van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1A
Berichten: 423
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:30

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#16 Bericht door PC1A »

reden 5,Straling van antennes is schadelijk en de te verwachten schade op pacemaekers of gehoorapparaten. (niet verzonnen dit laatste)
Grote onzin!

a. Straling van antennes is schadelijk..... Buren gebruiken allen geen GSM neem ik aan?
b. Hoortoestellen zijn immuun voor GSM straling, dus jouw signaal zal ook niet storen,
tenzij de buur in de mast klimt. :mrgreen:
licenced since 1983

aka 9H3UJ en J45C

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#17 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 18 mar 2013, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#18 Bericht door PA2HP »

Zeer bedankt Oene!

Hier kan ik zeker wat mee.

Andere "mailers" ook bedankt voor de info.

Vandaag heb ik contact gehad met de heer van de Berg, PA0GMM, en die heeft me gevraagd de stukken op te sturen zodat ie wellicht mij terzijde kan staan.

Iedereen bedankt nogmaals en hou jullie op de hoogte!

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#19 Bericht door PA2OLD »

Het vergunningsvrij plaatsen is wel aan regels gebonden, zie topic: http://zendamateur.com/viewtopic.php?f= ... rij#p97397
5 meter is inclusief antenne, een mast tegen de achterkant van het huis geeft dat je niet hoger boven de dakgoot uit mag dan 5 meter (incl. antenne), de nok van het dak geld dan niet!
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#20 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 18 mar 2013, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#21 Bericht door PF9ZX »

PA2OLD schreef:Het vergunningsvrij plaatsen is wel aan regels gebonden, zie topic: http://zendamateur.com/viewtopic.php?f= ... rij#p97397
5 meter is inclusief antenne, een mast tegen de achterkant van het huis geeft dat je niet hoger boven de dakgoot uit mag dan 5 meter (incl. antenne), de nok van het dak geld dan niet!
En dan mag je mast de grond niet raken anders is het 5 meter vanaf grondniveau :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#22 Bericht door PE1DTQ »

Weinig aan toe te voegen.

Behalve, dat zodra een belanghebbende een officiële kracht indient, hij daarmee meteen zijn identiteit blootgeeft.

Anonieme bezwaarmakende omwonenden bestaan niet!
In het geval dat de gemeente niet alle bezwaarmakenden wil vrijgeven.

Succes Willart.
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#23 Bericht door pe1br »

Het vervelende van deze zaak is dat dit nu een zaak wordt tussen gemeente en omwonenden.
Omdat jij van de gemeente al een vergunning hebt gekregen ben je geen partij in deze zaak maar enkel belanghebbende.

Zorg dat de gemeente goed voorbereid is, je kan bijvoorbeeld zelf alle antwoorden op de bezwaren bij elkaar zoeken en de gemeente deze toesturen.
Als Guido je hierbij gaat helpen overleg dan goed voor elk contact met de gemeente, of nog beter laat Guido elke brief eerst goedkeuren voor je ze verstuurd.

Alle goedbedoelde reacties hier op het forum zeker in je opnemen en eventueel verwerken in je brieven, maar controle door iemand met kennis van zaken, die alle stukken heeft, en een totaal overzicht heeft van de zaak is erg belangrijk.

Dit kan 2 kanten op gaan:
1
De gemeente kan de bezwaren van de buren accepteren en jou alsnog de bouwvergunning intrekken.
Daarna word het weer een zaak tussen jou en de gemeente.
Als jij daar op bezwaar indient zal dit behandeld worden door de bezwaren commissie van de gemeente.
Mocht dit negatief uitvallen voor jou dan kun je een rechtzaak indienen tegen de gemeente.

2
De gemeente kan de bezwaren van omwonenden naast zich neer leggen (zorg dat ze dit goed onderbouwen zodat dit in een rechtzaak stand kan houden).
Als zei daar op bezwaar indienen zal dit behandeld worden door de bezwaren commissie van de gemeente.
Mocht dit negatief uitvallen voor de omwonenden dan kunnen zei een rechtzaak indienen tegen de gemeente.

In beide gevallen kost een rechtzaak de betrokkenen veel geld en vrije tijd, mocht de gemeente verliezen in zo'n zaak dan zijn de kosten (voor een deel) te verhalen op de gemeente.

Ondanks dat je nu officieel nog een bouwvergunning hebt zou ik zeker niet beginnen met bouwen, laat alles lekker zoals het is en probeer niet de aandacht te trekken.
Mocht je nog willen beginnen aan een rechts bijstand verzekering lees dan heel goed de kleine lettertjes, het zou maar zo kunnen zijn dat al in behandeling zijnde zaken (ondanks dat ze nog niet bij een rechtbank ingediend zijn) niet worden vergoed.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#24 Bericht door PA1 »

Ik zou wel beginnen als ik een volledige vergunning had, niets staat je dan meer in de weg lijkt mij. Als het spaak loopt is het de fout van de gemeente waar jij verder niets meer mee te maken hebt lijkt mij want dat is een kwestie tussen de omwonenden en de gemeente. En bovendien, als de mast er eenmaal staat wordt het juridisch ook lastiger want jij hebt hem legaal geplaatst.

Dit zou ik dus zelf doen maar ik wil de TS ook niet opruien om hetzelfde te doen, dit is puur mijn mening.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#25 Bericht door PA2HP »

Ik denk niet dat het verstandig is om al te gaan bouwen, simpelweg omdat de hoorzitting nog moet komen.
Als de beslissing van de bezwarencommissie voor mij negatief is, is dat natuurlijk niet handig.

Wanneer de hoorzitting plaatsvind is nog niet bekend.

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#26 Bericht door PA4JAN »

Ik zou gewoon ff afwachten

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#27 Bericht door PA2HP »

Hoorzitting is geweest op 16 oktober,

Bekende klachten die al eerder in dit topic zijn vermeld werden aangedragen.

Ik had redelijke hoop op een goede afloop voor mij...MAAR...helaas.

Wederom heeft de (inmiddels opgeheven) gemeente Oosflakkee zich weer niet aan de termijn gehouden van behandeling of uitslag van de Commissie bezwaren.
Het is nu 25-01-2013 en heb via de nieuwe wethouder gehoord dat er (voor mij althans) binnenkort een brief in de bus valt met een negatief advies en daardoor intrekking van de verleende vergunning van rechtswege.
We zijn ipv de gestelde 6 of 12 weken nu inmiddels 15 weken verder.
Ik zal op advies de heer PA0GMM weer informeren, mij (als leek) lijkt het toch in de rechtbank een niet onmogelijke zaak om alsnog een vergunning te krijgen, zoals de gemeente eerder ook via het positieve welstandadvies en verleende vergunning die richting in liet gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat een zooitje klagers met opmerkingen als "ik vind het niet mooi"..."straks wil het hele dorp zo'n mast" ...stand houden ten opzichte van het EVRM etc.

Wordt vervolgd...
Ik heb dus nog geen brief in de bus gehad...maar er is wel medegedeeld dat het voor mij dus negatief uitpakt na de beslissing van de Commissie van Bezwaren.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#28 Bericht door PE1PQX »

Even een leken vraag: die 2x 6 weken zijn inmiddels verstreken als ik het goed heb, dan moet de gemeente toch 'van rechtswege' de vergunning toch toekennen??? Als ik dit topic goed begrijp is dit toch een landelijk wets-regel?

In dit geval gaat de gemeente buiten haar (Nederlands wet) boekje...?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#29 Bericht door PA2HP »

Van PA0GMM begreep ik dat er niet direct sancties kunnen worden genomen als de gemeente niet tijdig reageert....maak die regel dan ook niet zeg ik dan als er toch geen gevolg aan vast zit...en dus een vrijbrief voor gemeente om alles langer te laten duren.

Een aanvraag omgevings vergunning dient wel binnen (in dit geval) 6 weken behandeld te worden.

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: van rechtswege verkregen vergunning Antennemast!

#30 Bericht door pe5t »

Als de gemeente niet tijdig beslist op bezwaar en ook niet motiveert waarom niet, dan kun je met een beroep op de awb een ''dwangsom en beroep'' procedure in stellen. Zoek maar in de awb. Kost de gemeente maximaal zo'n 1000 Euro als ze heeeel erg nalatig is.

Kees

Plaats reactie