Examens F & N 7 November 2018

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PC1RZ
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jan 2016, 10:12
Roepletters: PC1RZ

Examens F & N 7 November 2018

#1 Bericht door PC1RZ »

Afgelopen woensdag waren er weer examens in Nieuwegein,
heb daar zelf deelgenomen aan het F examen (en als alles klopt deze met goed gevolg afgelegd)


op de site van stichting radio examens staat al een voorlopige uitslag en de antwoorden van het examen. (tekst hieronder alvast weergegeven, antwoorden niet.)

Wat mij zelf opvalt is dit keer het hoge percentage geslaagden voor het F examen, en het vrij lage percentage geslaagden voor het N examen, was het F examen dan dit keer zo makkelijk en het N zo moeilijk of was de voorbereiding van de examenkandidaten de oorzaak ?
Vond het F examen zelf niet zo heel makkelijk nl.


------------- Van de site van de SRE ---------------
7 november,

Op 7 november deden 25 kandidaten examen voor het F-examen. Van deze groep is 68% (voorlopig) geslaagd. Ook mochten we 44 kandidaten voor het N-examen ontvangen. Van deze groep is 68,1% (voorlopig) geslaagd. Waarom ‘voorlopig’ geslaagd? We gebruiken de term ‘voorlopig geslaagd’ omdat de uitslag van de examens officieel wordt vastgesteld door het Agentschap Telecom.
De resultaten van het examen zijn op 7 november door de Stichting Radio Examens verzonden aan het Agentschap Telecom. Zodra SRE vanuit Agentschap Telecom de beschikking heeft ontvangen, informeren we alle kandidaten over de uitslag.
73, Rick

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Examens F & N 7 November 2018

#2 Bericht door PA5COR »

Historisch gezien lag het aantal geslaagden voor de C/F/A kandidaten lager als de D/N kandidaten.
Hoog aantal geslaagden voor F inderdaad, N had meestal ook rond de 60% geslaagden wat minder afwijkt.
Inderdaad zijn er "makkelijker" F vragenlijsten en moeilijker, geld ook voor de N.
Net hoe of wat je geleerd hebt en wat deel je het makkelijkst ligt en hoeveel de zenuwen een rol spelen gedurende het examen.

Ik weet nog best dat ik compleet dichtsloeg op een vraag die ik dromend normaal nog wist te beantwoorden, hoewel ik normaal niet zo'n zenuwachtig type ben..... :mrgreen:
Mede door dat had ik toch nog 7 fout bij de F... :oops:
Gefeliciteeerd maar :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA7HS
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:43
Roepletters: PA7HS
Locatie: Zwolle

Re: Examens F & N 7 November 2018

#3 Bericht door PA7HS »

Gefeliciteerd Rick!!

inderdaad komen de slagingspercentages dit keer mij ook vreemd voor, de N zit eigenlijk al jaren ruim boven de 70% en de F vaker onder de 50% dan er boven.

Niet alleen de moeilijkheidsgraad van examens speelt een hoofdrol (ook al is dat vrij constant) maar de 'kwaliteit/kennis' van de groep kandidaten bij een bepaald examen is zeker mede bepalend voor de resultaten.
Ofwel voor N minder en voor F bovengemiddeld.
73's, PA7HS Hans

Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Re: Examens F & N 7 November 2018

#4 Bericht door PA1RAM »

Proficiat alvast Rick. Heb zelf aan het N examen deelgenomen en vond die niet echt anders dan de andere examens uit de afgelopen 2 jaar. Volgend jaar op voor F examen, moet daar iets meer tijd insteken :roll:
73, Richard (voorheen PD1RAM)

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Examens F & N 7 November 2018

#5 Bericht door PD9FVH »

Ik heb zelf die dag 't N-examen gedaan. Vond het zelf wel te doen maar toch ook wel pittig.
Heb er http://www.pa0vro.nl/ voor doorgenomen. Meeste stond er wel in maar had 't idee niet alles.

PC1RZ
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jan 2016, 10:12
Roepletters: PC1RZ

Re: Examens F & N 7 November 2018

#6 Bericht door PC1RZ »

Ben wel benieuwd,
Iemand al enige info omtrent de uitslag of al kunnen registreren bij het AT ?

afgelopen september was het met een dag of 8 mogelijk om je te registreren als je voor N geslaagd was.
(en in maart 2016, toen ik N deed was het ook een week.)

