omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#421 Bericht door TONY »

TONY schreef:
andre schreef:In Oss, daar is altijd wel wat aan de hand :mrgreen: . In ieder geval gefeliciteerd met deze overwinning Tony.

Er stond een schitterende alu Bijzen mast van 20 meter op mp een dag of twee geleden.

Succes met de opbouw.
ja dat kan je wel zeggen er is altijd wat maar intussen ben ik al 5 jaar bezig met die gestoorde gast.
maar goed die gast en de meelopers hebben nu een beroep tegen de gemeente aangespannen burgemeester en wethouders maar daar heb ik alleen maar lol in want die dombo's zijn echt dom.
en ja die willen hun gezicht redden tegen de mensen die in de buurt wonen want die hebben verteld dat de mast weg zou gaan. ik denk dat ze zelf maar snel hun huis verkopen anders help ik ze wel.
ik woon hier 27 jaar nooit geen last gehad alleen met 13 want die gast wil zijn zin hebben dat ik moet luisteren naar hem niet andersom. mooi niet ik laat die gast in zijn eigen vet gaar worden.
hij staat en de gemeente en ik hebben de regels opgevolgd en kunnen ons niets maken.
gemeente heeft ook geen fouten gemaakt en ik ook niet. weg gaan het zien. ik heb volledig vertrouwen in dat de zaak goed komt. word vervolgd. gr Tony

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#422 Bericht door TONY »

bubbe schreef:Je moet er gewoon voor zorgen dat je mast ingeschoven 15 meter is dan kunnen ze je niets maken volgens mij . hier mag je een mast van een lengte van 15 meter vergunning vrij zetten
Hi Bubbe,

wel ik hoef niet te zorgen dat die 15 meter staat want de mast is vergunt tot 20 meter incl de antennes dus de vergunning is geheel met vergunning en de mast is 15 1/2 meter en de top staat met een buis van 4 1/2 meter op 20 meter en dat mag daar is de vergunning voor gegeven dus ik hoef me verder niet geen zorgen te maken.
als er zware storm op komst is dan kan ik de mast inschuiven en staat dan op 7 meter top en mocht dat dan nog harder gaan stormen dan zou ik hem ook nog eens plat in de tuin leggen alleen ik hoef de mast in te laten zakken want een zelfde mast staat ook een heel eind verder op en die is nooit naar beneden gehaald zolang ik deze amateur ken al ruim 27 jaar , alleen ik doe het wel dan spaar ik mijn antenne maar de mast staat op 4 kub beton en die valt niet om. vergunning verleend in 2014 dus dat is in orde alleen ja mijn buur wil alleen zijn zin hebben
en mij het proberen zuur te maken, alleen ik negeer deze gast en dat kan die niet hebben. als ik wat dan ook aanvraag dakkapel duivenhok of een paarse auto koop dan maakt hij bezwaar..

heeft niets anders te doen. maar goed we gaan naar de rechter en misschien ook naar het europees hof daar is die gek genoeg voor. word vervolgd.


de gemeente en ik hebben alles naar de wet gehandeld

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#423 Bericht door TONY »

TONY schreef:
andre schreef:In Oss, daar is altijd wel wat aan de hand :mrgreen: . In ieder geval gefeliciteerd met deze overwinning Tony.

Er stond een schitterende alu Bijzen mast van 20 meter op mp een dag of twee geleden.

Succes met de opbouw.


ja dat kan je wel zeggen er is altijd wat maar intussen ben ik al 5 jaar bezig met die gestoorde gast.
maar goed die gast en de meelopers hebben nu een beroep tegen de gemeente aangespannen burgemeester en wethouders maar daar heb ik alleen maar lol in want die dombo's zijn echt dom.
en ja die willen hun gezicht redden tegen de mensen die in de buurt wonen want die hebben verteld dat de mast weg zou gaan. ik denk dat ze zelf maar snel hun huis verkopen anders help ik ze wel.
ik woon hier 27 jaar nooit geen last gehad alleen met 13 want die gast wil zijn zin hebben dat ik moet luisteren naar hem niet andersom. mooi niet ik laat die gast in zijn eigen vet gaar worden.
13 heeft hij weg kunnen jagen maar ik ga niet, ja eens de kist in maar hoop dat ik nog jaren mag blijven.
we zullen zien wat de rechtszaak brengt. ik ga ervoor en breek niets af. hij staat en de gemeente en ik hebben de regels opgevolgd en kunnen ons niets maken.
gemeente heeft ook geen fouten gemaakt en ik ook niet. weg gaan het zien. ik heb volledig vertrouwen in dat de zaak goed komt. word vervolgd. gr Tony

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#424 Bericht door TONY »

vrijdag 19 dec bericht ontvangen van de rechtbank dat de bezwaren bekend zijn en als volgt,

gronden.
cliente kunnen zich niet met de inhoud van het besluit verenigen en voeren hiertegen het volgende aan:

toetsing bestemmingsplan.
in het bezwaar is aangegeven dat het bouwplan niet past binnen het bestemmingsplan. dit gaat over de oude mast die ik had en is van de baan.
nieuw beleid van de gemeente Oss geld in 2014 en het beleid is opgemaakt in dec 2013 en in 2014 van kracht,
de advocaat van de dombo's laat zich verkeerd in lichten door de klagers.

halen een oude wet naar boven en proberen de nieuwe wet terug te draaien. maar dat gaat ze niet lukken. deze is aangenomen en ze hebben niet gereageerd op dit besluit. jammer voor hun.

ze beschuldigen de gemeente van onzorgvuldig handelen.
zonder enige blik van afweging van welstandsbelangen dan wel afweging van alle andere betrokken belangen.

66 mensen hadden geen probleem met de mast alleen 11 en 13 waarvan man en vrouw 13 en 11 alleen wonend en dat zijn de klagers.
maar het gaat niet om de mast ze willen me alleen maar pakken omdat ik niets met die gast nu gasten te maken wil hebben daar is teveel voor gebeurd alleen nr 13 woont hier sinds 2007 en is sindsdien bevriend met 11 dat moeten ze wel maar als ze een keer nee zeggen dan is het gebeurd en de vriendschap is zo gestopt.

verder staat er eigenlijk onzin in het stuk.

voorts is de inhoud van het beleid voor cliënten onbegrijpelijk als men kennis neemt van de voorgeschiedenis.
rvs word vernoemd en ze hadden een stuk uit de krant bijgesloten. Zendmast niet meer van deze tijd.
ook heeft 13 4 nieuwe foto's bijgesloten die gemaakt zijn van hu tuin naar mij om te laten zien wat ze zien.
'ze snappen niet dat een jaar later wel de mast geplaatst kan worden.
maar daarnaast is van belang dat beide standpunten haaks op elkaar staan.
ze zijn van mening dat de beslissing die uit het beleid voortvloeit voor verweerder inhoudelijk gezien niet houdbaar en verdedigbaar is. er kan niet anders dan worden geconcludeerd dat het beleid ook ten aanzien van de inhoudelijke gevolgen onzorgvuldig tot stand is gekomen.

ten slotte is van belang dat uit het welstandsbeleid volgt dat de excessenregeling niet van toepassing zou zijn op zendmasten.

dan bijgevoegd 4 foto's het kranten knipsel en een uitspraak die op mij doelt 17 jan 2013 dit is een oude zaak en niet meer van toe passing omdat de welstand niet meer met masten mag bemoeien en nu welstandsvrij is tot 20 meter.

als het goed is dan is de zitting op 4 febr 2015 en ben benieuwd te zien hoe dat gaat verlopen ben zeker aanwezig.

de klagers hebben de gemeente gedaagd niet mij. ben benieuwd hoe die dombo's afgaan. misschien als alle stukken zijn ontvangen dat de rechter het af blaast want wat ze schrijven is oude koek. en verloren tijd voor de rechter.

