Wellbrook loop kopen

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

Wellbrook loop kopen

#1 Bericht door NL9484 jol »

Hallo allemaal.

Ik ben van plan om een loop te kopen van Wellbrook voor het frequentie bereik van ong. 0 t/m 30 mhz.
Welk type is het beste hier voor, er zijn n.l. een paar verschillende type's.
Is deze in Nederland te koop of alleen bij Wellbrook zelf. En kan ik bij Wellbrook met euro's betalen ? Ik heb n.l. geen PayPal (ben niet zo handig met dit soort dingen :oops: )

De loop van Pa3GZK heb ik ook al gemaakt, deze presteert bij mij niet zo goed op L.W en M.W vandaar dat ik de Welbrook wil proberen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet Jol
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Wellbrook loop kopen

#2 Bericht door PA0FRI »

jol-t schreef:Ben benieuwd naar jullie reacties.Groet Jol
Een kennis heeft deze miniwhip aangeschaft en getest. https://www.ebay.de/itm/MiniWhip-Active ... Sw~FJZLor7
Hij schreef:
"Was met een nieuwe miniwhip aan het testen, gekocht op Ebay.
Het is een nieuw ontwerp met een dual gate fet in de ingang en alles staat in klasse A.
Print met SMD is professioneel gemaakt (China denk ik )..
Hier thuis was het erg slecht met de ontvangst, dus de hele handel in de auto geladen en naar dijk nabij de Rijn gereden.
Daar de Whip op een paal van een meter in het gras gestoken en getest.

Vanaf 50 kc alles erg goed met een excellente S/N ratio! Tot over de 20 mHz. erg goed.
Een loop was al veel beter dan een open wire, maar deze heeft nog betere S/N ratio, met signalen iets over de S1 al ruim ruisvrij!

Op de MG werden de signalen ruim 1 S punt harder met de Whip op 2 meter i.p.v. 1 meter boven de grond.
in vergelijk met SDR Twente (die er ook een hebben) komt dit ontwerp beter uit de verf.. Hoorbaar al een groot verschil".

PA0FRI: Zou het een cloon of verbetering zijn van PA0RDT's ontwerp?
Bijlagen
Miniwhip.jpg
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: Wellbrook loop kopen

#3 Bericht door Hans PE1KWH »

De vergelijking tussen een actieve antenne in het veld en die van Twente gaat natuurlijk helemaal mank.

In Twente staat die midden tussen de gebouwen waar zeker meer stoorsignalen aanwezig zijn en waar ook de kabel tussen antenne en sdr ontvanger aanzienlijk langer zal zijn.
Daarnaast werkt een actieve antenne door het spanningsverschil tussen plaatje ( op de print geïntegreerd ) en de aarde.
Hoogte en aardaansluiting zijn op beide locaties zeker anders.

Niet tegenstaande kan de actieve antenne een aanzienlijke verbetering geven op veel locaties.

NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

Re: Wellbrook loop kopen

#4 Bericht door NL9484 jol »

Pa0FRI
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ziet er goed uit wat je daar verteld en ziet er ook nog netjes uit.
Het is natuurlijk altijd het proberen waard, voor de prijs hoef je het niet te laten.
Maar een loop kun je uitrichten, dit wil ik eens gaan proberen ivm veel storing rond mijn adres, en Wellbrook heeft toch goede specificaties. Daarom was ik benieuwd welk type loop hier op het forum het meest gebruikt wordt om te luisteren. En hoe ik het moet aanpakken met de aankoop hiervan, Nederland of Engeland? Engelse ponden of euro's.

Jol
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Wellbrook loop kopen

#5 Bericht door PE9PE »

jol-t schreef:Pa0FRI
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ziet er goed uit wat je daar verteld en ziet er ook nog netjes uit.
Het is natuurlijk altijd het proberen waard, voor de prijs hoef je het niet te laten.
Maar een loop kun je uitrichten, dit wil ik eens gaan proberen ivm veel storing rond mijn adres, en Wellbrook heeft toch goede specificaties. Daarom was ik benieuwd welk type loop hier op het forum het meest gebruikt wordt om te luisteren. En hoe ik het moet aanpakken met de aankoop hiervan, Nederland of Engeland? Engelse ponden of euro's.

Jol
Hallo Jol,


Wellbrook levert uitsluitend direkt.

Ik zou deze antenne eens bekijken.
https://www.vandijkenelektronica.eu/nl/ ... 0-mhz.html

Succes.
Rob
Life is too short for QRP.


Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wellbrook loop kopen

#7 Bericht door PA3DAT »

PE9PE schreef:Ik zou deze antenne eens bekijken.
https://www.vandijkenelektronica.eu/nl/ ... 0-mhz.html
Ik begrijp die advertentie niet goed. Kant en klaar en getest, alleen nog aansluiten.
De AL1 is een een Actieve Loopantenne voor het bereik van de Lange- Midden- en Korte golf. U hoeft enkel nog de loop aan te sluiten op de print en de behuizing en u bent al operationeel.
En even verder:
Het pakket bestaat uit :
1. Een professionele dubbelzijdige print van 36 X 45 MM met soldeermasker en tekst.
2. Alle printonderdelen(geen smd) incl. BNC en de Loopaansluitingen.
Verwarrende aanbieding...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Wellbrook loop kopen

#8 Bericht door PE9PE »

PA3DAT schreef:
PE9PE schreef:Ik zou deze antenne eens bekijken.
https://www.vandijkenelektronica.eu/nl/ ... 0-mhz.html
Ik begrijp die advertentie niet goed. Kant en klaar en getest, alleen nog aansluiten.
De AL1 is een een Actieve Loopantenne voor het bereik van de Lange- Midden- en Korte golf. U hoeft enkel nog de loop aan te sluiten op de print en de behuizing en u bent al operationeel.
En even verder:
Het pakket bestaat uit :
1. Een professionele dubbelzijdige print van 36 X 45 MM met soldeermasker en tekst.
2. Alle printonderdelen(geen smd) incl. BNC en de Loopaansluitingen.
Verwarrende aanbieding...

