enquete antenne register

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: enquete antenne register

#16 Bericht door elsinga »

Het antenneregister is er alleen voor zender met een vermogen dat (mogelijk) groter is dan 10W. CB gaat tot 4W officieel, het formaat van de antenne telt niet mee. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: enquete antenne register

#17 Bericht door andre »

ah mooi....dan kan ik mijn antenne registratie direct weghalen. Hier altijd QRO..uhh foutje, QRP .... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: enquete antenne register

#18 Bericht door Thijzer »

Nope, zendamateurs moeten hun antenne registreren, ook < 10dbW. En daar heb ik moeite mee, dat ik alle antennes moet registreren en CB-ers niet. Niet voor de CB-er maar vanwaar het onderscheid?

https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... neregister

Ik moet de wetgeving hieromtrent toch eens nalezen. Een vaste zendantenne wordt genoemd, maar wat wordt onder vast verstaan? Vast in de zin van geschroefd of geklemd om een constructie zoals huis, muur of dak? Of vast in de zin van stevig, niet slap? Het woordenboek is niet eenduidig:

vast (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: vaster, overtreffende trap: meest vast)

1 samenhangend, niet los
2 niet vloeibaar of gasvormig: vaste stoffen
3 niet beweegbaar; = vastzittend: vaste wastafels aan de muur bevestigd; een vaste telefoon aangesloten op een kabelnetwerk, niet mobiel
4 niet verplaatsbaar: vaste goederen onroerende
5 onveranderlijk: vaste prijzen; vaste lasten uitgaven die altijd gedaan moeten worden
6 standvastig, bestendig: een vast vertrouwen
7 blijvend: een vaste aanstelling
8 stevig verankerd
9 zeker, stellig: hij komt vast; vast en zeker
10 intussen, alvast: begin maar vast

Ik heb een antenne die niet voor de eeuwigheid bedacht is. Dan is die in de zin van (7) niet vast. Muggenzifterij? Hoe dan ook, als ik antennes heb op staan om mee te ontvangen, hoef ik ze niet te registreren. En als ik alleen zend met mijn portofoon of HF antenne op de auto ook niet. Dus ik registreer helemaal niks.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: enquete antenne register

#19 Bericht door elsinga »

In de geest van dat artikel: vast is "zich langdurig op dezelfde locatie bevindend", gok ik. En of je nu alleen QRP doet maakt niet uit, je *mag* meer doen (25 of tot wel 400 Watt). Een mobiel station hoef je niet te registreren in het register, een porto ook niet. Maar als je een antenne aan je huis bevestigt, dan wel.

Dat er nu niet wordt opgetreden tegen niet inschrijven kan prima komen omdat AT dan wel moet constateren dat je een "vaste" antenne gebruikt.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: enquete antenne register

#20 Bericht door Thijzer »

Mjah, het zal wel gemakkelijk zijn als we weer een keer alle radio's moeten inleveren, dan hoeven ze het register maar langs te lopen...

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: enquete antenne register

#21 Bericht door Radioot »

Er was al een plannetje om een verbod in te stellen op het bezit van een 3m FM band antenne.
Dit in de eeuwig durende strijd met een handvol FM piraten, vooral woonachtig langs de rand van het land. Zerobase heeft voor de rest van het land de FM band al helemaal dicht getimmerd.

Plaats reactie