omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#466 Bericht door Randy »

Ik vraag me wel af. Ik lees in de aanvraag een vergunning voor een zendamateur, maar kan je in het register niet vinden met roepletters en zoe CB-materiaal op de foto's. Is de aanvraag dan niet een beetje onder valse voorwenselen gedaan?

Dat gevraagd hebbende: Goed dat er een einde lijkt te komen aan een lange strijd. Op het moment dat de gemeente een vergunning verstrekt, mag je aannemen dat zij haar huiswerk goed gedaan heeft. Maar je bent niet de enige. Ook in Achterveld woont een amateur die tot 4 keer(!) toe zijn antennemast heeft moeten verwijderen.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#467 Bericht door pe1rea »

Zegt niets, mij kan je ook niet terug vinden in dat antenneregister...
Toch heb ik een vergunning voor de mast.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#468 Bericht door PA5COR »

Luister amateurs en legale 11 meter gebruikers hebben net zoveel recht op een mast als wij zendamateurs.
Elke Nederlander die zenders en informatie uit de lucht wil plukken waarvoor hij/zij een mast en antenne nodig heeft zal dat recht ook hebben.

Ze vallen allemaal onder het EVRM art 10 lid 1 LOL.





Randy schreef:Ik vraag me wel af. Ik lees in de aanvraag een vergunning voor een zendamateur, maar kan je in het register niet vinden met roepletters en zoe CB-materiaal op de foto's. Is de aanvraag dan niet een beetje onder valse voorwenselen gedaan?

Dat gevraagd hebbende: Goed dat er een einde lijkt te komen aan een lange strijd. Op het moment dat de gemeente een vergunning verstrekt, mag je aannemen dat zij haar huiswerk goed gedaan heeft. Maar je bent niet de enige. Ook in Achterveld woont een amateur die tot 4 keer(!) toe zijn antennemast heeft moeten verwijderen.
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#469 Bericht door PE1DTQ »

Opvallend is dat de rechter van deze zaak, dezelfde vrouw is als bij de vorige zaak van Tony. In onze ogen had ze het toen al niet door. Maar nu maakt ze het wel heel erg bont.

Het negeren van artikel 93/94 van de Nederlandse grondwet, waarin duidelijk gesteld wordt, dat de hele Nederlandse constitutie ondergeschikt is aan internationale wetgeving en rechtsuitspraken.

Deze rechter presteert het dus nu om te vallen over het bestemmingsplan.

Moet niet gekker worden dit :shock:

De advocaat van de gemeente was en is hier ook erg verbaasd over. Gelukkig wel allemaal makkelijk te weerleggen bij de RvS, maar toch. Had gewoon niet mogen gebeuren!!

Het was immers tot nu toe altijd, dat een welstandsadvies op basis van de nota lid 2 van artikel 10 EVRM kon "activeren". Dit was het gemeentewapen.

Speelt bij deze dus geen eens.
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

on7ta
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2012, 09:06
Roepletters: ON3COR

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#470 Bericht door on7ta »

Hoi,

In het begin van deze thread staat er regelmatig "de PDF van Coen" echter kan ik deze nergens vinden.
Staat deze gepubliceerd?

Alvast Bedankt,

73 Karel
ON7TA

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#471 Bericht door TONY »

mijn dossier alweer dikker geworden 2015 al heel wat bijgekomen.
Gemeente heeft naast mijn aangepaste vergunning verleend maar ook gelijk een hoger beroep aangetekend bij de Raad van State en die gaat beslissen of de mast mag blijven staan. de rechtbank den Bosch heeft de gemeente opdracht gegeven om een onderzoek te laten doen door een bedrijf en dat is intussen afgerond en de mast is NIET ONEVENREDIG BEZWAREND VOOR OMWONENDE. in het nieuwe rapport
nu heeft zijn rechtsbijstand ook een hoger beroep ingediend en de klagers laten via de rechtsbijstand dat de gemeente en het bedrijf niet op hun plaats heeft bekeken. dit heeft de rechter niet opgedragen alleen dat ze moesten kijken uit diverse hoeken en daar is aan voldaan. de mast is door het bedrijf op 5 kanten bekeken en hebben door op een rapport gemaakt.

dan dat het welstand beleid onzorgvuldig tot stand is gekomen en derhalve onverbindend dient te worden verklaard.
den Bosch heeft dit afgewezen. alleen de klagers vinden het een exces.

de Rechtbank stelt in de uitspraak, onder rechtsoverweging 11 dat het beleid de (terughoudende) toets kan doostaan.
klagers kunnen zich hier niet in vinden.

klagers zijn van mening dat de gevolgen van deze verruiming onvoldoende onderzocht is. afgewezen door de rechtbank in den Bosch.

dan beweerd nu de rechtsbijstand dat de verlaging van de welstand is gedaan voor 1/5 deel van de straat. is niet waar geld voor de gehele wijk waar ik in woon.

klagers zouden het liefst zien dat de hele zendmast verdwijnt . echter als in casu een zendmast dient worden toegelaten, dan zouden ze liever een enkele paal zien in plaats van een kolossale grove constructie. als de zendmast een enkele paal was geweest met een iets lagere hoogte, met daarop een enkele spriet in plaats van zoveel antennes (het is een antenne) maar hun zien deze aan voor 4 antennes hoe dom kan je zijn.
dan is de situatie voor de klagers al wat acceptabeler ze vinden dat er sprake is van een visueel hinderlijk en onacceptebel bouwwerk. nog mooier in 2008 hebben ze een klacht ingediend tegen de kantelmast en dat die weg moest alleen de gemeente verleende de vergunning. ze weten zelf niet wat wel en niet mooi is eerst willen ze de kantelmast weg hebben nu een nieuwe vergunning is verleend willen ze de oude kantelmast terug. terwijl daar ook over geklaagd is.

