thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#1 Bericht door PD0JSB »

is het thema van Jota/ Joti 2019 inmiddels al bekend ?
Het is wel prettig als vooraf wat geregeld kan worden voor bv QSL kaarten voor het thema
Altijd leuk om wat te kunnen voorbereiden voor PA4AGO/J
Jota moet geen "last minute werk "worden .
Het is al augustus !
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#2 Bericht door PA0CMU »

Jan,
"Het thema van de JOTA-JOTI 2019 is bijna bekend. We vragen je om nog even geduld te hebben."
schrijft de JOTA-JOTI organisatie.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#3 Bericht door elsinga »

Het algemene jaarthema voor seizoen 2019-2020 is al een tijdje bij de JOTA/JOTI organisatie bekend. Alleen mogen zij er nog hun eigen draai aan geven en dat kost tijd.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#4 Bericht door PD0JSB »

Tja, "even geduld "dat stond er al meer dan 2 maanden
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#5 Bericht door PE2AAB »

Let wel; het LS is ‘understaffed’. Vacatures te over dus ik snap dat wel. Het blijft natuurlijk vrijwilligerswerk. De trend van een tekort aan bestuursleden en hulp is overigens overal zichtbaar helaas en beperkt zich niet alleen tot Scouting.

Het zal vanzelf komen. Leden van het LS lezen hier ook mee en zullen vast reageren. Aan de andere kant snap ik dat het vervelend is als je je programma, QSL kaarten etc. wil afstemmen op het thema dat het dan makkelijk is om deze ook te weten.

In onze regio wordt jaarlijks een voorbereidingsvergadering gehouden. Meestal tussen de 30-40 deelnemers. Goed bezocht dus. Daar komen dit soort zaken ook vaak aan bod.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#6 Bericht door PA3HMP »

PD0JSB schreef:Tja, "even geduld "dat stond er al meer dan 2 maanden
idd een beetje op tijd weten is erg makkelijk om voorbereidingen te kunnen treffen.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#7 Bericht door pe1hzg »

Bij onze groep zijn al meerdere JOTA voorbereidingsvergaderingen geweest en liggen er al diverse dingen vast.

Dan kan de landelijke organisatie nu nog met een thema komen, voor ons is dat voor dit jaar nu helaas domweg te laat.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#8 Bericht door PE2AAB »

pe1hzg schreef:Bij onze groep zijn al meerdere JOTA voorbereidingsvergaderingen geweest en liggen er al diverse dingen vast.

Dan kan de landelijke organisatie nu nog met een thema komen, voor ons is dat voor dit jaar nu helaas domweg te laat.
Wij gaan eigenlijk altijd ‘om het thema heen’. Dus of een eigen thema of geen thema.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#9 Bericht door elsinga »

Ondanks dat ik het thema (zowel het algemene als het specifieke JOTA) vroegtijdig weet door mijn landelijke functie (ik adviseer de JOTA/JOTI op het gebied van Spel) doen wij er als groep ook eigenlijk niets mee. Onze invulling is themaloos, gewoon leuke activiteiten doen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#10 Bericht door Thom PA9T »

Het thema is toch 'Into the Wild'? Dit werd een maand ofzo geleden gepubliceerd via de facebook van JOTA-JOTI

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#11 Bericht door PA3RIS »

Thom PA9T schreef:Het thema is toch 'Into the Wild'? Dit werd een maand ofzo geleden gepubliceerd via de facebook van JOTA-JOTI
Klopt..

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#12 Bericht door PA3RIS »

PE2AAB schreef:Let wel; het LS is ‘understaffed’.
We zijn zeker understaffed. En dat ga je merken aan dit soort dingen. We hebben echt veel te weinig mensen voor het vele werk wat er in korte tijd gedaan moet worden. Dus mochten er hier nog mensen zijn die een paar jaar willen helpen met het landelijk organiseren van de JOTA-JOTI en lid zijn van Scouting of dat willen worden, graag!

pa3ai
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 sep 2007, 20:32
Roepletters: PA3AI

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#13 Bericht door pa3ai »

PA3RIS schreef:
PE2AAB schreef:Let wel; het LS is ‘understaffed’.
We zijn zeker understaffed. En dat ga je merken aan dit soort dingen. We hebben echt veel te weinig mensen voor het vele werk wat er in korte tijd gedaan moet worden. Dus mochten er hier nog mensen zijn die een paar jaar willen helpen met het landelijk organiseren van de JOTA-JOTI en lid zijn van Scouting of dat willen worden, graag!
Er is ooit wel gecommuniceerd dat er een programma beschikbaar zou komen. (op 1 augustus als ik mij niet vergis).
Kan jij vertellen of dit nog komt? (ivm dubbel werk)

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: thema JOTA JOTI 2019 al bekend ?

#14 Bericht door PA3RIS »

pa3ai schreef:
PA3RIS schreef:
PE2AAB schreef:Let wel; het LS is ‘understaffed’.
We zijn zeker understaffed. En dat ga je merken aan dit soort dingen. We hebben echt veel te weinig mensen voor het vele werk wat er in korte tijd gedaan moet worden. Dus mochten er hier nog mensen zijn die een paar jaar willen helpen met het landelijk organiseren van de JOTA-JOTI en lid zijn van Scouting of dat willen worden, graag!
Er is ooit wel gecommuniceerd dat er een programma beschikbaar zou komen. (op 1 augustus als ik mij niet vergis).
Kan jij vertellen of dit nog komt? (ivm dubbel werk)
Ja, hoor, dat komt. Ook weer zo'n geval van onderbemensing. Maar de persoon die eraan bezig is, hoopt het binnen nu een een week of wat af te ronden.

Plaats reactie