Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1FOX
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2016, 19:15

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#76 Bericht door PA1FOX »

pd0adl schreef:De overbuurman heeft een paar kunststof kraaien op zijn schutting gezet, en de duiven blijven nu allemaal uit de buurt.

https://www.agradi.nl/esschert-vogelver ... -kraai.htm

Allen tot dusver, bedankt voor de informatie. Let wel, veel anwoorden hebben betrekking op duiven. Daar heb ik het niet over.

Het gaat om eksters en die zijn een stuk gehaaider. Een horizontaal vislijntje spannen lijkt me wel een gunstige oplossing.

PA5RJ
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 mei 2014, 20:18
Roepletters: PA5RJ
Locatie: Kerkenveld

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#77 Bericht door PA5RJ »

Kroonsteentjes over de boom van de antennes , daar draden door heen ..via trafo 230V erop zetten !

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#78 Bericht door pe1cmo »

Of met vogelgeluid.

Vogels verjagen met... geluid van vogels

Iets minder storend voor mensen en misschien nog wel effectiever zijn apparaten die de alarm oproepen van vogels imiteren. Vogels maken twee soorten geluiden die andere vogels afschrikken: een alarm dat waarschuwt dat een roofdier in de buurt is en een schreeuw wanneer ze worden gevangen. Er zijn apparaten die deze oproepen na doen. Deze zijn heel effectief. Maar werken alleen bij vogels van opgenomen soort.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Vogels... jammer dat zeveel sch**ten...

#79 Bericht door PE1LGW »

andre schreef:
PH4CK schreef:pasfoto van je schoonmoeder vergroten, plastificeren en in ik de mast hangen, werkt hier al jaren
Daar wordt je niet wijzer van. Moet Elzinga elke keer zijn mast in klimmen om te sch$%@ten.... :mrgreen:
Ik heb mijn schoonmoeder zelf het dak op gestuurd, twee vliegel in een klap.
En heb de luchtbuks ook nog klaar liggen.
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie