Fritzel Balun's

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Fritzel Balun's

#1 Bericht door PA3ECZ »

Ik heb hier 2 Fritzel Baluns waarvan de behuizing beschadigd is, ik was wel eens benieuwd of deze behuizingen of vervangers hiervoor ook ergens verkrijgbaar zijn.
Dan kan ik die aanschaffen, en de ingewanden van de oude overzetten naar de nieuwe behuizingen, en dan kan het weer gebruikt worden.
Nu, misschien zijn er tips, ik wacht geduldig af.
Bijlagen
DSC00699.JPG

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7114
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Fritzel Balun's

#2 Bericht door PE2AAB »

Ik zou even een mailtje sturen naar Hofi. Deze firma maakt tegenwoordig de hardware voor Fritzel antennes. Wellicht hebben ze deze zaken als parts beschikbaar.
https://www.hofi.de

De baluns hierboven betreffen baluns uit de 70 serie.

Anders kun je uiteraard nog een (spat)waterdichte elektrodoos aanschaffen waar je de hardware in overzet.
Afbeelding
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Fritzel Balun's

#3 Bericht door ON7RA »

Misschien is een 3D printer een optie?
73 Renaat :D ON7RA :D

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Fritzel Balun's

#4 Bericht door PA3ECZ »

PE2AAB schreef:Ik zou even een mailtje sturen naar Hofi. Deze firma maakt tegenwoordig de hardware voor Fritzel antennes. Wellicht hebben ze deze zaken als parts beschikbaar.
https://www.hofi.de

De baluns hierboven betreffen baluns uit de 70 serie.

Anders kun je uiteraard nog een (spat)waterdichte elektrodoos aanschaffen waar je de hardware in overzet.
Afbeelding
Dag Rick,

Bedankt voor je tip, bij Hofi kom ik niks tegen, maar zulke waterdichte elektrodozen heb ik nog wel liggen, en ook nog kleine exemplaren waar het hoogstwaarschijnlijk net in kan passen.
Met passen en meten word tijd versleten, maar ik heb hier wel genoeg tijd voor. :wink:

Plaats reactie