en dat het voorgaande worden geconcludeerd dient te worden dat de omgevingsvergunning berust op ondeugdelijke en rechtens onjuiste gronden. rechtbank Den Bosch heeft dit afgewezen. alleen de gemeente opdracht gegeven om een nieuw onderzoek te laten doen wat de gemeente weer veel geld heeft gekost en uitgevoerd is en naar de RVS is gestuurd.
ook ik heb een overzicht gemaakt vanaf 1998 tot nu toe over het wel en wee van mijn buur eigenlijk maar een klager maar nam de nieuwe buur met zich mee die mee moest doen, heb daarin alle schades en doodsbedreigingen en bedreigingen en aangiftes van opgenomen zijn die door mijn buur zijn gedaan alleen geen bewijs had maar toch 7 pagina's naar de raad van state gestuurd om de rechter te laten zien dat het niet over de mast gaat maar gewoon pesterij uitlokking en hoop dat ik uit mijn slof schiet alleen dan kan die lang wachten, en zijn wil is wet want als hij in zijn tuin zit dan ziet hij de mast niet eens, want zit onder een soort party tent. maar het is tegen mij om mij op mijn knieen te krijgen. ik negeer deze gast al ruim 16 jaar en dat kan die niet hebben en eist een gesprek met mij. maar dat gaat niet gebeuren want ik heb laten weten als hij bekend dat hij schades heeft veroorzaakt en bedreigt heeft dan ik een keer wil praten, maar dat doet hij niet. ook al zou er een gesprek komen ik negeer hem toch en hij eist gewoon contact met mij en dar wil ik niet ik wil niets meer met deze gestoorde gast te maken hebben die gast heeft losse handen. en van die lui houd ik niet. wel komend jaar dan zal de raad van state wel een data prikken en dan is het klaar en kan ik me erbij neer leggen en zal blij zijn dat het voorbij is. afwachten maar en kijk uit naar de goede afloop. gemeente heeft aan de opdracht voldaan en ja meer kan men niet doen. word vervolgd
Bijlagen
18-12-2014 ARAG ADVOCAAT 09 - FOTO 04.pdf
(2.65 MiB) 276 keer gedownload
mijn dossier is Intussen al weer dikker geworden
mijn dossier is Intussen al weer dikker geworden
25-11-2015 DOSSIER MAST TULPSTRAAT 9 OSS.JPG (51.82 KiB) 7751 keer bekeken

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#472 Bericht door TONY »

LAATSTE NIEUWS IS DAT DE RAAD VAN STATE DE DATUM BEKEND HEEFT GEMAAKT EN WEL OP VRIJDAG 8 APRIL 2016 IN UNIT A1 VAN DE AFDELING JA EN DAN NOG DE WEKEN DIE ERBIJ KOMEN VOOR DE UITSPRAAK.
SCHAT DAT HET 6 WEKEN NA DE ZITTING IS GEWEEST. WORD VERVOLGD. GROET TONY

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#473 Bericht door TONY »

Raad van State is achter de rug afgelopen vrijdag is de zitting geweest om 10 uur en heeft 5 kwartier geduurd was er zelf niet bij vanwege gezondheid problemen loop al maanden naar het ziekenhuis de gemeente en de advocate die de klagers hebben ingehuurd en de buur met de meelopers waren aanwezig.
nu 6 weken afwachten wat de uitspraak gaat worden. dit bericht stond zaterdag in de krant. en nee ik verf de mast niet deze is onderhoudsvrij anders had ik wel een onderhoudsmast gekocht. klagers hebben geen moeite met de mast alleen tegen mij maar dat is bij de gemeente en rechtbanken bekend. lang genoeg geknokt dacht ik. word vervolgd.
Bijlagen
09-04-2016 LAATSTE SLAG OM MAST IN TUIN.pdf
(470.6 KiB) 350 keer gedownload

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#474 Bericht door pa3dsc »

Wat zijn je roepletters ??
Ik zoek op Tony Ruijs maar kan niks vinden.

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#475 Bericht door PE9PE »

pa3dsc schreef:Wat zijn je roepletters ??
Ik zoek op Tony Ruijs maar kan niks vinden.

Roepletters weet ik ook niet maar hier is de foto van de mast met antenne.
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel- ... -1.5904511
Life is too short for QRP.

-Verwijderd account

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#476 Bericht door -Verwijderd account »

pa3dsc schreef:Wat zijn je roepletters ??
Ik zoek op Tony Ruijs maar kan niks vinden.
Sinds wanneer dien je roepletters te hebben om een antennemast te mogen plaatsen?

Weliswaar wordt er in deze casus gesproken over 'zendamateur', maar iedereen kan en mag zich zendamateur noemen.
Het is geen "titel" die slechts voorbehouden is aan personen die succesvol het radio-examen hebben afgelegd.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#477 Bericht door PE1PQX »

PA4DHG schreef: Het is geen "titel" die slechts voorbehouden is aan personen die succesvol het radio-examen hebben afgelegd.
Helaas niet, maar dit is dan ook off-topic....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#478 Bericht door PA1 »

Mooie mast Tony, wat een ding !!
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#479 Bericht door pa3dsc »

Moet nog wel in het antenne register worden in gevoerd!

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#480 Bericht door PA5COR »

Hoeft niet als luister amateur of als hij legaal op 27 MHz zit.
En in beide gevallen heeft hij net zoveel recht als ons op een mast. ;)
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Plaats reactie