lage" banden .. die heb ik er afgeknipt en toen was het beeld weer helemaal rustig ..

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: verstoring

#4 Bericht door PE2AAB »

pa4ps schreef:Op welke freq zit je dan har63? Ik had het toen ik op de 2m zat namelijk. Gelukkig heb ik het toe kunnen verhelpen.

Peter
http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 88#p150688

Op HF zo te zien. Hij is nog bezig met de N vergunning. Probleem opgelost zou ik zeggen. Je mag daar niet mee zenden dus is de storing ook weg.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Storing op digitenne

#5 Bericht door Aeolus »

Ah ja nu je het zegt, probleem (voorlopig) opgelost :)

Slotje d'r op.

Gesloten