Forum trollen....

Bericht
Auteur
Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Forum trollen....

#1 Bericht door Geen belang »

Beste,

Wanneer worden forum trollen nu eens aangepakt die elk topic verzieken zonder op de inhoud in te gaan?

Ik heb ze constant aan mijn broek.

Ik vind het niet nodig mijn call te geven, maar die lieden vinden dat wel nodig. Waarom? Wordt je daar geil van?

Keer op keer verzieken ze topics....toch Rene (PA2RU)?

Je kan niks beginnen of het gezeur begint.

Is dit forum zo verziekt dat geen enkele discussie meer mogelijk is? Robert? (Nota bene moderator!)

Als je de hobby wilt doorgeven aan de jeugd, wel goed bezig! Niemand wil toch nog aan deze hobby beginnen als je met kleuters te maken hebt.

Wat bezielt jullie? Dit gaat nergens over buiten mensen afmaken....niet over inhoud.

Bas - ON5HB.

Ps, ja ik zit vaak fout, van fouten leer je....niet van trollen!
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Forum trollen....

#2 Bericht door PA1AIS »

Bas,

Je hebt gelezen dat ik lang geen trol ben in je draadjes, maar het aannemen van een dergelijke forum naam op een forum voor radio amateurs ipv een call deed mij in 1e instantie vermoeden dat jij juist een trol zou zijn.

Een forum is net als een beetje op de band, daar identificeer je je ook met je callsign.

gelukkig wees de inhoud van sommige draadjes op het tegenovergestelde.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Forum trollen....

#3 Bericht door ex-F0NVA »

PA1AIS schreef: Een forum is net als een beetje op de band, daar identificeer je je ook met je callsign.
En als men dan roepletters gebruikt en de tafelspringers van dit forum kunnen daar op het internet niets over vinden ben je toch weer een trol. Want volgens die typetjes moet men echt in qrz.com geregistreerd staan want ze willen alles van je weten.

Het valt op dat op dit onvolprezen forum door de nomenklatura van het forum heel graag op de man gespeeld wordt.
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Forum trollen....

#4 Bericht door pa3kc »

Geen belang schreef:Beste,

Wanneer worden forum trollen nu eens aangepakt die elk topic verzieken zonder op de inhoud in te gaan?

Ik heb ze constant aan mijn broek.

Ik vind het niet nodig mijn call te geven, maar die lieden vinden dat wel nodig. Waarom? Wordt je daar geil van?

Keer op keer verzieken ze topics....toch Rene (PA2RU)?

Je kan niks beginnen of het gezeur begint.

Is dit forum zo verziekt dat geen enkele discussie meer mogelijk is? Robert? (Nota bene moderator!)

Als je de hobby wilt doorgeven aan de jeugd, wel goed bezig! Niemand wil toch nog aan deze hobby beginnen als je met kleuters te maken hebt.

Wat bezielt jullie? Dit gaat nergens over buiten mensen afmaken....niet over inhoud.

Bas - ON5HB.

Ps, ja ik zit vaak fout, van fouten leer je....niet van trollen!
Ik moet je even een spiegel voorhouden Bas.

Wat jij beschrijft doe jezelf.

Jij gedraagt je als een trol door topics aan te maken en te reageren in topics op een provocerende manier waarvan je gewoon weet van te voren dat forum gebruikers daar niet zo happy van worden :D

Ik lach me rot met je uitdagende to the point opmerkingen en gedachten gangen, want als het weer zo ver is dan is het popcorn time! :mrgreen:

Nu niet huilen dat mensen terug gingen schoppen en mopperen, dat kon je verwachten. Gewoon lachen en wat anders gaan doen.

Hoop je snel weer eens te zien op mijn scope/waterfall op 80m dan babbelen we dan wel even verder! 8)

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Forum trollen....

#5 Bericht door on4avt »

F0NVA schreef:
PA1AIS schreef: Een forum is net als een beetje op de band, daar identificeer je je ook met je callsign.
En als men dan roepletters gebruikt en de tafelspringers van dit forum kunnen daar op het internet niets over vinden ben je toch weer een trol. Want volgens die typetjes moet men echt in qrz.com geregistreerd staan want ze willen alles van je weten.

