INAC AH-521 magnetic loop

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bertt
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 sep 2016, 10:56
Roepletters: pc4n

INAC AH-521 magnetic loop

#1 Bericht door Bertt »

Ik kwam onderstaand tegen in de omschrijving van de Inac AH-521 magnetic loop, loopt dat ding langzaam leeg na maanden of jaren of is dat eenmalig, vraag me wat ik me daarbij moet voorstellen? Misschien dat iemand dit weet uit ervaring.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In verband met de hoge belastbaarheid, koeling en HF isolatie bevindt de afstemcondensator/servomotor unit zich in een gesloten met olie gevulde kunststof cylinder. Door de lage viscositeit van de olie kan tijdens transport en na enige tijd in gebruik een geringe lekkage optreden.

Groet, Bert

Gebruikersavatar
PD3JH
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 nov 2014, 19:45
Roepletters: PD3JH
Locatie: Goor

Re: INAC AH-521 magnetic loop

#2 Bericht door PD3JH »

Hallo Bert,
Ik heb een Stealth Magnetic loop gekocht, werkt van 6600khz tot 28900khz, staat op het dak van mijn schuurtje maar
kan ook makkelijk op een balkon.
Bevalt prima, is een beetje aan de prijs.
73, Johan PD3JH

Gebruikersavatar
Bertt
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 sep 2016, 10:56
Roepletters: pc4n

Re: INAC AH-521 magnetic loop

#3 Bericht door Bertt »

Dank je,

Ik weet wel wat je bedoelt maar zou je dat ding gewoon neer kunnen zetten zonder dat hij omwaaid of moet hij vastgezet worden. Het hekwerk is voorzien van glazen panelen lijkt me dus beter dan spijlen.
Maar het is ook een optie al ziet dat ding er raar uit als het maar werkt.
En is hij ook goed in te stellen op alle banden incl. de Warc banden?

Gebruikersavatar
PD3JH
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 nov 2014, 19:45
Roepletters: PD3JH
Locatie: Goor

Re: INAC AH-521 magnetic loop

#4 Bericht door PD3JH »

Bert,
De antenne staat los op het dak en is er met de harde wind niet afgewaaid HI, hij stond eerst gewoon op de grond.
Hij werkt van 6600khz tot 29800khz,en tuned automatisch als ik de transciever van frequentie verander.
Is wat lastig als je even over de banden wil draaien maar ik heb sdr twente er meestal naast dan zie ik al waar activity is
73, Johan PD3JH

Gebruikersavatar
Bertt
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 sep 2016, 10:56
Roepletters: pc4n

Re: INAC AH-521 magnetic loop

#5 Bericht door Bertt »

Ik gebruik bijna uitsluitend digitale modes zoals FT8 en FT4, JT9 enzo dus vaste frequenties dus dat is geen probleem.
Gaat mij erom of het werkt en ik ook ermee buiten europa mee kan werken.

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: INAC AH-521 magnetic loop

#6 Bericht door PA3HGT »

PD3JH schreef:Bert,
De antenne staat los op het dak en is er met de harde wind niet afgewaaid HI, hij stond eerst gewoon op de grond.
Hij werkt van 6600khz tot 29800khz,en tuned automatisch als ik de transciever van frequentie verander.
Is wat lastig als je even over de banden wil draaien maar ik heb sdr twente er meestal naast dan zie ik al waar activity is
Ik ben aan het orienteren geweest voor een Stealth , is een erg leuk ding maar hoe gedraagt deze bij vochtig weer ?
Lijkt mij dat er zo vocht kan komen bij de capaciteit en dat lijkt me met de hoge spanningen die daar voorkomen een kans tot overslag en SWR dat minder gunstig wordt ?

Zelf zit ik in een appartement op een tussenverdieping maar ik zou een Stealth niet zomaar weg kunnen zetten.
Ik had zelf een idee geopperd aan Mazzoni om de Stealth op een railing neer te zetten icm beugels maar dan zouden de 2 supportbalken met de rubberen (?) pootjes eraf moeten.
Dat was niet wenselijk volgens Mazzoni en toen heb ik er vanaf gezien.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: INAC AH-521 magnetic loop

#7 Bericht door DC4CP »

MFJ-Loop.jpg
Ik gebruik een https://difona.de/en/produkt/mfj-936-2/ voor binnen gebruik en ben er best tevreden mee eigenlijk. Het blijft wel een ding voor binnengebruik of een overdekt terras.

Op https://www.youtube.com/watch?v=OR22DbIitRY zijn er video´s van te zien.
Laatst gewijzigd door DC4CP op 07 mar 2020, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD3JH
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 nov 2014, 19:45
Roepletters: PD3JH
Locatie: Goor

Re: INAC AH-521 magnetic loop

#8 Bericht door PD3JH »

De loop staat bij mij op een golfplaten dak, de pootjes hangen in de golf en de onderplaat ligt op de hoge golf.
Ik heb wel wat staande golf problemen gehad door vocht, dit werd veroorzaakt doordat de onderplaat iets door boog en er zich water ophoopte.
Heb de antenne iets scheef gezet en euvel is weg.

De plaatafstand van de condensator is 5mm
73, Johan PD3JH

Plaats reactie