en het welstandsbeleid is aangepast en nr 13 kwam tijdens de hoorzitting naar voren dat hij een sticker op de brievenbus had zitten met nee/nee sticker en geen reclame kreeg. wel de huis aan huis bladen komen bij iedereen in de bus, alleen loog hij want bewijs is al bij de gemeente dat in juni en dec dit jaar foto's zijn dat er geen sticker op de deur van de klager 13 nog 11 zit.

ze proberen er onderuit te komen en zeggen dat ze niets wisten dat het beleid op de schop ging. jammer voor hun dat is hun verantwoordelijkheid en hadden moeten kijken. maar die dachten zo die gast hebben we mooi te pakken de mast word niet geplaatst en ja 2014 werd het werkelijkheid waar ik 5 jaar voor heb gevochten. en de mast staat en blijft staan.

ze kunnen natuurlijk ook zelf verhuizen als ze er niet tegen kunnen ik houd ze niet tegen. eindelijk rust in de straat.
velen moeten niets met 11 te maken hebben en ze noemen 13 de meelopers van 11, die doen wat 11 zegt.

6 schades auto 3x een keer woonhuis spoorbiels uit tuin weggenomen en de 2 de in de tuin gegooid waterslagen stuk van het huis alleen toen geen bewijs. en achter de klimop vernield.
de schades in de jaren gehad van 11 voor 13 er kwam wonen en sinds er camera's hangen is en zijn er geen schades nog bedreigingen gedaan dus die hebben hun geld wel opgebracht en ik voel me veilig. nog 11 nog 13 spreekt me aan. mooi zo.

11 probeert me te kleineren om op de knieen te gaan maar ik negeer deze gast en laat hem links liggen en dat is frustrerend voor 11. nee dat gaat nooit meer goed komen ik wil niets meer te maken hebben met deze gast. daar is teveel voor gebeurd.
bij alles wat ik wil doen in en aan huis moet ik eerst vragen of ik dat mag en als hij nee zegt gebeurd het niet.

nee nee dat gaat niet werken. en normaal praat je met elkaar maar zijn wil is zijn wet en wie niet wil luisteren heeft een probleem met hem.

ik niet. de boom in met die gast.

wel op naar febr. word vervolgd.

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#425 Bericht door jan58 »

Tony, ik vind maar dat je steeds aan het schelden blijft van dombo's.
Dat siert jou niet en zegt ook iets over jou.
Kijk die mensen weten niks van de hobby en dat daar zo n mast bijhoort.
En niet iedereen kan dat mooi vinden of waarderen in de buurt.
Maar om nou steeds maar weer over dombo's te praten vind ik wel te vergaan.
Met schelden bereik je niks.

Gr Jan

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#426 Bericht door PA1 »

Tja, als je al jaren in onmin leeft met je buren dan zou je de woordkeus van Tony wel begrijpen denk ik...
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#427 Bericht door TONY »

Beste Jan ik vind dit geen schelden maar heb je een prive bericht gestuurd en uitgelegd hoe en wat.
en het gaat hier niet om de mast bij hun maar die 11 en 13 proberen al bij al mijn hobby te ondermijnen en alleen omdat ik niet doe wat 11 wil. maar dat heb ik uitgebreid naar je gemailt dit hoort niet thuis in dit gebeuren heb al dingen geschreven dat ik niet had moeten doen maar ja mijn gevoel schrijf ik op en dan komen dit soort dingen boven en zet het neer. maar zal voortaan anders schrijven en meer zakelijk net zoals Cor schreef en vertelde aan de telefoon, maar ik heb al die jaren dat ik hier zit alleen zelf moeten opkroppen en via deze weg mij kan uiten wat en hoe ik het voel en soms gaat het te ver dat zie ik nu ook in. ik ben ook maar een mens en heb veel mensen geholpen en velen ook beetgenomen maar ik geef liever wat weg dan krijgen, alleen ja dat kost je soms teveel energie. maar goed ik zal het proberen wat zakelijker te houden misschien wel beter.
nu weet je via de prive mail ook meer over hoe het er voor staat. en waarom ik het zo schreef.