Het valt op dat op dit onvolprezen forum door de nomenklatura van het forum heel graag op de man gespeeld wordt.

Heb je dan iets te verbergen?

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Forum trollen....

#6 Bericht door pa1bvm »

is er eigenlijk een definitie van een digitale "trol"

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Forum trollen....

#7 Bericht door Frankyboy »

pa1bvm schreef:is er eigenlijk een definitie van een digitale "trol"
Soort van:

“Trolling” is een negatief gedrag dat kan gebeuren op allerlei websites waar mensen met elkaar kunnen praten. De benaming komt uit het Engels en betekent “vissen met een lijn die achter een boot hangt”. Iemand die aan trolling doet heet dan een “troll”. Een troll probeert online ruzie, discussies of emotionele reacties uit te lokken bij anderen.

Breed uitlegbaar.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Forum trollen....

#8 Bericht door PE4BAS »

Trol (internet) (van wikipedia)

Internettrol.

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon,[1] opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.[2] Dit gebruik van het woord trol is afkomstig van de vroege uitsluitend Engelstalige internetgemeenschap op Usenet, fora of chatkanalen.


Overigens is daar nu ook een nieuw nederlands woord voor: "typtokkie"

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Forum trollen....

#9 Bericht door Frankyboy »

on4avt schreef: ...
Heb je dan iets te verbergen?
Ja echt en jij ook, deze uitspraken zorgen er juist voor dat je privacy steeds verder ondergraven wordt. Mensen moeten eens stoppen met dat te roepen.
Alles echt alles wordt opgeslagen gekoppeld en gebruikt. (Vraag voor de gein je gegevens maar eens op bij Google wat die alleen al van je weet)

Lees dit eens. https://www.ikhebniksteverbergen.nl/
En dat is nog maar een fractie en klein stukje. Het gaat veel verder, heel veel verder.

Tot het moment komt dat je er last van krijgt, dan wordt het ineens wel een probleem.

En mocht er op dit forum een plicht komen om je met je call te registreren en zo te posten dan is dat aan de beheerders om dat zo vast te leggen bij aanmelden en niet aan de leden.
Je kunt dan zelf de keuze maken om wel of niet te registreren.

Wees je bewust van je privacy en bewust van alles wat je post of doet op het internet wordt opgeslagen en bij voor 99% aan jou gekoppeld wordt tenzij je daar behoorlijk moeite voor doet. Een simpele VPN gaat je tegenwoordig echt ook niet meer helpen.

Ja ik heb ook een call, staat niet meer in mijn profiel maar met een beetje zoeken op het forum vind je hem wel :)
Google weet hem dus ook.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Forum trollen....

#10 Bericht door on4avt »

Ik heb daar allemaal geen probleem mee.
Wat kunnen ze weten,mijn bankrekening, waar ik woon, wat ik doe?
Denk je dat het al allemaal niet is geweten?
Je bent eén van die mensen die denkt dat je alles moet verbergen,omdat ...?
K zou het niet weten.
Indien er iemand wil misbruik van maken doet hij dat. mijn email zit vol met degenen die beweren dat ze mijn email hebben gehakt, dat ik nog moet betalen voor een pakje dat ik moet ontvangen, voor pep middelen aan te schaffen,dat ik mijn bank gegevens moet aanschaffen, dat ze een DPD courier zullen zenden om een deal te doen die op 2de hands te koop staat. So wat ,?
Maar als je onder amateurs al niet met je call wil tevoorschijn komen, dan denk ik;Die gast moet je niet au serieus nemen, ziet er niet betrouwbaar uit etc.
En hier zegt men, als je niemand betrouwd, dan ben je zelf niet te betrouwen !
Stop dan op de bande, want daar zeg je ook je naam en woonplaats.
Geen vergunning meer betalen, want je gegevens gaan over internet. geen aankopen meer doen etc.
Je hele wereld zal veranderen als je hier je callsign blootgeeft???
Ik ben al gekloot geweest door een Fransman en door een Hollander. mijn eigen schuld, moet ik maar meer opletten.
Nu gaan ze me moeilijker vinden,maar ik ga me niet wegsteken achter een domme debiele schuilnaam. Ik ben trots op mijn Call, en ieder mag die weten. Ik heb er me genoeg voor ingespannen destijds.

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Forum trollen....

#11 Bericht door Frankyboy »

ik zal er toch eenmaal serieus op ingaan, doe er mee wat je wilt.
on4avt schreef:Ik heb daar allemaal geen probleem mee.
Wat kunnen ze weten,mijn bankrekening, waar ik woon, wat ik doe?
Dat is dan niet slim, wanneer ik je bankrekening heb kun je ook wel je pincode geven, je hebt toch niets te verbergen?
Of ik heb je gegevens al inderdaad, bankrekening, geboortedatum dan kan ik even een lening aanvragen, want meerdere controles doen banken toch niet aan de telefoon.
Of je telefoonmaatschappij bellen met een verhuisbericht en nieuwe telefoon bestellen.
En ja dit gebeurd al aan de lopende band, jij zit dan met een probleem en dat kan veel moeite kosten om het op te lossen.
Mensen hebben er soms jaren last van, onderschat dat niet.
Denk je dat het al allemaal niet is geweten?
Ja, ze weten nu al veel, geen reden om meer te geven en het proberen te beperken.
Je bent eén van die mensen die denkt dat je alles moet verbergen,omdat ...?
K zou het niet weten.
Nee hoor, ik let alleen op wat ik waar vertel, echt niet alles. Maar ik vind het ook zeker niet nodig om alles vrij te geven. Dat is de boel omdraaien.
Indien er iemand wil misbruik van maken doet hij dat. mijn email zit vol met degenen die beweren dat ze mijn email hebben gehakt, dat ik nog moet betalen voor een pakje dat ik moet ontvangen, voor pep middelen aan te schaffen,dat ik mijn bank gegevens moet aanschaffen, dat ze een DPD courier zullen zenden om een deal te doen die op 2de hands te koop staat. So wat ,?
Jou email zit vol met spam omdat ze ergens je mail te pakken hebben gehad, maar ok dit is irritant meer niet.
Erger is het wel dat er mensen intrappen die dan toch ook geld kwijt raken.
Het wordt steeds slimmer en beter de oplichting.
Maar als je onder amateurs al niet met je call wil tevoorschijn komen, dan denk ik;Die gast moet je niet au serieus nemen, ziet er niet betrouwbaar uit etc.
En hier zegt men, als je niemand betrouwd, dan ben je zelf niet te betrouwen !
Stop dan op de bande, want daar zeg je ook je naam en woonplaats.
Niet te vergelijken, op de band heb ik een verplichting om met mijn CALL uit te komen, Agentschap telecom geeft mijn gegevens ook niet meer uit.
QRZ enz doe ik zelf en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor.

Dit forum heeft geen verplichting tot CALL en is niet secure, bij inloggen gaan mijn gegevens niet versleuteld over het internet.
Deze inloggegevens zijn dus zonder problemen te sniffen en dan weten ze je email en wachtwoord en misschien nog meer wat je zelf hier vrij geeft. Dus waarom mijn call?
Wie zegt dat op dit forum alleen amateurs zitten? Er is geen controle alleen vertrouwen.
En blijkbaar is er geen vertrouwen want iemand zonder CALL vertrouw je dan weer niet? Dat is dan wel apart. Wanneer ik bv jou persoonlijk tegenkom stel ik mij netjes voor eventueel met CALL op een verenigingsavond.
Maar op een forum waarbij ik niet weet of je echt wel on4avt bent en waar de hele wereld kan meelezen (openbaar en de bots indexeren wel) heb ik persoonlijk daar meer moeite mee. Dat jij mij dan niet vertrouwd zegt toch echt niets over mij.
Geen vergunning meer betalen, want je gegevens gaan over internet. geen aankopen meer doen etc.
Bedrijven hebben tegenwoordig strikte regels met hoge boetes wanneer ze niet goed met jou gegevens omgaan. Daar is een reden voor! dus ja je kunt gewoon kopen op het internet,
Let alleen op waar je koopt.
Je hele wereld zal veranderen als je hier je callsign blootgeeft???
Natuurlijk niet, maar het moet wel je vrije keuze zijn. En ook op dit forum zal de eigenaar zich aan regels moeten houden die door de overheid ondertussen gelden.
Ik ben al gekloot geweest door een Fransman en door een Hollander. mijn eigen schuld, moet ik maar meer opletten.
Dat bedoel ik.
Nu gaan ze me moeilijker vinden,maar ik ga me niet wegsteken achter een domme debiele schuilnaam. Ik ben trots op mijn Call, en ieder mag die weten. Ik heb er me genoeg voor ingespannen destijds.
Mag daar heb ik ook helemaal geen probleem mee.
Maar je kunt het een ander niet kwalijk nemen wanneer die dat niet op een openbaar forum doet en dat is wat er gebeurd.

