Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#16 Bericht door ON9KVE »

Dennisd schreef:Wales ligt in Groot-Brittannië en valt volgens mij gewoon onder de noemer united kingdom?
ja het is een beetje een apart verhaal,.maar het is een engels loopje wat erg goed ze dingetjes doet :wink:
Ik snap je reactie niet vrees ik.
GB = UK, klopt
Maar het loopje is dus *niet* engels. Het is Brits of Welsh :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA0LUX
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 apr 2009, 14:09
Roepletters: PA0LUX

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#17 Bericht door PA0LUX »

Ik heb in januari een loop via de site van Wellbrook besteld. Binnen 14 dagen werd hij afgeleverd. Na ca 2 maanden ging de mastversterker stuk. Ik heb een mail gestuurd naar Wellbrook. Na 1 dag antwoord. Na 1 week ontving ik een complete nieuwe loop. Kosten 0 euro terwijl de verzendkosten niet mals zijn. Hulde aan zo'n bedrijf, Service met een hoofdletter, zoals je nog maar weinig ziet.

73 de Eeltje
Iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten...

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#18 Bericht door PA2HP »

Ik heb de loop sinds een maand of 2...ik heb nooit eerder zo'n goede rx loop gehad.
Hij wint het op z'n sloffen van de dipool en andere antennes die ik hier heb staan.

Op een paaltje gezet van 4 meter...en werkt als een kanon!...onvoorstelbaar als je het ziet/hoort.

Ik heb de Ala 1530s Plus Imperium.
275 euro in de U.K....500 zoveel euro bij Dolstra...tja.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#19 Bericht door Randy »

Misschien kijk ik er overheen, maar wat is het verschil tussen de ALA1530 en de ALA1530S+ IMPERIUM ?

argus
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jul 2011, 12:14
Locatie: belgie

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#20 Bericht door argus »

goedkoopst , rechtstreeks bij wellbrook , en aan huis geleverd , prima verpakt ,aanrader .

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#21 Bericht door PA2HP »

Randy schreef:Misschien kijk ik er overheen, maar wat is het verschil tussen de ALA1530 en de ALA1530S+ IMPERIUM ?

Ik heb geen idee Randy, ik heb deze loop (nieuw in verpakking ) overgenomen van een luisteramateur , heb ook al zitten zoeken naar het verschil tussen Imperium en de "gewone" 1530 +...ben er niet achter gekomen.
Maar whatever...werkt goed als gezegd.

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#22 Bericht door PA9RD »

PD2HP schreef:Misschien die vent van die reclame (snelle Jelle)....effe lekker stukkie zwemmen.

Inmiddels duidelijk dat ik hem in de UK ga kopen , of anders een gebruikte.
Geef hem dan wel minimaal een zwempakje mee......effe winkelen met de hele dag je hand voor je kruis is ook niks. En bovendien, waar moet ie anders zijn portemonnaie laten!!! :lol:
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Theo

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#23 Bericht door Theo »

mooi om te lezen dat iedereen zo tevreden is met de welbrook.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#24 Bericht door Randy »

Ik denk dat ik er een ga bestellen voor de speel, maar twijfel nog wat met een MFJunk omdat deze ook voor TX gebruikt kan worden.
Hoe stem je de Wellbroook eigenlijk af, of hoeft deze niet getuned te worden?

PA5MW
Berichten: 143
Lid geworden op: 08 mar 2010, 10:07

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#25 Bericht door PA5MW »

Randy schreef: Hoe stem je de Wellbroook eigenlijk af, of hoeft deze niet getuned te worden?
Niet; het is een WB RX loop.

Je kan er dus niet mee zenden
Zit een (FET?)preampje/aanpassing in de voet en een Norton type preamp ingegoten in het kastje in de shack, waar ook de voeding aan komt.
Heb er veel plezier van; staat op een rotor, 1m boven de grond, achter in de tuin zo'n zes m van het huis.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#26 Bericht door ON9KVE »

Randy schreef:Misschien kijk ik er overheen, maar wat is het verschil tussen de ALA1530 en de ALA1530S+ IMPERIUM ?
Volgens mij staat de S voor Silent.
Hogere gain bij lagere noise.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 591
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#27 Bericht door PH4CK »

Ik denk dat ik er deze zomer een ophaal, ben toch in de buurt :D
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
robertbroekman
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:25
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#28 Bericht door robertbroekman »

heb sinds vrijdag mijn wellbrook ALA 15390 LN binnen en er gaat werkelijk een wereld open voor mij wat een antenne. wat ik wel tegen vind vallen is de bevestiging wat allemaal een beetje hoe zeg ik dat slapjes is. ben bang dat ik alles te vast draai en de boel sloop ik heb namelijk horken handen. en de pijp die onderop komt hoe vast moet en mag je dat draaien. voor de rest de eerste ontvangst op mijn oude kenwood R-1000 en R-5000 waanzinnig leuk en een echte verbetering van 100%.

pa11605
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2020, 09:56

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#29 Bericht door pa11605 »

ik gebruikt Wellbrook Loop al jaren en sinds vorige jaar de wellbrook 1530 LN aangeschaft , Heel goede antenne's zijn het , ik heb een Log-per van GB Antennes en daarboven heb ik de Welbrook loop geplaatst op 6 meter hoog { Gb log -per hangt op 4 meter hoog } , voor bevestiging van de loop heb ik een pvc buis rond 50mm 1 meter 30 cm lang genomen en boven de 50mm buis heb ik een T-Stuk 50mm er op gelijmd en daarna bovenkant van T-Stuk er af geslepen dat de loop net erin past , daarna met tyraps en goede tape de loop afgeplakt , nu hangt de loop op de 50mm buis en onderkant van de loop { kastje } met tyraps + tape tegen de 50mm gemonteerd , oja in de 50mm buis heb ik nog een houten bezemsteel ingevoerd ivm stevigheid daarna op de rotor .
grt jan

Gebruikersavatar
robertbroekman
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:25
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Waar is de Wellbrook loop te koop in NL

#30 Bericht door robertbroekman »

PA2HP schreef:Ja klopt, ik kreeg net een mailtje van Dolstra, 549 euro voor de ALA1530!!!
Die kocht ik in 2003 voor 259 euro bij ABE...tsja.

Parmacom verkoopt ze niet meer kreeg ik bericht. (zie hieronder)
Kwam neer op hetzelfde wat jij adviseert.

Nee, ik verkoop ze niet meer. Het probleem is dat de fabrikant (Wellbrook) geen VAT nummer heeft. Dus moet ik over de verkoopprijs de volle BTW toevoegen (Dus VAT plus BTW). Je kunt ze het beste bestellen bij Wellbrook in de UK,

Ger
rechtstreeks bij wellbrook 324 pond 355 euro

Plaats reactie