nogmaals het gaat hun niet om de mast maar alleen maar mij klein te krijgen en me bang ga maken en de mast maar ga afbreken maar dat gaat niet gebeuren. als ze er niet tegen kunnen wat let ze te verhuizen. 66 mensen hebben geen bezwaar en zelfs toen de mast er stond kreeg ik leuke reacties goh een mooie mast en veel beter dan de vorige. alleen ja 11 en 13 vinden dat niet eigenlijk alleen 11 maar die meeloper moet mee anders heeft die dezelfde problemen als ik omdat ik niet doe wat hij wil. zijn wil is zijn wet die niet doet wat hij wil komt voor problemen te staan. dan maak je kennis van zijn losse handen.

maar goed ik moest dit toch ff kwijt jan. fijne zondag groet tony
jan58 schreef:Tony, ik vind maar dat je steeds aan het schelden blijft van dombo's.
Dat siert jou niet en zegt ook iets over jou.
Kijk die mensen weten niks van de hobby en dat daar zo n mast bijhoort.
En niet iedereen kan dat mooi vinden of waarderen in de buurt.
Maar om nou steeds maar weer over dombo's te praten vind ik wel te vergaan.
Met schelden bereik je niks.

Gr Jan

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#428 Bericht door TONY »

Beste PA1

dank je voor je korte bericht. alleen ik baal ook dat deze gast zich zo tegenover een ouder iemand op stelt maar dat heeft die aan zich zelf te danken. ik had het graag anders gezien maar wat die me daar flikte dat neem ik hem levenslang kwalijk.
daarom ook mijn gevoel en vrijheid van meningsuiting geschreven.
maar ik zal voortaan opletten en het anders neer zetten want ik wil niet over komen.
ik luister naar mijn gevoel en daar gaan soms dingen mee die dan van mijn binnenuit naar buiten kan brengen van de 66 mensen die hier wonen in de omgeving moeten niets met deze gast te maken hebben dat zegt genoeg toch.
ja en ik ook niet meer helaas mijn buur. maar negeer hem en dat steekt hem daar heeft hij moeite mee.
hij krijgt zijn zin niet. doet mooi voor maar deze gast denkt alleen mijn wil is mijn wet en die niet luistert krijgt met mijn handen te doen.
ik heb mijn keuze gemaakt en het zal ook nooit meer goed komen.
dat heeft die aan zichzelf te danken.
als hij die kant op gaat is dat zijn keus maar niet bij mij.

fijne zondag en wens jou en je fam een fijne kerstdagen en een gezond en een fijn 2015 toe en ook gelijk maar voor alle mensen die dit lezen hetzelfde gewenst.

groet Tony
PA1 schreef:Tja, als je al jaren in onmin leeft met je buren dan zou je de woordkeus van Tony wel begrijpen denk ik...

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#429 Bericht door PE1DTQ »

Ik heb mij de laatste tijd wat afzijdig gehouden op dit forum door privé-omstandigheden.

Uiteraard wel contact blijven houden met Tony.

Probleem van deze hele zaak zit hem inderdaad in de diep gewortelde verstoorde relatie tussen 2 buren, waarbij de antennekwestie meer een middel is om de ander dwars te zitten dan een doel op zich.

Onderschrijf helemaal wat Cor hierover schreef.
PA5COR schreef: Bovendien is het de Gemeente er uiteraard nu ook aan gelegen hun besluit tot vergunnen van de mast te verdedigen....
Succes,
Cor
Het gaat nog iets verder dan alleen dit besluit natuurlijk. De totstandkoming van het onlangs vastgestelde antennebeleid voor particulieren staat hier eigenlijk ter discussie. De gemeente Oss zal er dus ook alles aan doen om dat overeind te houden.

Ik heb rechtstreeks contact met de advocaat van de gemeente hierover.

Voor zo ver ik het kan beschouwen, zijn er geen fouten gemaakt in het ontstaan van deze beleidsnota.

