Ballonvossenjacht 2017 geheime oplaatplaats

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Ballonvossenjacht 2017 geheime oplaatplaats

#1 Bericht door ----- »

Zojuist op de site van de ballonvossenjacht geplaatst

https://www.ballonvossenjacht.nl/

Dit jaar opgelaten vanaf een geheime plek. goed idee wat mij betreft, met die computersimulatie site's was de lol eraf, nu komt het weer aan op de jager.

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Ballonvossenjacht 2017 geheime oplaatplaats

#2 Bericht door PA1WES »

goed plan inderdaad! ben wel benieuwd of de ballon nu net zo hoog gaat komen. Volgens mij is het een kleinere ?

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ballonvossenjacht 2017 geheime oplaatplaats

#3 Bericht door Randy »

We hebben dit jaar ook extra prijzen. Naast de medaille voor iedere equipe die al aan de finish verschijnt. Dus meedoen op zondag 10 september a.s.!

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Ballonvossenjacht 2017 geheime oplaatplaats

#4 Bericht door PG7VG »

Iemand al een idee waar de ballon mogelijk opgelaten kan worden? Centraal in het land ( was de afgelopen jaren denk ik??) of juist in 1 van de windrichtingen? Ik weet niet of de wind de ballon ieder jaar op min of meer dezelfde plek bracht?
Ik hoop iig tijd te hebben om een beetje mee te luisteren en de beelden te bekijken. (via portootje en internet.)
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Ballonvossenjacht 2017 geheime oplaatplaats

#5 Bericht door PA1WES »

Geen idee, de locatie is geheim. Maar er wordt wel aangegeven dat ze gaan proberen de ballon niet in het ijsselmeer te laten landen. Dan mag je aannemen dat ze op de dag zelf een calculatie doen op basis van de wind. Vermoedelijk zijn er een aantal mogelijke oplaat-plaatsen vooraf geselecteerd en gaan ze op basis van de calculatie 1 van die plekken gebruiken. Persoonlijk denk ik dat het de bedoeling is dat de ballon een beetje centraal gaat neerkomen. Maar dit zijn mijn persoonlijke vermoedens :)

Plaats reactie