afgewezen vergunning

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PC4DX
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2020, 07:42
Roepletters: PC4DX

afgewezen vergunning

#1 Bericht door PC4DX »

Hallo mede zendamateurs

Zoals het onderwerp al zegt zit ik met een afgewezen vergunning omdat het niet in het beleid van de gemeente valt ...
Ik moet nog wat dingen aanleveren en dan word het als nog geweigerd maar kan dan een bezwaar indienen

Ik ben dus opzoek naar een constructie tekening van een bp60 versa tower
En een gedetailleerde funderings tekening voor deze mast
En natuurlijk een constructie berekening de orginele van versa tower voldeed waarschijnlijk niet aan hun voorwaarden

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
Gr Jan PC4DX

Roy pd8rw
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: afgewezen vergunning

#2 Bericht door Roy pd8rw »

Helaas kan ik je niet helpen aan de nodige documenten

Echter vraag ik me af hoe je nu dan de vergunning aangevraagd hebt..
Hier in de gemeente nemen ze het niet eens in behandeling als de documenten niet compleet zijn.
Wat echter wel een gangbare stap is. Is het laten toetsen door de welstandscommissie.. Deze kijken echter nog niet naar sterkteberekeningen enz.
Kijken alleen naar het totaalplaatje en de omgeving.

Mijn ervaring (na bijna 7jaar touwtrekken) met mijn gemeente is dat wanneer de welstand het goedkeurt de vergunning verleend word (dit betrof een woonhuis en er kon ook vanalles niet, totdat de welstand een 3d tekening zag en de plannen doorgesproken waren, en we zijn voordeel vd twijfel kregen op een aantal uiterlijke aanpassingen)

Hoe ben je van start gegaan met de gemeente voor het aanvragen van je vergunning?

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: afgewezen vergunning

#3 Bericht door PA4WK »

Ik zou je willen adviseren om lid te worden van DARU en contact op te nemen met het BOAN Bureau Ondersteuning Antenne plaatsing Nederland
Zij kunnen je van goede adviezen voorzien, en hun hulp is gratis voor leden van DARU https://www.daru.nu/boan
Ik vind het een vreemd verhaal, is jou door de gemeente aan het begin van het vergunnings traject dan niet verteld wat voor documenten je aan moet leveren? en dan dit: "voldeed waarschijnlijk niet aan hun voorwaarden" waar moet de tekening dan wel aan voldoen?
73 Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1395
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: afgewezen vergunning

#4 Bericht door Thijzer »

Ik heb voor een bedrijf aan huis een "Vooroverleg" gehad met diverse ambtenaren: Bouw, Handhaving, Milieu en nog iets. Kostte € 150 maar dat kreeg je in mindering als het ook daadwerkelijk tot een vergunning kwam.

Dat heb ik zeer prettig gevonden omdat je heel snel weet wat je kansen zijn en/of wat de gemeente van je wil. Als je dat vervolgens allemaal aanlevert, dan kan het haast niet anders dan dat het wordt goedgekeurd.

De eerste vraag was wel: "Heb je dit ook met de buurt besproken wat vonden zij ervan?" Misschien geen overbodige luxe.

Niet helemaal zinvol voor de TS maar wel voor anderen die zoiets willen proberen.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: afgewezen vergunning

#5 Bericht door PA3ECZ »

PC4DX schreef:Hallo mede zendamateurs

Zoals het onderwerp al zegt zit ik met een afgewezen vergunning omdat het niet in het beleid van de gemeente valt ...
Ik moet nog wat dingen aanleveren en dan word het als nog geweigerd maar kan dan een bezwaar indienen

Ik ben dus opzoek naar een constructie tekening van een bp60 versa tower
En een gedetailleerde funderings tekening voor deze mast
En natuurlijk een constructie berekening de orginele van versa tower voldeed waarschijnlijk niet aan hun voorwaarden

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
Gr Jan PC4DX
Dag Jan,

Destijds heb ik een sterkte berekening ingediend voor mijn versa Touwer 16 BP60
Zie kopie hieronder.

Ik heb eventueel ook nog wel een copy van de constructie van de Versa Tower BP60

73' Ruud
Bijlagen
Sterkte berekening BP60.JPG

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: afgewezen vergunning

#6 Bericht door Toon pd0dfm »

:mrgreen: In een grijs verleden heeft ook eens ooit een amateur een vergunning gevraagd voor een mast, en niet verkregen.
Wel kreeg hij van de gemeente het advies om zijn hobby maar via het centrale antennesysteem uit te oefenen.
Op de vraag van de amateur , kreeg hij schriftelijke bevestiging van de gemeente om gebruik te maken van het gemeentelijke netwerk.
Destijds bestond glasvezelkabel nog niet voor radio en tv,...
Nee, degelijke coax van deur tot deur.
Dus de amateur sloot een HF-set erop aan, drukte de microfoon in en, het gevolg laat zich raden, de hele wijk geen tv meer.
Alle antenneversterkers volledig verwoest.
Niet veel later kreeg de amateur zijn vergunning voor een antennemast :lol:
De gemeente kreeg ook iets, een gepeperde rekening van de netwerkbeheerder.
Dit is een jaar of veertig geleden voorgevallen.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: afgewezen vergunning

#7 Bericht door pc1mb »

Ha, dat is er wel eentje om in te lijsten als dat waar is.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 997
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: afgewezen vergunning

#8 Bericht door PA0BAK »

Toon pd0dfm schreef: Dus de amateur sloot een HF-set erop aan, drukte de microfoon in en, het gevolg laat zich raden, de hele wijk geen tv meer.
Dat was in Zoetermeer .........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

PC4DX
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2020, 07:42
Roepletters: PC4DX

Re: afgewezen vergunning

#9 Bericht door PC4DX »

Ik heb alles nu aangevuld met wat ze gevraagt hadden moest nu dingen aan leveren die in eerste instantie niet van toepassing waren de constructie berekening is ook toegevoegd .
Mijn dank daarvoor

Ik hou jullie op de hoogte

Gr Jan

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: afgewezen vergunning

#10 Bericht door PA0FRI »

PC4DX schreef:Ik heb alles nu aangevuld met wat ze gevraagt hadden moest nu dingen aan leveren die in eerste instantie niet van toepassing waren de constructie berekening is ook toegevoegd .
Het is voor ons interessant om te weten waarom het werd afgewezen.
Als er in de gemeente antennes of masten staan van politie, brandweer, ambulance, taxibedrijven,
ziekenhuizen, beveiligingsbedrijven en andere bedrijven (eventueel ook CB antennes),
dan moet je daar op wijzen, want je hebt als legale zendamateur dezelfde rechten.
Het afwijzen gebeurt vaak door een ambtenaar die niets van onze status afweet.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

-Verwijderd account

Re: afgewezen vergunning

#11 Bericht door -Verwijderd account »

Even ter plekke rondgekeken met hulp van google streetview en zie dat daar alles bestaat uit laagbouw. En er tegenover een bedrijvenpark, als ik dat goed heb gezien. Een -hoge- mast gaat daar zeker gezien worden, mogelijk dat men daar moeilijk over doet. Maar dat is slechts een aanname van mij; net als PA0FRI willen we graag weten waarom het afgewezen is.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: afgewezen vergunning

#12 Bericht door PA0FRI »

Kijk ook naar GSM masten. Jaren geleden een amateur in Breda geholpen.
Hij woonde in een flat maar mocht niet een antenne op het dak plaatsen.
Daar stond een enorme GSM installatie en dat was uiteindelijk de reden dat hij toestemming kreeg.
Gelijke monniken gelijke kappen, toch!
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Plaats reactie