Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
pe1cmo
Berichten: 2087
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#16 Bericht door pe1cmo »

Hem, of de Heere ??
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#17 Bericht door Juul - PE0GJG »

pe1cmo schreef:Hem, of de Heere ??

Ik hoorde iemand hier in het dorp zeggen "Hem". Nou en hier weten ze het wel.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#18 Bericht door PA1WBU »

Als ik af mag gaan op wat ik hoor vanuit Veron afd Arnhem qua vaste beursgangers die nu thuis zullen blijven dan gaat het niet druk worden in Rosmalen. Heel jammer voor de organisatie uiteraard. Zelf
laat ik ook verstek gaan.

:(
Wilko

pe1czg
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 apr 2009, 22:20
Roepletters: PE1CZG
Locatie: Soest

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#19 Bericht door pe1czg »

Waarom zou je de goden verzoeken? Ik ga zeer zeker ook niet dit jaar en heb dit al van velen gehoord.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#20 Bericht door sottezero »

Wat een onzin.
Afgelopen jaren heeft niemand last gehad van Rinovirussen, of Influenza..
Maar de besmetting van een corona virus met een nieuwe naam (zorgde vroeger al voor 10% van de griepgevallen) en ineens paniek en massahysterie...

De doodgewone verkoudheid veroorzaakt meer dan 5 keer zoveel doden.. en dat is al een heel oud virus...

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#21 Bericht door andre »

wat een onzin...
citaat:
Zaterdagavond werd bekend dat het aantal in Italië geconstateerde gevallen van het nieuwe coronavirus is gestegen tot 5883. In totaal zijn 233 mensen overleden. Daarmee is Italië het zwaarst getroffen van heel Europa. Van alle patiënten zijn er 589 volledig hersteld.

Stand van zaken dus dat met de besmetting in Italie rond/net onder de 5 pct van de geregistreerde besmettingen dus komt te overlijden. Als jij dat onzin vind stop jij dan maar verder je kop in het zand.

Probleem is dat de besmettingsgraad enorm hoog is tov een gewoon griepie. Maar laat je vooral niet weerhouden je er niets van aan te trekken...Als jij mij maar niet besmet!
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#22 Bericht door Frankyboy »

sottezero schreef:Wat een onzin.
Afgelopen jaren heeft niemand last gehad van Rinovirussen, of Influenza..
Maar de besmetting van een corona virus met een nieuwe naam (zorgde vroeger al voor 10% van de griepgevallen) en ineens paniek en massahysterie...

De doodgewone verkoudheid veroorzaakt meer dan 5 keer zoveel doden.. en dat is al een heel oud virus...
andre schreef: ...
Stand van zaken dus dat met de besmetting in Italie rond/net onder de 5 pct van de geregistreerde besmettingen dus komt te overlijden.
..
Die 5% klopt alleen wanneer alle gevallen geregistreerd zijn en dat is zeker niet zo, dus het percentage ligt lager. Er zijn zelfs mensen bij die het niet eens merken.

Maar buiten dat zou ik het ook niet verstandig nu vinden om naar de beurs te gaan, waarom zou je het opzoeken en het kan maar zo heel vervelend worden. Misschien niet voor jou maar wel voor mensen om je heen.
Het is een nieuw virus en besmettelijk dus iedereen kan het krijgen (geen vaccin) je buurman in de straat van 85 zal er maar door komen te overlijden.
Dus beetje voorzichtigheid kan geen kwaad.

Het gevaar zit niet zozeer in het virus als wel in de grote hoeveelheid mensen die het kan krijgen. Ziekenhuizen kunnen in lockdown of overvol raken.
En dan kan het zomaar heel nare bijeffecten geven, bv sottezero die ineens een blindedarm ontsteking heeft kan niet terecht in het ziekenhuis.

Beetje indammen kan zeker nu geen kwaad. Later is er hopelijk een vaccin.

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#23 Bericht door andre »

Frankyboy schreef:
andre schreef: ...
Stand van zaken dus dat met de besmetting in Italie rond/net onder de 5 pct van de geregistreerde besmettingen dus komt te overlijden.
..
Die 5% klopt alleen wanneer alle gevallen geregistreerd zijn en dat is zeker niet zo, dus het percentage ligt lager. Er zijn zelfs mensen bij die het niet eens merken.
Precies, maar datzelfde geldt ook voor een standaard influenza zoals wij dat kennen. De meeste die een echte griep oplopen gaan ook niet naar de huisarts.Worden dus ook niet meegeteld.

