Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepubliceerd

Wel of geen gemodereerde posts alvorens daadwerkelijk te kunnen publiceren?

Wel
27
36%
Geen
48
64%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#31 Bericht door PA0ETE »

Volgens mij maakt het niet zoveel verschil. Ook niet in werklast voor de moderatoren. Op zich vindt er al een screening bij binnenkomst plaats, dat doet Tjalling. Er zijn bijvoorbeeld heel veel advertentiespammers die proberen het forum binnen te komen. Wat dat betreft is een Nederlandstalig forum makkelijk want de meeste van die troep is Engels.

Het gebeurt echter wel nog eens dat iemand die (achteraf) legitiem voor 100% ok is, maar een beetje een vreemd mailadres en een niet-amateurnaam kiest onterecht wordt afgewezen. Nou is dat ook met een mailtje opgelost, maar ook daar bevindt zich al een drempel.

We proberen echter zoveel mogelijk de filosofie van de oprichters van het forum te volgen. Die stonden een zo open mogelijk forum voor. Waar wij zelf later beperkingen hierin hebben aangebracht was dat altijd alleen als dat echt noodzakelijk was. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de strengheid van modereren die er af en toe is, en waar mensen (heel begrijpelijk overigens) soms wel eens moeite mee hebben.

Omdat het in dit geval niet zo duidelijk ligt (wat ook uit de enquête blijkt) zou dat een sterk argument zijn om het niet te veranderen denk ik.

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#32 Bericht door PD4NX »

Pd0hdf schreef: Binnen zonder kloppen?
Rick die tijd is geweest.
Is je onderschrift dan nog van toepassing ?

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#33 Bericht door pa4o »

Dat sommige ! gebruiken vind ik toch wel zo laag bij de grond. Handel het dan via prive mailtjes af en of via de telefoon. Maar een ! gebruiken dat nooit. Vind ik achterbaks en nog wat meer maar dat zeg ik maar niet. Dan zijn er nog meer die een ! gebruiken...

Peter

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#34 Bericht door Bert_1 »

pa4o schreef:Dat sommige ! gebruiken vind ik toch wel zo laag bij de grond. Handel het dan via prive mailtjes af en of via de telefoon. Maar een ! gebruiken dat nooit. Vind ik achterbaks en nog wat meer maar dat zeg ik maar niet. Dan zijn er nog meer die een ! gebruiken...

Peter
Meen je dat of maak je een geintje. Het gebruik van een uitroepteken voorkomt veel ellende lijkt me. Je kunt natuurlijk beide doen, dan escaleert het zo weinig mogelijk en kun je toch je zegje even doen.

Bert
Bert

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#35 Bericht door pa4o »

Moi Bert,

Nee dat meen ik echt. Als je aan iets ergert hoef je het niet te lezen, als je het niet leest erger je er ook niet aan. En dan hoef je ook geen verklikkertje te spelen. Maar dit is uiteraard mijn mening. Durf nu al te wedden dat ik ook weer een stuk negatief commentaar over mij heen krijg van je hela hola. Maar als ik mij daar aan ga ergeren lees ik het niet meer. En dan is het ergeren over, makkelijk zat :-)

Peter

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#36 Bericht door Bert_1 »

Het lijkt me juist vragen om problemen als iedereen uitwassen zelf wil aanpakken terwijl er niet wordt ingegrepen. Ik heb het nog maar 1 keer gedaan moet ik zeggen en dat was een duidelijk geval van trollen, en ook al weer even geleden. Tegen dat soort gasten heeft redeneren geen zin, dat is juist olie op het vuur en dat gaat weer ten koste van het forum. Iedereen moet doen wat hem het beste lijkt maar iets melden hoeft geen klikken te zijn (maar dat kan wel natuurlijk), meer het schoonhouden van het forum.
Een forum als dit moet een bron van informatie zijn, geen bron van ergernis of vol met allerlei beledigende berichten. Met zelf problemen aanpakken is niets mis trouwens, zie het niet als kritiek.
Bert

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#37 Bericht door Solostar »

De meeste "problemen"die zich openbaren in dit Forum,
zijn helemaal geen problemen,
maar slechts een kwestie,
van een houding ten opzichte,
van een bepaalde omstandigheid. :roll:

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#38 Bericht door PD4NX »

PD0JIG schreef:De meeste "problemen"die zich openbaren in dit forum zijn helemaal geen problemen maar slechts een kwestie van een houding ten opzichte van een bepaalde omstandigheid.
Dit vind ik een probleemzin maar dat mag ik geen probleem noemen. Moet ik het zó lezen Hannie ?

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#39 Bericht door elsinga »

[mod] Okay, het gaat weer een kant uit die mij niet nuttig lijkt. Even mijn mening als moderator:

ja, je mag een meningsverschil per PB uitpraten, maar inderdaad werkt dat bij trollen niet. Als je dit doet, hou het dan ook compleet per PB, dan hoeven wij niets te doen. Maar via /!\ melden is ook prima, dat is helpen het forum netjes te houden. Onthou je dan ook van commentaar in het draadje, dat regelen wij dan wel.

De slechtste optie is om je gal over een opmerking in het draadje zelf te spuwen, dan escaleert de boel vaak en hebben we en een slechte sfeer en als mods meer werk. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#40 Bericht door PD4NX »

PA0ETE schreef:
centamateur schreef:Verweider mij maar, Delete my account.
Ik kom never nooit nie meer hier!
Ik vraag me wel af wat hier nu weer de aanleiding voor is :-)
Ons nieuwste forumlid is "zendamateur". Ben benieuwd naar de eerste post.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

-Verwijderd account

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#41 Bericht door -Verwijderd account »

Denk dat dit wel de juiste plek is voor dit onderwerp.
[mod] gaat dus een slotje op. Voortaan inderdaad graag eerst zoeken... [/mod]
De zoekfunctie van dit forum wordt feitelijk slechts zelden gebruikt waardoor er nogal eens meerdere topics ontstaan over hetzelfde onderwerp. En dan ben ik zo iemand die zich achter de oren krabt van: is dit wel zo nodig? Waarom wéér een apart topic starten over onderwerpen waarover al topics zijn?

Anderzijds is dit niet iets wat alleen op dit forum plaatsvindt, ik kom op vele andere forums diezelfde "kwaal" tegen. Een concrete oplossing heb ik overigens ook niet, anders dan dat de mods hier bovenop zouden moeten zitten en direct erop reageren. Maar ik weet dat op die wijze dit forum moderen simpelweg niet lukt, om meerdere reden.
Maar ik besef dat ik niet de enige gebruiker ben en vraag me af hoe anderen erover denken, over de door mij genoemde "kwaal" en een mogelijke oplossing.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#42 Bericht door PA0ETE »

Volgens mij is het alleen bij een beperkt aantal zaken (die steevast uit de hand lopen), en bij heel flagrante 'overtredingen' zoals vandaag een probleem.

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#43 Bericht door PD4NX »

PA4DHG schreef:De zoekfunctie van dit forum wordt feitelijk slechts zelden gebruikt waardoor er nogal eens meerdere topics ontstaan over hetzelfde onderwerp.
Inderdaad een belangrijk feit.
De zoekfunctie is ook dermate uitgebreid dat menigeen het over zal slaan. Met trefwoorden zoeken is het minst tijdrovend, de rest mag van mij verdwijnen.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#44 Bericht door PA3DAT »

PD4NX schreef:Met trefwoorden zoeken is het minst tijdrovend, de rest mag van mij verdwijnen.
Dat is lastig: dit is een gratis te downloaden en te installeren opensource forum-softwarepakket. Je hebt dan wel een
programmeur nodig om complexe wijzigingen in de sotware aan te brengen. En na elke gratis update kun je opnieuw
aan de slag...
Het forum wijzigen is dus maar beperkt mogelijk, vanuit het beheerdersmenu.

Meer info over phpBB: https://www.phpbb.com/about
En het complete manual: https://www.phpbb.com/support/docs/en/3.0/ug
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#45 Bericht door -Verwijderd account »

PD4NX schreef:Met trefwoorden zoeken is het minst tijdrovend, de rest mag van mij verdwijnen.
Dat kan ook gewoon, ook op dit forum.
Je klikt rechtsboven op "zoeken" en daarna vul je in het bovenste invulveld (er staat daar ook: trefwoorden) jouw zoekopdracht en klikt vervolgens onderaan op de zoekknop. Zo tijdrovend en ingewikkeld is het volgens mij niet.
Ow ja, de zoekfunctie werkt ook zonder dat je daarvoor ingelogd hoeft te zijn. Makkelijker kunnen ze het je niet maken.

Plaats reactie