Ik vraag me af waaraan ik op de AT site nu kan zien of ik mijn N registratie al kan omzetten naar een F registratie, en wat de juiste procedure daarvoor is.
Ik kan in elk geval op dit moment mijn N registratie niet wijzigen, daar geeft hij dan aan dat het een N registratie betreft, als ik daar een ander prefix wil invullen. (en dat is op zich logisch aangezien dat een Novice melding betreft uit 2016 )

Is het dan de bedoeling dat je je N intrekt en een nieuwe Registratie doet voor F ?
De site is sinds juli veranderd qua opzet namelijk.
73, Rick

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Examens F & N 7 November 2018

#7 Bericht door PC1TK »

PD1RZ schreef:Ben wel benieuwd,
Iemand al enige info omtrent de uitslag of al kunnen registreren bij het AT ?

afgelopen september was het met een dag of 8 mogelijk om je te registreren als je voor N geslaagd was.
(en in maart 2016, toen ik N deed was het ook een week.)

Ik vraag me af waaraan ik op de AT site nu kan zien of ik mijn N registratie al kan omzetten naar een F registratie, en wat de juiste procedure daarvoor is.
Ik kan in elk geval op dit moment mijn N registratie niet wijzigen, daar geeft hij dan aan dat het een N registratie betreft, als ik daar een ander prefix wil invullen. (en dat is op zich logisch aangezien dat een Novice melding betreft uit 2016 )

Is het dan de bedoeling dat je je N intrekt en een nieuwe Registratie doet voor F ?
De site is sinds juli veranderd qua opzet namelijk.



Voor zo ver mij bekend ben je meestal 2 week veder .
Maar zou het zo wie zo niet binnen 8 werk dagen lukken .. maar das ook weer van horen en zeggen .


In 2017 heb ik het van N naar F om gezet en moest inderdaad eerst de N intrekken en daarna weer F aan melden .
Melde me als PD1JSK in ! En hoorde een mij bekende persoon zich melden met PA .
Melde mij direct weer af en binnen een paar minuten was ik weer terug als PC1TK .
Maar na dat ik PD1JSK introk was er soort opluchting na dat PC1TK weer aan gemeld was .
Was toch enkele seconden geen geregistreerde zendamateur .. Dacht effen en nou zou de PC het maar begeven of internet plat gaan .. :roll:
DENK je vraag te begrijpen .

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Examens F & N 7 November 2018

#8 Bericht door PD9FVH »

PD1RZ schreef:Ben wel benieuwd,
Iemand al enige info omtrent de uitslag of al kunnen registreren bij het AT ?
Ik keek net en bij mij staat er nu opeens dit:

Afbeelding

PD3Z
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2018, 08:55

Re: Examens F & N 7 November 2018

#9 Bericht door PD3Z »

Ik heb net mijn call kunnen registreren. vanaf nu door het leven als PD3Z

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Examens F & N 7 November 2018

#10 Bericht door PD9FVH »

flok99 schreef:
PD1RZ schreef:Ben wel benieuwd,
Iemand al enige info omtrent de uitslag of al kunnen registreren bij het AT ?
Ik keek net en bij mij staat er nu opeens dit:

Afbeelding
Ja en ben/heet nu ook PD9FVH :-D

PC1RZ
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jan 2016, 10:12
Roepletters: PC1RZ

Re: Examens F & N 7 November 2018

#11 Bericht door PC1RZ »

Kijk dat is goed nieuws ! gefeliciteerd overigens met het behalen van jullie examen!

Ik heb ook inderdaad mijn call nu aan kunnen passen, bij de certificaten staat bij mij nu F :)
Overigens is het inderdaad zoals PC1TK al schreef, je moet je N intrekken en dan een F registreren, en dat gaat niet in 1 klik door :)
duurde een paar minuten voor de N weg was en ik een nieuwe kon aanmaken (zweet..zweet....)

Ik had wijzigen geprobeerd, maar dan bleef hij zeggen dat bij een N certificaat een PD call hoort....
73, Rick

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Examens F & N 7 November 2018

#12 Bericht door PC1TK »

(zweet..zweet....) .. Komt mij bekend voor .. :)
Maar gefeliciteerd .!!

N registisren als totaale leek was ook wel effen zweten ..
Had gelukig al een Digid aan gemaakt .


Welicht tot horens op een van onze freqwenties ....
73 Sjohnie PC1TK ..

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Examens F & N 7 November 2018

#13 Bericht door PE2AAB »

flok99 schreef:
flok99 schreef:
PD1RZ schreef:Ben wel benieuwd,
Iemand al enige info omtrent de uitslag of al kunnen registreren bij het AT ?
Ik keek net en bij mij staat er nu opeens dit:

[img]Foto[/img]
Ja en ben/heet nu ook PD9FVH :-D
Je kunt nu ook je gebruikersnaam van dit forum wijzigen in je callsign
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Examens F & N 7 November 2018

#14 Bericht door PA3RIS »

flok99 schreef: Ja en ben/heet nu ook PD9FVH :-D
Gefeliciteerd Folkert!

Plaats reactie