Ze hebben de fout in de advertentie gemaakt de tekst van het Bouwpakket op te nemen.
Zie hier de volledige lijst van Actieve antennes die van Dijken levert.
https://www.vandijkenelektronica.eu/nl/ ... ve-antenne
Life is too short for QRP.

NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

Re: Wellbrook loop kopen

#9 Bericht door NL9484 jol »

Rob
Bedankt voor je reactie. Zelf heb ik de loop van Pa3GZK ook gemaakt en werkt zeer redelijk op een aantal frequentie's, maar zeker geen verrassing (met alle respect). De loop antenne van van Dijken had ik ook al gezien, maar als dit de grote verrassing zou zijn dan had dit toch ook in alle bladen gestaan.
Begrijp me goed, ik wil alles wel proberen, maar ben mij al zolang aan het inlezen, ik ben zo benieuwd naar de Wellbrook loop.
Aan het begin van dit verhaal was ook de vraag, kan ik daar met euro's betalen of is deze loop in Nederland te koop :D

Jol
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

-Verwijderd account

Re: Wellbrook loop kopen

#10 Bericht door -Verwijderd account »

jol-t schreef:Aan het begin van dit verhaal was ook de vraag, kan ik daar met euro's betalen of is deze loop in Nederland te koop :D

Jol
Op dit forum is reeds het nodige geschreven over Wellbrook loopantenne's. Volg de links in mijn vorige post :idea:
Om een lang verhaal kort te houden: iedereen besteld het blijkbaar rechtstreeks bij Wellbrook. En daar kennen en hebben ze geen euro's. Dat is dus gewoon betalen in Britse Ponden. Dat kan ook gewoon met Ideal vanaf je bankrekening. Daar kan je instellen met welke muntsoort betaald dient te worden. Zit vaak wel een beetje weggestopt in een menu of een aparte pagina, dat zal je dus zelf dienen uit te vogelen.

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Wellbrook loop kopen

#11 Bericht door PE9PE »

jol-t schreef:Rob
Bedankt voor je reactie. Zelf heb ik de loop van Pa3GZK ook gemaakt en werkt zeer redelijk op een aantal frequentie's, maar zeker geen verrassing (met alle respect). De loop antenne van van Dijken had ik ook al gezien, maar als dit de grote verrassing zou zijn dan had dit toch ook in alle bladen gestaan.
Begrijp me goed, ik wil alles wel proberen, maar ben mij al zolang aan het inlezen, ik ben zo benieuwd naar de Wellbrook loop.
Aan het begin van dit verhaal was ook de vraag, kan ik daar met euro's betalen of is deze loop in Nederland te koop :D

Jol
Hallo Jol,

Deze man levert niet aan dealers omdat hij geen firma heeft en daarom niet excl. BTW kan leveren.
Alleen in GBP via hem direct.
Life is too short for QRP.

NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

Re: Wellbrook loop kopen

#12 Bericht door NL9484 jol »

Pe2CH
De links die je erbij hebt gedaan had ik allemaal al door gelezen, alleen op eham stond iets van vrij recent.
Maar dat je via Ideal met ponden kunt betalen is nieuw voor mij, dat zou de oplossing zijn en ga ik even nakijken.

Dankjewel voor deze reactie

Jol
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Wellbrook loop kopen

#13 Bericht door PD0JSB »

Ik zou eens even de verhalen bij Fenu lezen
de eerste link ,diverse actieve antennes, waaronder de wellbrook ala1530s+ en de ala1530L
https://www.fenu-radio.ch/index1.htm, naar behoefte in engels of duits ,
In de 2e link, diverse vergelijkingen waaronder de ala1530s+ en de ala1530L, audio vergelijkingen ,, en watervallen https://www.fenu-radio.ch/index11.htm, veel lezen en luisteren ,wel echt een hoofd telefoon geadviseerd voor objectief luisteren..
Die heeft er behoorlijk werk van gemaakt om te vergelijken
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

Re: Wellbrook loop kopen

#14 Bericht door NL9484 jol »

Pd0JSB

Ik had deze linken al een keer gezien, zal nu even opnieuw goed lezen.
Dank je

Jol
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Wellbrook loop kopen

#15 Bericht door PA0FRI »

Dag Jol, ik heb geen ervaring met een miniwhip, want de PA3GZK loop bevalt hier goed. Heel toevallig kreeg ik vanavond de volgende mail:
> Hello,
>
> Greetings from USA!
>
> I built your antenna and I used the LNA from ebay. I didn’t follow the guide 100% because I was only able to buy 10 feet of 3/8 copper tube. But the results are amazing and it outperforms my PA0RDT miniwhip.
>
> Thank you for your post.

'Your antenna' gaat over de PA3GZK loop en de naam van de afzender heb ik weggelaten.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Plaats reactie