aluminium buis rond 40 mm waar??

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD1ANS
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2006, 19:54
Locatie: harlingen

aluminium buis rond 40 mm waar??

#1 Bericht door PD1ANS »

Hallo

Wie weet waar te verkrijgen aluminium buis o.a. rond 40 MM ik zoek een meter vanwege antenne renovatie.......

73 s PD1ANS.........Ale

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Meestal om een stuk pijp te scoren ga ik eerst naar een metaal sloopbedrijf, en daar een paar keer ff zoeken.

Lukt dat niet, of niet snel genoeg, dan zal een toeleverancier voor bedrijven je wel kunnen helpen.

Cor

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#3 Bericht door pa7wwo »

Hoi Allemaal

Ik zou eens kijken naar leveranciers in de omgeving, zoals bijvoorbeeld Hamel metaal of de MCb of de Cromvoirtse of de Bosche staal markt, 40 mm aluminium buis is een erg standaard maat en is vaak gewoon op vooraad.
Verder ook even goed opmeten met een schuifmaat en ook vooral de dikte van de buis meten want als er een andere buis in moet passen dan moet je geen dikkere buis hebben want dan past het niet meer.

Succes
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

#4 Bericht door pa3gju »

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb juist een aluminium buis gehaald van 40 mm. en 3 m lang.
in Maasbracht.
Daar is een scheepsbedrijf noemd zich Tinnemans.
Alle lengtes en diktes dunwandig of dikwandig zijn daar verkrijgbaar.
Interessant is dat de eigenaar ook nog onze voorzitter is van onze hengelsport vereniging. hi....heb vandaag weer geluk gehad dat ze open waren, veel bedrijven zijn tussen kerst en nieuwjaar dicht.
Ik heb juist nog een koperen buis de grond ingeslagen om een massa te maken voor de nieuwe antenne.
Ben weer goed bezig met rommelen vandaag.

Plaats reactie