Schema ZETAGI BV130

Naast QRP is er natuurlijk ook nog QRO.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Schema ZETAGI BV130

#1 Bericht door PA0FRI »

Het schema anders getekend (handig voor uw archief). De PA is gekocht voor de de kast, trafo en meter, maar werkt nog goed en zonder verandering ook op 15m, wordt toch gedemonteerd.
Een BREMI BRI-200 ziet er hetzelfde uit als een ZETAGI BV130, alleen wijkt het schema op een paar punten af.
Bijlagen
BV130.jpg
BV130.jpg (42.25 KiB) 8820 keer bekeken
ZETAGI-BV-130.jpg
Laatst gewijzigd door PA0FRI op 31 dec 2012, 15:50, 10 keer totaal gewijzigd.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Schema ZETAGI BV130

#2 Bericht door PE2AAB »

Moet de benaming bij 100Watt (rechtsboven in het schema) niet Po zijn? van Power Out?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Schema ZETAGI BV130

#3 Bericht door PA3HMP »

het originele schema van de bremi brl200 klopt overigens ook niet :mrgreen:

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Schema ZETAGI BV130

#4 Bericht door pa1bvm »

maar .. kan je noe ergens de ruststroom instellen het is toch AM of SSB .. dus een beetje rusttroom
ik dacht eerst dat die TOR dat deed ..maar die doet alleen tx/rx alleen een zend/ontvang relais

wat zie ik over het hoofd ???

rick,pa1bvm

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Schema ZETAGI BV130

#5 Bericht door PA0FRI »

PE2AAB schreef:Moet de benaming bij 100Watt (rechtsboven in het schema) niet Po zijn? van Power Out?
Is correct, schema aangepast.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Schema ZETAGI BV130

#6 Bericht door PA0FRI »

pa1bvm schreef:maar .. kan je noe ergens de ruststroom instellen het is toch AM of SSB .. dus een beetje rusttroom ik dacht eerst dat die TOR dat deed ..maar die doet alleen tx/rx alleen een zend/ontvang relais ?
Het is een lineair, de ruststroom geldt voor alle modes. Kennelijk is er bij de gebruikte HV al de juiste ruststroom zonder een speciale schakeling.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

nanko
Berichten: 503
Lid geworden op: 10 okt 2012, 21:42
Roepletters: PA0V
Locatie: JO33JH

Re: Schema ZETAGI BV130

#7 Bericht door nanko »

Alle roosters aan massa,ik ben benieuwd met welke factor de maximale roosterstromen overschreden worden in dit ontwerp....

Gebruikersavatar
PA3BYK
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mei 2011, 20:48
Roepletters: PA3BYK
Locatie: Pijnacker

Re: Schema ZETAGI BV130

#8 Bericht door PA3BYK »

Ik vind het prachtig, zonder cynisch te willen zijn.
In dit ontwerp kun je geen onderdeel meer missen, zelfs geen enkele componentwaarde meer, naar beneden wijzigen.
Met minder kan het niet !!! Alles zit er op. En het werkt ook nog.
Dat is nog eens goedkoop produceren.
Maar ik zal mijn vingers er niet aan branden, zowel letterijk als figuurlijk niet (hi)

73' Bas
Zet 3 zendamateurs in een kamertje, geef ze 1 probleem en na een kwartier heb je 5 meningen.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Schema ZETAGI BV130

#9 Bericht door pa1bvm »

dank voor de info

ik zag er laatst eentje staan op een " gewone" vlooienmarkt .. ik wist echt niet wat er aan spul inzat

volgende keer neem ik misschien wel zo een ding mee ( voor weinig )

ik heb nog een Gi7B liggen ...

toch een leuk projektje ..of heeft iemand dat al een keer gedaan ???

73 Rick

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Schema ZETAGI BV130

#10 Bericht door PA0FRI »

PA3BYK schreef:Met minder kan het niet !!! Alles zit er op. En het werkt ook nog.
Dat is nog eens goedkoop produceren.
Bas:
Nog erger er is ook bezuinigd op metaalwaren. De PL chassisdelen aan de achterkant zitten vast met één schroef in plaats van 4 schroeven. Dat geldt ook voor de twee varco's aan de frontplaat.

Rick:
De bedoeling is eigenlijk om een 10 t/m 80 PA te maken met één buis QQE06/40 volgens het Frinear-150 ontwerp. Er is nog niets besloten en het schema (met o.a. multi band anode afstemming) is in ontwikkeling.

Sommige CB'ers persten er met FM zoveel uit dat de plastic meter ging smelten door een oververhitte trafo!

73, Frits.
Bijlagen
QQE06-40.jpg
QQE06-40.jpg (26.69 KiB) 8702 keer bekeken
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Plaats reactie