De rode draad is is namelijk niet zwart wit zoals het nu gespeeld wordt.
Let op je privacy, het is geen vies woord en wordt niet alleen gebruikt door criminelen en andere kwaadwillende en trollen.

Denk er over na wat je waar zegt en vrij geeft. Is de andere partij betrouwbaar en hoe gaan ze met je gegevens om.
Wat nu geen probleem is om te zeggen kan maar zo over een aantal jaar wel een probleem zijn, niemand weet waar we heen gaan.
Iedereen wil alles van je weten en gebruiken, er gaat heel veel geld in om, dit zal meer en meer worden.

Ik probeer meer een betoog te houden: denk niet te snel over privacy ik heb niets te verbergen en denk na wat je vrij geeft. Het is niet persoonlijk en meer algemeen.
Het is echt zeer vervelend wanneer je op een punt komt dat je denkt, had ik maar beter opgelet. De kracht van gegevens zit in het samenvoegen om een beeld te krijgen.

Dus we hoeven echt niet paranoia te worden en we kunnen lekker gezellig debatteren op een forum.
Maar een beetje opletten en niet echt naief zijn kan geen kwaad.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Forum trollen....

#12 Bericht door andre »

on4avt schreef:Ik heb daar allemaal geen probleem mee.
Wat kunnen ze weten,mijn bankrekening, waar ik woon, wat ik doe?
Denk je dat het al allemaal niet is geweten?
Je bent eén van die mensen die denkt dat je alles moet verbergen,omdat ...?
K zou het niet weten.
Indien er iemand wil misbruik van maken doet hij dat. mijn email zit vol met degenen die beweren dat ze mijn email hebben gehakt, dat ik nog moet betalen voor een pakje dat ik moet ontvangen, voor pep middelen aan te schaffen,dat ik mijn bank gegevens moet aanschaffen, dat ze een DPD courier zullen zenden om een deal te doen die op 2de hands te koop staat. So wat ,?
Je moet vooral doen wat je wil, maar mijn mailbox krijgt dat allemaal niet binnen...nooit eigenlijk. Dat komt misschien omdat ik al sinds het internet tijdperk voorzichtig om ga met privacy gevoelige informatie? Zou zomaar kunnen. In ieder geval is hiermee de kans op ID fraude al een héél klein stukje kleiner geworden.

TS: eigenlijk vind ik wel dat je een heel klein beetje gelijk hebt. Ik heb al heel veel jaren geleden eens aangegeven dat off topic reacties eigenlijk niet in een forum thuis horen. Het maakt het geheel onleesbaar en zelfs soms onbegrijpelijk. Er zijn legio fora waar off topic meldingen direct worden weg gemodereerd.
Hou d je bij het onderwerp, maar ik begrijp ook dat het soms een grijs gebied kan zijn omdat 'iets' in marge met het oorspronkelijke onderwerp te maken kan hebben. Maar goed, om dat te reguleren hebben mensen hun vinger opgestoken...toch?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Forum trollen....

#13 Bericht door pa1bvm »

is het onderwerp nou trollen of internet veiligheid ??? ik ben het even kwijt ..

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Forum trollen....

#14 Bericht door andre »

Zie je nou Rick...het is niet meer te volgen :lol:

topic start met trollen, door de internet veiligheid wordt er ? geen call? gebruikt, en dan ben je anoniem, kan je weer trollen....
Zo heeft alles weer met elkaar te maken...misschien...of niet... :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Forum trollen....

#15 Bericht door Rene - pg3r »

En alweer zit oppertrol Geen Belang achterover en geniet van alle reacties.

Gesloten