OV2T vanaf EU-171

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: OV2T vanaf EU-171

#16 Bericht door pa3kc »

Nog over die vakantie ronde. Een paar jaar geleden was dat ook al.

Ik was /p in Frankrijk en melde mij in met een 817nd met 5w, niet veel maar ik werd gehoord en de band was zeer goed open. De rondleider vroeg of er nog inmelders waren dus ik meld mij in, werd er gewoon over mij heen gewerkt: "Nog de groeten aan die en die in Nederland". Rondeleider vraagt weer of er nog inmelders zijn, hoort mij, en weer terwijl ik wat zeg werd er weer over mij heen gewerkt, weer de groeten aan Truus... De rondeleider vraagt wederom of er nog inmelders zijn en dit keer met het verzoek even stil te zijn. Ik meld mij wederom en weer word er over mij heen gewerkt, weer de groeten aan het thuis front. De rondeleider vraagt nu even stilte zodat het station pa3kc die /p zit in Frankrijk gehoord kan worden door iedereen. En weer werd er over mij heen gewerkt. De rondeleider kon er blijkbaar ook niks meer aan doen en ging verder met de ronde zonder mij. Fijn zo'n ronde :D

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: OV2T vanaf EU-171

#17 Bericht door pa4o »

Heb je nog een grotere kans dat een contest station je eruit haalt met contesten als je qrp bent dan in zo'n ronde lijkt het wel.. :D

Peter

PE1CYM
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

Re: OV2T vanaf EU-171

#18 Bericht door PE1CYM »

Zelfde ervaring, gisteravond meerdere keren getracht me in te melden vanuit Ardèche Frankrijk , er wordt geen ruimte gegeven en niet geluisterd, jammer.

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: OV2T vanaf EU-171

#19 Bericht door Laurens PD9X »

Vanavond leuk even getokkeld met Maarten, zo ook met Henk en Erik

'PD9X in QSO met PI4DX PA1A en OV2T(PD2R)' bekijken op YouTube -
https://www.youtube.com/watch?v=T3CPH-y ... ata_player

Theo

Re: OV2T vanaf EU-171

#20 Bericht door Theo »

Ik heb echt stations gehoord, en gewerkt die 3/2 door kwamen op 40.
Maar de koeien en ander vee, ik denk dat ze uit Nederland komen, maakten een sterk signaal wat luisteren onmogelijk maakt.
Een aantal jaren gelden heb ik al eens geschreven hier, waaraan herken je Nederlanders op de korte golf?>
Aan de enorme tune signalen en ander boe geroep, en das tot aan de dag van vandaag nog steeds zo.
Jammer, en vanavond ging het zo mooi, voor de ronde van Ben aan.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: OV2T vanaf EU-171

#21 Bericht door PD2R »

Henk, Laurens, Theo en anderen, bedankt voor de leuke verbindingen. Het ging inderdaad heel erg leuk maar toen de ronde begon ben ik afgehaakt. Ik heb nog getracht de in-melders welke ik gehoord had door te geven aan Ben maar dat mocht helaas niet baten.
Hoe dan ook, ik heb veel plezier gehad en weer hele leuke mensen gesproken :D
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: OV2T vanaf EU-171

#22 Bericht door pa4o »

Ook bedankt voor de leuke qso op 40m Maarten. Je had een goed signaal hier. Laurens kwam hier niet sterk door en de antenne die hij gebruikte is in mijn opinie geen goede antenne voor de PA Beker wat hij nog vroeg. Werk hier met een Inv V, ophang hoogte een metertje of 14 en de uiteinden op een 3m ongeveer. Ook niet echt ideaal ik weet het.
Verder kon ik LA/PGXXX hier niet horen. De andere Nederlanders kwamen hier goed door, ook die station die met een loop werkte en eerst 5W had.

Peter
Laatst gewijzigd door pa4o op 26 jun 2013, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Theo

Re: OV2T vanaf EU-171

#23 Bericht door Theo »

Vanavond maar weer kijken of het wat is.
Ben wel QRV van af een uur of 20.00 uur.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: OV2T vanaf EU-171

#24 Bericht door PD2R »

Hoi Theo, ik verwacht er vanavond niet bij te zijn om 20:00u, ik ben dan op bezoek bij Jorgen OZ1HNE. Deze amateur houd zich voornamelijk bezig met EME CW. Hij houd van de uitdaging om zelf de signalen op te nemen dus digimodes doet hij niet.
Aangezien het aantal EME stations welke nog CW doen steeds verder afneemt omdat velen naar de digimodes zijn overgestapt, is hij opzoek naar een andere uitdaging. Hij wil zich nu gaan richten op de top band en hij is de mogelijkheden aan het bekijken om 1 of meerdere antennes voor 160 meter op te gaan zetten. Daar gaan we vanavond dus eens over hebben.
Donderdag avond gaat hem waarschijnlijk ook niet worden, we krijgen dan bezoek van vrienden uit Nederland welke op de terug reis zijn vanuit Noorwegen.
Wellicht lukt het vrijdag avond nog even.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie