|
6 meter is een magische band, meer nog dan 160 meter. ''Spotlight propagation'', zoals op 6 meter (en uiteraard ook 2 meter) vergt veel geduld van de operator. Spotlight: (dx-)stations die op slechts enkele tientallen kilometers bij mij vandaan met goede signalen gewerkt worden en die ik absoluut niet kan horen (en omgekeerd uiteraard). Niettemin toch wel wat leuke dx de afgelopen weken: ST2AR in Soedan, via LOtW bevestigd A92IO in Bahrein, idem TL0A in de Centraal Afrikaanse Republiek, qsl komt via zijn adres in Frankrijk E4X, Palestina, LotW bevestigd 9M2TO malaysia, doet ook aan LotW, even wachten nog JT0YAB, Mongolia, zal ook via LotW komen (e-mail van de operator) FS/K9EL, Frans st Maarten, ook LOtW bevestigd 5J0BS, San Andres, kaart al binnen BA7IO, China, LotW bevestigd XV9DT, Vietnam, via e-mail bevestigd, qsl direct J28XX, Djibouto, via LotW bevestigd ET3BN, Ethiopia, qsl reeds binnen EX8MLE, Kyrgystan, qsl verstuurd
Daarnaast nog een aantal Japanners, Amerikanen en nog wat anderen die ik al eerder werkte, zoals: SU, SV9, WP3, 9Y4, KP4, HI3, EY8, UK9, C56, VE, MJ, 4X, en nog wel wat meer in Europa.
Toch erg leuk, nu 142 landen gewerkt op 6 meter, op een stuk of 6 (F2 prop) na allemaal Es-en andere mid-zomer propverbindingen.
Groeten,
Kees, PE5T
|