diamond X50N hulp

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: diamond X50N hulp

#16 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dank Frits. Ja zo is je tekst veel duidelijker.
Inmiddels bedacht ik als ik nu eerst eens de antenne test? Ja, ik schreef al hierboven, m'n 2mtr TX zat al keurig in de verhuisdoos.................hi.

Dus alles weer uitgepakt en binnen in m'n kamer op de grond en de X50 in de bankschroef een soort testopstelling gemaakt. In m'n nieuwe QTH mag ik geen antenne neerzetten, wil ik ook niet echt, dus eens even gekeken of de antenne uberhaupt nog OK is. Omdat de N conn. een beetje los zat en ook nog kon roteren.

Gelukkig was de tst goed. Dus ik laat het zo. Tot het nieuwe QTH en dan zet ik de antenne gewoon op zolder. En na ruim 45 jaar zendamateur zijn is de lust om echt QSO's te gaan maken er wel af.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de stroom suggesties, dat is Ham spirit. Dat zijn nou mooi de zegeningen van Internet. Dat hadden we in 1975 allemaal niet.

Hierbij 2 foto's van m'n experiment vanmiddag. De losse onderdelen , beugels e.d., van m'n X50N zitten in de afwas machine en de ICOM 245 zit weer terug in de verhuisdoos samen met de Bird 43. Nu het nieuwe huis nog...............................

Groet,


Juul

test opstelling.jpg
test retour.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie