Wellbrook loop kopen

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Wellbrook loop kopen

#16 Bericht door PA5COR »

Ik gebruik een eigen ontwerp van de miniwhip met een dual gate mosfet in de ingang, beide gate's aan elkaar en 30 milli ampere als ruststroom,. een BFR96S in klasse A als 10 dB voorversterker en een BFW16A in klasse A als 50 Ohm lijnversterker.Hele print zit op 7 meter hoogte zo ver mogelijk van de huizen weg.
Geen probleem als er met 1000 watt wordt getoeterd, de zend antenne's zitten 10 meter weg.
Normaal word er met 200 watt gewerkt.
Signaal na 25 meter RG58U is ongeveer gelijk aan de andere antenne's maar minder storing.

Het is geen wonder antenne, die zijn er ook niet, ik heb nu de mgelijkheid om met verschillende antennes die uit te kiezen die op dat moment het beste signaal geeft t.o.v. de storing/ruis.

Er is gewoon geen antenne welke in een storende omgeving deze kan uitfilteren...het is alleen mogelijk een klein verschil te krijgen door een andere polarisatie te gebruiken, of een antenne wat verder van de storende bronnen af te zetten.

Ik heb de laatste 10 jaar omdat ik bijna uitsluitend op 160 meter werk, al het en en ander met loop antenne's etc uitgeprobeerd, de meeste geven een marginale verbetering, maar verwacht geen wereld wonderen.
Voordeel van de loop is dat je hem wat kan uitrichten en de storing wat kan 'nullen".
De miniwhip altijd zo ver mogelijk van de storing plaatsen, coax aarden bij de antenne en ingang van het huis etc.
Dan valt daar ook best wel mee te luisteren.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: Wellbrook loop kopen

#17 Bericht door PA1FJ »

Mijn AL1 van de firma van Dijken werkt prima, makkelijk te maken. Maar is net zo storings gevoelig als ander antennes, lokale QRM is met goed uitrichten wel redelijk te onder drukken. Leuke breedband ontvangst antenne.

NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

Re: Wellbrook loop kopen

#18 Bericht door NL9484 jol »

Pa0FRI

Ik moet zeggen dat de gzk loop op een paar frequentie's wel goed is, o.a op 80mtr is deze loop heel goed, de pot meter in het Voedings kastje reageert een beetje vreemd :oops: . Zijn er misschien meer mensen die dit herkennen?

Jol
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

Gebruikersavatar
robertbroekman
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:25
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Wellbrook loop kopen

#19 Bericht door robertbroekman »

NL9484 jol schreef:Rob
Bedankt voor je reactie. Zelf heb ik de loop van Pa3GZK ook gemaakt en werkt zeer redelijk op een aantal frequentie's, maar zeker geen verrassing (met alle respect). De loop antenne van van Dijken had ik ook al gezien, maar als dit de grote verrassing zou zijn dan had dit toch ook in alle bladen gestaan.
Begrijp me goed, ik wil alles wel proberen, maar ben mij al zolang aan het inlezen, ik ben zo benieuwd naar de Wellbrook loop.
Aan het begin van dit verhaal was ook de vraag, kan ik daar met euro's betalen of is deze loop in Nederland te koop :D

Jol
Heb net een Active Loop Antenna ALA1530LN gekocht en kost afgeleverd thuis 324 pond. Betaal dit via Pay Pal en is dan euro 374,93. Rechtstreeks besteld bij Wellbrook. Als goed is komt hij voor vrijdag 10 juli 2020 aanstaand in huis. Beetje oud antwoord maar dat is de prijs op dit moment misschien handig voor anderen.

Plaats reactie