Enige, waar ik geen inzicht in heb is het veranderen van het welstandsniveau van 1 naar 2. Of dat gemotiveerd is en überhaupt beschreven is.

Tony. De volhouder wint en het einde van deze antenne/mast kwestie gaat toch echt naderen. Verder dan de R.v.S. komt dit niet.
De onderlinge verstandhouding zal daardoor niet verbeteren. Iets waar Tony mee zal moeten leven en zal moeten proberen te relativeren.

Gr. Willart.
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#430 Bericht door PA5COR »

Welstands niveau 1 of 2 zit het enigste verschil in dat in welstands niveau een wijk is met architectonische aspiraties, m.a.w. voor het aanzien van de wijk belangrijke architectonische gebouwen met een ontwerp dat door haar bouw en ontwerp een belangrijke uitstraling heeft.
In de doorsnee naoorlogse woonwijk is daar geen sprake van, rijtjes huizen straat na straat, bedoeld om voor het gewone "klootjesvolk" in te wonen, Vinex wijken etc.

Die vallen allemaal onder no 2 en welstands niveau 1 vind je meestal terug in voor orlogse wijken met of door belangrijke architecten gebouwd met bijzondere uitstraling en afwijkende bouwwijze.

De zorg voor ruimtelijke kwaliteit kan worden gezien als een verantwoordelijkheid van gemeente en burgers samen. De gemeente zal haar aandacht bij de uitvoering van haar welstandsbeleid primair richten op gebieden, structuren en onderwerpen die bepalend zijn voor de kwaliteit en de karakteristiek van de gemeente als geheel. Zo zal de gemeente veel aandacht besteden aan de beschermde gezichten en de stads- en dorpscentra, hetgeen resulteert in een zwaardere welstandstoets voor deze gebieden. In andere gebieden zal de gemeente zich minder als beeldregisseur opstellen, hetgeen zich vertaalt in een soepele welstandstoets.

Elk gebied heeft een 'welstandsniveau'. Dit geeft aan in welke mate de gemeente welstand inzet in een bepaald gebied. Ook kan een welstandsniveau gelden voor een bepaalde groep van bouwwerken of een ruimtelijke structuur. Een ontwikkelingsgebied kan als men dat wenst tijdelijk een ander welstandsniveau krijgen toebedeeld. Het welstandsbeleid kent drie welstandsniveaus:•welstandsniveau 1 zware toetsing
•welstandsniveau 2 reguliere toetsing
•welstandsniveau 3 soepele toetsing

Welstandsniveau 1

Zware toetsing

Dit welstandsniveau wordt door de gemeente toegekend aan structuren, gebieden en objecten, die van cruciale betekenis zijn voor het totaalbeeld van de stad, de dorpen en het landschap. Ook gebieden met bijzondere cultuurhistorische, architectonische, landschappelijke of stedenbouwkundige karakteristieken kunnen niveau 1 krijgen. Dit welstandsniveau kan verder worden toegekend aan ontwikkelingsgebieden en reconstructiegebieden; daar waar nieuwe kwaliteit moet ontstaan.

Beleid

Het welstandsbeleid is gericht op het handhaven, herstellen en versterken van gewaardeerde of gewenste ruimtelijke karakteristieken en op de samenhang binnen het gebied of object. In beheersituaties gebeurt dit vooral via regels en toetsing, terwijl in ontwikkelingssituaties het accent ligt op het faciliteren en stimuleren van kwaliteit.

Waar volgens deze nota welstandsniveau 1 van toepassing is geldt dit uitsluitend voor bouwwerken, die zichtbaar zijn vanuit het openbare gebied of vanuit het landschap. Waar dit niet het geval is geldt welstandsniveau 2. Alleen bij monumenten en beschermde stads- en dorpsgezichten geldt altijd welstandsniveau 1.

