Storm 18-01-2018

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Storm 18-01-2018

#16 Bericht door PA1WBU »

PG8M schreef:Ik hoop dat bij iedereen alles een beetje heel is gebleven, het ging goed tekeer.
...
Dat zou sowieso de rotor ontzien, maar wellicht ook de antenne zelf omdat hij dan de positie van de minste weerstand opzoekt.

Wel of niet doen ?
Hier is alles blijven staan/blijven hangen gelukkig.

Ik weet niet of het zo'n fijne idee vind om de rotor 'los' te zetten tov de pijp. Als ie meer dan 1x rond gaat kun je de coaxkabels afschrijven.

Wilko

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Storm 18-01-2018

#17 Bericht door pe1rea »

Alleen de vier meter vertical defect.
Rest staat nog allemaal en werkt nog allemaal.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Storm 18-01-2018

#18 Bericht door andre »

PA1WBU schreef:
PG8M schreef:Ik hoop dat bij iedereen alles een beetje heel is gebleven, het ging goed tekeer.
...
Dat zou sowieso de rotor ontzien, maar wellicht ook de antenne zelf omdat hij dan de positie van de minste weerstand opzoekt.

Wel of niet doen ?
Hier is alles blijven staan/blijven hangen gelukkig.

Ik weet niet of het zo'n fijne idee vind om de rotor 'los' te zetten tov de pijp. Als ie meer dan 1x rond gaat kun je de coaxkabels afschrijven.

Wilko
Valt mee...mijn rotor had het begeven en de antennes, waaronder een 3el. steppir met spanwijdte van ruim 11 meter, stonden vrolijk rondjes te draaien.
Mijn geluk was dat het een flinke bos coax was waardoor alleen de dunste kabel, en dat was de stuurkabel voor de steppir motors, defect is geraakt.
Uh.....en de HAMIV rotor natuurlijk.. :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Storm 18-01-2018

#19 Bericht door PA1WBU »

andre schreef:
PA1WBU schreef:
PG8M schreef:Ik hoop dat bij iedereen alles een beetje heel is gebleven, het ging goed tekeer.
...
Dat zou sowieso de rotor ontzien, maar wellicht ook de antenne zelf omdat hij dan de positie van de minste weerstand opzoekt.

Wel of niet doen ?
Hier is alles blijven staan/blijven hangen gelukkig.

Ik weet niet of het zo'n fijne idee vind om de rotor 'los' te zetten tov de pijp. Als ie meer dan 1x rond gaat kun je de coaxkabels afschrijven.

Wilko
Valt mee...mijn rotor had het begeven en de antennes, waaronder een 3el. steppir met spanwijdte van ruim 11 meter, stonden vrolijk rondjes te draaien.
Mijn geluk was dat het een flinke bos coax was waardoor alleen de dunste kabel, en dat was de stuurkabel voor de steppir motors, defect is geraakt.
Uh.....en de HAMIV rotor natuurlijk.. :mrgreen:
Dus uiteindelijk stopte het gedraai omdat de dikke bos coax het spul stopte in z'n gedraai? Pff.. Daar zou ik het bij mij niet op durven gokken :mrgreen:

Wilko

Plaats reactie