Maar hoe het ook is, het kan geen kwaad wat voorzichtig te zijn.
Overigens valt het gros van de huidige radio amateurs qua leeftijd onder de risico groep.. :lol: .
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#24 Bericht door PD2B »

Wat ook een rol speelt is dat we eigenlijk met elkaar dit virus willen indammen en dat het zich niet verder verspreidt. Waarom zouden we met elkaar naar een locatie aan in een besmet gebied en het risico lopen het virus mee naar huis te nemen en vervolgens ook daar mensen te besmetten. Op zo'n dag komen amateurs uit bijna het hele land, dus met een beetje pech is de week erna in het gehele land de besmetting aanwezig.

Om iets te organiseren in een gebied waar het heerst is het in mijn ogen vragen om moeilijkheden. Het kan uiteraard goed gaan maar ik neem het risico niet.
Mvg,

Bert

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#25 Bericht door pa1bvm »

even los van ziektekiemen en andere ongemakken ...
laatste paar jaar bijna niets gekocht op deze beurs ..
steeds minder " leuk" vhf / uhf aanbod
prijzen voor artikelen erg hoog ... toegang en parkeren al bijna 15 euro kwijt ..

nee ik sla maar eens over ..

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#26 Bericht door PA3DJS »

PD2B schreef:Wat ook een rol speelt is dat we eigenlijk met elkaar dit virus willen indammen en dat het zich niet verder verspreidt. Waarom zouden we met elkaar naar een locatie aan in een besmet gebied en het risico lopen het virus mee naar huis te nemen en vervolgens ook daar mensen te besmetten. Op zo'n dag komen amateurs uit bijna het hele land, dus met een beetje pech is de week erna in het gehele land de besmetting aanwezig.

Om iets te organiseren in een gebied waar het heerst is het in mijn ogen vragen om moeilijkheden. Het kan uiteraard goed gaan maar ik neem het risico niet.
Wellicht gaat de tijd het ons leren en worden, als het aantal besmettingen fors blijft toenemen, diverse evenementen afgelast.

@zottezero:
Ik vermoed dat je wat kort door de bocht gaat, maar wellicht was dat juist je bedoeling.

Voor degenen die wat hebben mt NGC:
https://www.nationalgeographic.com/scie ... -the-body/

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#27 Bericht door Juul - PE0GJG »

sottezero schreef:Wat een onzin.
Afgelopen jaren heeft niemand last gehad van Rinovirussen, of Influenza..
Maar de besmetting van een corona virus met een nieuwe naam (zorgde vroeger al voor 10% van de griepgevallen) en ineens paniek en massahysterie...

De doodgewone verkoudheid veroorzaakt meer dan 5 keer zoveel doden.. en dat is al een heel oud virus...

@sottezero

"Wat een onzin"

Je hebt weinig compassie met andere mensen". Dank je wel!

Ik heb diabetes en ben 73 jaar en als ik griep krijg ben ik zeker een week ontregeld. En da's niet leuk kan ik je melden. Het is me 1x overkomen.
Zal allemaal wel m'n eigen schuld zijn als ik je bericht lees.
Maar leuk om te lezen dat er van die "Wat een onzin" mensen en dus nu ook zendamateurs zijn. (ik neem tenminste aan dat je zendamateur bent)
Ik wens jou in ieder geval een gezond leven toe.

Je hebt wel een punt dat er meer mensen jaarlijks overlijden van de griep en het erg warme weer hier. Dat klopt.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#28 Bericht door PE5PVB »

Probleem is dat de markt waarschijnlijk vanwege een huurcontract bij zowel Libema als de marktkramen verhuurder niet zomaar verplaatst kan worden. Zolang er nog geen verbod is door gemeente of provincie zal je een eventuele calamiteiten verzekering niet kunnen aanspreken.

Ik ga in ieder geval wel. Maar ik begrijp mensen die een kwetsbare gezondheid hebben ook. Maar, tot hoever moet je gaan? In de supermarkt kun je ook net dat verkeerde artikel aanraken.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#29 Bericht door PA1AIS »

Het probleem kan zijn dat jij mogelijk straks drager bent zonder verschijnselen. Je komt bij je oudere buurvrouw of ouders tegen en bingo.

Complete minachting dus voor je familie en kennissen.
Pure egotripperij, gebrek aan empathie voor je medemensch .

Maar ja dat past nu eenmaal bij het een bepaald spectrum waar veel techneuten last van hebben.
(ik ook)
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#30 Bericht door PE5PVB »

Dat is wel een heel paniekerige gedachte. Dat kan ook met een gewone griep zijn. Ik denk dat iedereen deze keuze voor zich moet maken. Daarnaast denk ik dat bezoekers die het niet zo nauw nemen met hygiëne net zo besmettelijk kunnen zijn als mensen die dat wel goed in acht nemen. Als drager zit het virus namelijk vooral in je en niet op je.

Dan zou je het hele land op quarantaine moeten zetten, wat sociaal en economisch niet mogelijk is.

Plaats reactie