Toetsing

Zware toetsing houdt in dat over vrijwel alle regulier vergunningsplichtige plannen advies wordt gevraagd aan de welstandscommissie. Alleen kleine bouwplannen, die weinig ingrijpend zijn, kunnen onder mandaat door de rayonarchitect afgehandeld worden. Ook wanneer een plan eerder in de welstandscommissie is behandeld kan de rayonarchitect het plan onder mandaat afdoen, tenzij sprake is van nieuwe elementen, waarover de mening van de welstandscommissie niet als bekend is. Daarbij wordt zorgvuldig gekeken naar de inpassing in de omgeving, het bouwplan op zichzelf en de detaillering en materialisering ervan.

Gebieden met niveau 1:

•binnenstad
•monumenten
•overige beschermde gezichten
•beeldbepalende locaties
•stedelijke hoofdroutes
•ontwikkelingsgebieden met hoge ambities
•herstructureringsgebieden met hoge ambities
Welstandsniveau 2

Reguliere toetsing

Hieronder vallen gebieden, die vanuit het perspectief van de gehele gemeente geen topprioriteit hebben, maar waar wel aanleiding is om alert te blijven op de ontwikkeling van de ruimtelijke kwaliteit.

Beleid

De welstandsbeoordeling richt zich op het handhaven of gericht veranderen en verbeteren van de basiskwaliteit van het gebied. Daarbij wordt zorgvuldig gekeken naar de invloed op de omgeving en de architectonische uitwerking van het bouwplan. Detaillering en materialisering worden, waar niet van wezenlijk belang voor het bebouwingsbeeld, op hoofdlijnen bekeken.

Waar volgens deze nota welstandsniveau 2 van toepassing is geldt dit uitsluitend voor bouwwerken, die zichtbaar zijn vanuit het openbare gebied. Waar dit niet het geval is geldt welstandsniveau 3.

Toetsing

Over alle regulier vergunningsplichtige plannen wordt een welstandsadvies gevraagd. Ingrijpende plannen gaan door naar de welstandscommissie. Minder ingrijpende plannen kunnen onder mandaat door de rayonarchitect worden afgedaan.

Bij deze beoordeling wordt gelet op de relatie met de omgeving, het bouwwerk op zichzelf alsmede de detaillering, voor zover van essentieel belang voor het totaalbeeld.

Gebieden met niveau 2:

•buurtontsluitingswegen
•woon- en werkgebieden met bijzondere historische en architectonische waarden
•buitengebied
•herstructureringen en ontwikkelingen voor zover niet onder niveau 1
Welstandsniveau 3

Soepele toetsing

De gemeente kan besluiten in bepaalde gebieden bouwplannen alleen op hoofdlijnen te laten toetsen door de welstandscommissie en de verantwoordelijkheid voor kleinschalige invullingen en detailleringen hoofdzakelijk bij bewoners en eigenaren te leggen. Een stimuleringsbeleid kan dan gevoerd worden om burgers aan te sporen mee te bouwen aan de ruimtelijke kwaliteit van hun woonomgeving. Ook gebieden die beperkte afwijkingen van de bestaande ruimtelijke structuur en ingrepen in de architectuur van de gebouwen zonder al te veel problemen verdragen, kunnen onder niveau 3 vallen.

Beleid

Het welstandsbeleid is gericht op het handhaven van de basiskwaliteit van het gebied. De basiskwaliteiten worden per type gebied benoemd en vertaald in welstandscriteria. Bij de welstandstoets wordt vooral gekeken of het bouwplan zijn omgeving niet verstoort.

Streven is zoveel mogelijk plannen onder mandaat van de welstandscommissie af te handelen. Wel wordt de welstandscommissie altijd geconsulteerd bij negatieve adviezen over ingrijpende plannen.

In de regel zal een gemeenteambtenaar dit mandaat uitoefenen bij licht vergunningplichtige bouwplannen aan de hand van de sneltoetscriteria. Bij twijfel kan een plan worden doorgeschoven naar de rayonarchitect van de welstandscommissie.

Bij deze beoordeling gaat het vooral om de relatie met de omgeving. Alleen indien van belang voor behoud van de basiskwaliteit van het omgevingsbeeld gaat de beoordeling in op het bouwwerk op zichzelf of de detaillering.

