Kokermast plaatsen

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kokermast plaatsen

#16 Bericht door PE2AAB »

Dit hierboven is een tijdelijke installatie en mag blijven staan voor een maximale periode van 5 jaar. Telco’s doen dat ook vaak. Zie de mast containers met daaronder Stelcon platen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Kokermast plaatsen

#17 Bericht door andre »

Ik ken aardig wat lui 'op het platteland' die nooit de moeite hebben genomen een vergunning aan te vragen voor hun bouwwerken(waaronder ook masten van 20+ meter) en ik ken er geen die de boel heeft afgebroken of is bezocht door een welstands ambtenaar met het dwingende verzoek dit te doen.

Op het platteland gelden blijkbaar andere regels :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Kokermast plaatsen

#18 Bericht door Johan-silvermine »

Ik denk gewoon dat ze in woonwijken etc veller op zijn niet persoonlijk bedoeld maar als je huis aan huis woont word er meer op elkaar gelet als je ineens een mast van 20 + de lucht in zet ja dan kan je idd verwachten dat de buren er niet blij mee zijn het is maar een voorbeeld hoor
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Kokermast plaatsen

#19 Bericht door PD2B »

Wat een risico nemen om willens en wetens een mast te plaatsen. Wanneer je hem "illegaal" plaatst dus zonder vergunning en je wilt daarna alsnog een vergunning aanvragen omdat ze je betrapt hebben hoop ik voor je dat de gemeente meewerkt. Ik ken verhalen dat de gemeente dan behoorlijk dwars kan liggen. Ik ken iemand die zelfs het beton wat gestort was eruit te halen omdat de gemeente andere eisen stelden eraan.

Afgezien of je wel of geen vergunning aanvraagt, bij illegale bouwprojecten kan een eventuele verzekering bij schades nog wel eens lastig gaan doen. Ik weet niet of je een eigen woning of huurwoning hebt, in het laatste zou ik zeker een vergunning aanvragen. Als jij alles volgens de voorschriften hebt geplaatst sta je voor mijn gevoel een stuk sterker in je schoenen.
Mvg,

Bert

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Kokermast plaatsen

#20 Bericht door pa1bvm »

waarom toch gelijk met beton aan de gang ...
je wensen qua ontvangst zijn niet zo spectaculair .. in een straal van +/- 100Km een aantal stations beluisteren op een vhf band ..
Dus geen verre buitenlandse DX ... geen extreem zwakke signaaltjes ..niet via meteoren of via de maan ..

nou ..

een mast boven op de nok van het huis ( dat mag tot max 5 meter boven de nok ) .. niks geen gedoe met beton en kantelen..
aan de gevel kan ook ...

een 4 of 5 elements yagi erin dan nog een fatsoenlijke voorversterker in de mast .
Rotor erbij ..stukkie coax

dan zit je toch zonder een hoop extra kopzorg naar een hoop stations te luisteren .. denk ik ( ben geen expert )
misschien nog een verticaal spriet ding erbij ..

en klaar .. geen gedoe met beton en masten en lassen en kantelen en .... netjes binnen de wet .. wat wil je nog meer dan ???

veel luisterplezier ..

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Kokermast plaatsen

#21 Bericht door Johan-silvermine »

Als het aan het huis kon had ik dat ook zeker wel gedaan maaar, aangezien de studio 20 meter achter het huis zit kan dat niet , ja kan wel maar dan heb ik een kabel over de tuin lopen dat wil ik niet dan zal je denken waarom dan niet aan de studio nou omdat de studio maar een simpel houten schuurtje is van iets meer dan 2 meter hoog ik denk niet dat dat goed komt met harde wind
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Kokermast plaatsen

#22 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Studio in de tuin? Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

Een radio met een bankstel om heerlijk achterover te luisteren?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Kokermast plaatsen

#23 Bericht door Johan-silvermine »

Nee hoor gewoon een radio studio , ik draai op de kabel en stream bij teamfm
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Kokermast plaatsen

#24 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Johan-silvermine schreef:Nee hoor gewoon een radio studio , ik draai op de kabel en stream bij teamfm
Duidelijk! :D
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Kokermast plaatsen

#25 Bericht door pa1bvm »

kabel kan je toch ook in de grond stoppen .. een van mijn mijn antenne's staat 90 meter van mijn " Shack"
hoeft helemaal geen probleem te zijn voor ontvangst .. daar zijn antenne versterkers voor ..

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Kokermast plaatsen

#26 Bericht door Johan-silvermine »

Dat zou kunnen maar als er wat veranderd moet worden in het antenne park lijkt mij dit vervelent om steets weer te moeten graven
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kokermast plaatsen

#27 Bericht door PE2AAB »

Johan-silvermine schreef:Dat zou kunnen maar als er wat veranderd moet worden in het antenne park lijkt mij dit vervelent om steets weer te moeten graven
Daar hebben ze mantelbuizen voor ;-)
Afbeelding
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Kokermast plaatsen

#28 Bericht door Johan-silvermine »

De plannen zijn idd gewijzigd hij komt tog aan de gevel van het huis alleen nog even een kantel systeem bedenken die mantelbuis is perfect
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Kokermast plaatsen

#29 Bericht door pa1bvm »

nog veel luisterplezier ..

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Kokermast plaatsen

#30 Bericht door Johan-silvermine »

Hallo de mast staat inmiddels aan het huis bevestigd allee n slingert de mast nogal bovenin als ik de mast uitlier blijft hij op een meter naa in de koker zitten er zitten al geleidestrips in heeft iemand nog tips hoe ik dit kan oplossen mvg johan
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

Plaats reactie