Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
SilverArrow
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#46 Bericht door SilverArrow »

Zo met Pasen in het vooruitzicht, vindt ik een beetje leven in de brouwerij wel wat hebben. Heb de hele familie vast uitgenodigd.....
Afbeelding


Kortom, maak je niet zo druk over die paar poepjes, het regent er inderdaad wel weer af. Je kunt ook iedere avond even de radiaaltjes er af draaien......

Een uil heeft niet zo veel invloed, of het moet meneer de Uil zijn, maar voor de andere uilen raken ze gauw aan gewend.
Beter een muisarm dan een apestaartje

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#47 Bericht door PA1 »

SilverArrow schreef:Kortom, maak je niet zo druk over die paar poepjes, het regent er inderdaad wel weer af.
Nou, er zit een zonnepaneel onder de antennes en die wordt natuurlijk ook vuil en dus minder opbrengst... en dan moet het stevig regenen wil dat eraf gaan. Niet dus...
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#48 Bericht door elsinga »

PA1 heeft het door, dat gesch**t kost me letterlijk geld. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PE1JBG
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2009, 20:01
Locatie: JO21DU

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#49 Bericht door PE1JBG »

SilverArrow schreef:Zo met Pasen in het vooruitzicht, vindt ik een beetje leven in de brouwerij wel wat hebben. Heb de hele familie vast uitgenodigd.....
Afbeelding


Kortom, maak je niet zo druk over die paar poepjes, het regent er inderdaad wel weer af. Je kunt ook iedere avond even de radiaaltjes er af draaien......

Een uil heeft niet zo veel invloed, of het moet meneer de Uil zijn, maar voor de andere uilen raken ze gauw aan gewend.
Wat kunnen sommige zendamateurs toch zo appelig doen over een paar kleine vinken. :)

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#50 Bericht door PA3HMP »


PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#51 Bericht door PA1A »

Ik begrijp Elsinga wel.

In veel reacties wordt het probleem van Elsinga en zijn moeder gebagatelliseerd, echter het is een serieus onderwerp.
De antenne verplaatsen is geen optie, vogels wegjagen blijkbaar ook niet omdat ze volgens Elsinga geen vaste stek in de tuin hebben.
Misschien kun je het probleem ook eens voorleggen aan je collega padvinders, die zijn vaak erg inventief en slim in het oplossen van problemen.

Gelukkig heeft er bij mij nog nooit een vogel op de stoel of tafel in de tuin gepoept. Ik hoop dat dit ook niet gebeurt want tegen de oorzaak is niets doen.

Succes met het oplossen van de overlast.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#52 Bericht door PA3HMP »

kleine vogels is niet zo'n probleem, maar die grote duiven.....

https://www.youtube.com/watch?v=BNCoaKE4S7M

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#53 Bericht door elsinga »

Gelukkig heb ik niet zulke grote duiven in de omgeving. :mrgreen: Bovendien, met zo'n groot beest komt de hele X50N naar beneden, die houdt zo'n gewicht nooit. ;)

En "moeders" bedoel ik niet mijn moeder mee (die heeft nergens moeite meer mee, sinds ze jaren geleden overleden is ;) ). Ik doelde op mijn vrouw, veel erger dus. :)

Maar ik ga binnenkort de tie-wraps proberen op de enigszins aflopende radiaaltjes van mijn X50N. Helpt dat niet, dan wellicht een nep-uil met bewegende kop op een dwars-beugel naast de X50N (beugen onder de radiaaltjes, uil er bovenop en dus naast de X50N).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#54 Bericht door elsinga »

Ik bedacht net een alternatief: de radiaaltjes van de X50N afhalen. Heeft dat echt invloed op SWR en stralingspatroon (als in dat het onwerkbaar wordt)?
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#55 Bericht door pa3kc »

Als je de radiaaltjes eraf gaat halen dan heeft dit invloed op de swr. Het is je tegen capaciteit van de verticale stok. Ground plane idee zeg maar.

Je kan bijna alle diamond basis antennes op een niet geleidende mast bevestigen daar door.

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#56 Bericht door ON5RKN »

Ooit es gezien bij een OM...

Hij had elektriciteitsbuis over zijn radialen geschoven en die op het eind vast
gezet met een wijnkurk. volgens hem werkte dat perfect

zelf nooit uitgetest :)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#57 Bericht door elsinga »

Is ook een idee, gaat draaien en dan kunnen de vogels zich niet vastklemmen... Zou je eigenlijk mooie dunne buisjes voor moeten hebben, rietjes, maar dan stevig. Eens zien of ik daar wat mee kan...

Vandaag geprobeerd bij de antenne te komen voor de tie-wraps... helaas, kon er dus neit bij... dat wordt eerst weer een steiger erbij halen en de buis laten zakken... :(
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#58 Bericht door PA1A »

elsinga schreef:Ik bedacht net een alternatief: de radiaaltjes van de X50N afhalen. Heeft dat echt invloed op SWR en stralingspatroon (als in dat het onwerkbaar wordt)?
Goed plan. Ik heb de staafjes verwijderd en merk geen enkel effect....
Ik kan nog steeds zonder problemen alle repeaters "open drukken", dus het werkt prima.

Er heeft vandaag wel een vogel op een tuinstoel gepoept.
Ik heb direct de sporen met warm water verwijderd, dus blijvende schade zal het niet opleveren.

Doet mij denken aan Dr. Jac. P. Thijsse, in het boek "De Levende Natuur" van 1 april 1933.
Hij schreef;

'Wie niet met de natuur kan meeleven,
Leidt een gekortwiekt bestaan'

Misschien wel een idee voor jou om Tony Soper er eens op na te slaan.
Als de vreemde taal niet kunt begrijpen is Sietzso Dijkhuizen je redder, want hij heeft het vertaald.

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#59 Bericht door ON5RKN »

niet omdat je de repeaters nog kan 'opendrukken' dat de swr van de antenne nog oke is,
zou ik toch maar es controleren mocht ik u zijn, die radialen hangen daar niet voor de show eh :)

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#60 Bericht door pa3kc »

PA1A schreef:
elsinga schreef:Ik bedacht net een alternatief: de radiaaltjes van de X50N afhalen. Heeft dat echt invloed op SWR en stralingspatroon (als in dat het onwerkbaar wordt)?
Goed plan. Ik heb de staafjes verwijderd en merk geen enkel effect....
Ik kan nog steeds zonder problemen alle repeaters "open drukken", dus het werkt prima.
Hmm, wat zei je ooit eens over mij Henk?
@pa3kc:
Wat een "...." Opmerking. Je leeft blijkbaar in de marges van je hobby, want je weet echt niet waarover je praat. Minimalistisch geneuzel van een categorie B amateur.
Zalig, even genieten 8)

Plaats reactie