Gebieden met niveau 3:

•woongebieden waar incidentele wijzigingen acceptabel zijn
•bedrijfsgebieden met weinig representatieve uitstraling en ligging
•gebieden die sterk op zichzelf liggen met weinig uitstraling naar buiten
•gebieden met een sterke ruimtelijke drager waardoor diversiteit niet schaadt

Zo kun je zelf beoordelen of je huis in welke welstandsniveau staat.
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#431 Bericht door PE1DTQ »

We hebben dit tijdens de gang naar de 2 rechtbanken uit en treuren benadrukt. Er werd zelfs door de meervoudige kamer bij de R.v.S. de vraag gesteld aan de gemeenteambtenaar of het aangelegen betonnen ziekenhuis en sportcomplex ook binnen het welstandsgebied 1 vielen. dat deed het dus :lol:

Duidelijk een vorm van scepticisme. Maar daar doen ze natuurlijk niks aan bij een een rechtbank. Is een welstandsnota eenmaal goedgekeurd dan wordt dat gewoon geaccepteerd.

Gelukkig zijn ze bij de gemeente Oss inmiddels ervan doordrongen, dat Tony's omgeving geen niveau 1 rechtvaardigt.
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#432 Bericht door PA1 »

TONY schreef: fijne zondag en wens jou en je fam een fijne kerstdagen en een gezond en een fijn 2015 toe en ook gelijk maar voor alle mensen die dit lezen hetzelfde gewenst.

groet Tony
Jij ook Tony !
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#433 Bericht door TONY »

Hallo allemaal hier een link voor degene die problemen hebben met het plaatsen van een mast misschien hier een oplossing voor jullie probleem dit kreeg ik van mijn vriend Jan uit Oss die gaf me deze link. dus ja misschien wat voor jullie.

http://downloads.dkars.nl/hdufbrbW/DKAR ... 201412.pdf

en wens jullie gelijk een gezond en fijn 2015 toe in voorspoed en geluk.

4 febr komt de zaak voor in de voormiddag 3 klagers 11 en 2 van 13 tegen de gemeente Oss.
dat gaat lachen worden hoe die 3 af gaan. als de uitspraak er is maak ik 66 brieven voor de buurt met daarin een bedank stuk en een stuk van de 3 klagers de bezwaren. want de 3 klagers hebben in de buurt laten weten dat de mast weg gaat en nu moeten ze hun gezicht redden. word vervolgd.

gr Tony

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#434 Bericht door PE1PQX »

TONY schreef:...
als de uitspraak er is maak ik 66 brieven voor de buurt met daarin een bedank stuk en een stuk van de 3 klagers de bezwaren. want de 3 klagers hebben in de buurt laten weten dat de mast weg gaat en nu moeten ze hun gezicht redden. word vervolgd.

gr Tony
Ik adviseer je om dat juist niet te doen. De afgang van de klagers is al voldoende voor de klagers. Een "trap na" kan ook in je nadeel werken.
Gewoon geworden laten en verder niets doen. Dit is een zaak van klagers vs. gemeente, hier ben jij (als rechtspersoon) geen partij in hooguit is jouw vergunde mast een punt van discussie, meer niet!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#435 Bericht door PE1KEL »

PE1PQX schreef:
TONY schreef:...
als de uitspraak er is maak ik 66 brieven voor de buurt met daarin een bedank stuk en een stuk van de 3 klagers de bezwaren. want de 3 klagers hebben in de buurt laten weten dat de mast weg gaat en nu moeten ze hun gezicht redden. word vervolgd.

gr Tony
Ik adviseer je om dat juist niet te doen. De afgang van de klagers is al voldoende voor de klagers. Een "trap na" kan ook in je nadeel werken.
Gewoon geworden laten en verder niets doen. Dit is een zaak van klagers vs. gemeente, hier ben jij (als rechtspersoon) geen partij in hooguit is jouw vergunde mast een punt van discussie, meer niet!
Het enige juiste advies !!

Plaats reactie