Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorgen?

Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#121 Bericht door -Verwijderd account »

Het zou veel beter zijn om van nieuwe forumleden de eerste 10 berichten eerst langs een moderator te laten gaan voor goedkeuring.
Iets wat ik op andere forums vaak tegenkom en ik heb daar geen enkel probleem mee.
Het enige is dat het bericht met vertraging op het forum komt.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#122 Bericht door pe1rea »

Onthoud dat je dan een hoop werk op de schouders leg van de mods.....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#123 Bericht door PF9ZX »

PA4DHG schreef:Het zou veel beter zijn om van nieuwe forumleden de eerste 10 berichten eerst langs een moderator te laten gaan voor goedkeuring.
Iets wat ik op andere forums vaak tegenkom en ik heb daar geen enkel probleem mee.
Het enige is dat het bericht met vertraging op het forum komt.
Ik zat op heel veel (misschien wel te veel ;-) ) forums maar ben nog nooit eerder tegengekomen
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#124 Bericht door PE2AAB »

PD8MJW schreef:
PA4DHG schreef:Het zou veel beter zijn om van nieuwe forumleden de eerste 10 berichten eerst langs een moderator te laten gaan voor goedkeuring.
Iets wat ik op andere forums vaak tegenkom en ik heb daar geen enkel probleem mee.
Het enige is dat het bericht met vertraging op het forum komt.
Ik zat op heel veel (misschien wel te veel ;-) ) forums maar ben nog nooit eerder tegengekomen
Dit gebeurd inderdaad wel op meerdere forums. Ik ken het als 3 berichten maar dat zal vast wel in te stellen zijn.

Ik dacht dat bijvoorbeeld Porscheforum, Airwork en Hijackforum hiermee werken.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#125 Bericht door -Verwijderd account »

Klopt, het aantal is door de forumbeheerder(s) te bepalen.
Het getal van 10 wat ik noemde is wellicht een beetje veel, 3 lijkt me prima te doen.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#126 Bericht door pe1rea »

In mijn tijd op het freethinker forum hadden we heel veel last van chinezen en russen die rommel aan de man trachtten te brengen.
Plus een hoop trollen.
Daar heb ik toen de tien berichtenregel ingesteld, maar om wat vaart te houden waren er wel zeer regelmatig mods op het forum nodig.
Bij gebleken 'geschiktheid' kan een admin overigens relatief simpel de regel omzeilen.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Ivan Ferrol
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2014, 20:59
Roepletters: PH9IF
Locatie: Huissen

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#127 Bericht door Ivan Ferrol »

PA0ETE schreef:
PA0LMD schreef:Aha....... komen we dan toch in een situatie dat roepnaam en/of echte naam en woonplaats verplicht wordt ?
Ik ben er helemaal voor, nooit meer anonieme postings.
Op zich is dat niet verkeerd, alleen zijn er twee praktische problemen mee.

Het schrikt nieuwkomers af, en die hebben we al niet zo heel veel. Daarnaast is het niet een wondermiddel. Als ik kijk naar de mensen die ik de afgelopen twee jaar geblokkeerd heb, dan was het aantal mensen met gewoon een roepnaam als accountnaam niet substantieel minder dan de mensen met een fantasienaam.

Als het een garantie was dat de problemen dan afgelopen waren dan was het niet zo heel erg moeilijk.

Ik vind het idee van Robert niet zo heel gek. Op die manier stoot je beginners niet per se voor het hoofd. Bovendien kunnen nieuwkomers die wel mee willen doen bij de verenigingen toch ook een luisternummer aanvragen als we dat ook toelaten.
Ik ben een nieuwkomer. Dat wil zeggen: dit is mijn eerste bericht. Ik volg dit forum al wel sinds dat het bestaat. Thans heb ik mij geregistreerd, speciaal om op dit bericht te reageren. Er zijn namelijk ook nieuwkomers die NIET worden afgeschrikt door het vooruitzicht om toe te treden tot een platform waar men met naam en toenaam bekend is. Zoals ondergetekende.

Ik hoop dan ook dat er met de suggestie van Robert Elsinga iets zal worden gedaan.
73, Ivan PH9IF

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#128 Bericht door PD2R »

Ivan, welkom! :D
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

-Verwijderd account

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#129 Bericht door -Verwijderd account »

jan58 schreef:En bedoel het resercheren bedoel ik niet alleen met dit topic.
Er word hier heel wat afgezeverd over dingen.................... nou vul maar in.
Dit forum word ook niet voor niets "het zeuramateur" forum genoemd op andere forums.
Dit moest ik even kwijt.

Gr Jan
Daarbij vul ik aan dat de wijze van moderatie op dit forum ook wel mede-oorzaak daarvan is.
Een keuze die door beheerders en moderators van dit forum overigens welbewust gemaakt is.
Ondertussen heeft het zendamateur-forum inderdaad wel een negatieve klank gekregen en dat kwijtraken gaat zo wel een uitdaging worden. Het is dan ook geen wonder dat er meerdere forumleden vertrokken zijn danwel zich niet meer laten zien hier. Het nivo is stilaan telkens een beetje lager geworden.

Ik denk dat de tijd rijp is om die gemaakte keuze te gaan heroverwegen vanwege het feit dat met enige regelmaat topics behoorlijk ontsporen. Eerlijk gezegd zie ik dat zelden of nooit gebeuren op andere forums, kennelijk is de moderatie aldaar klaarblijkelijk meer aanwezig en actiever dan hier.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#130 Bericht door PE2AAB »

Tsja,

Er zitten helaas een paar 'rotte appels' tussen die het op deze manier verpesten voor de rest maar als gebruiker vanaf dag 2 (zie http://www.zendamateur.com/memberlist.php) blijf ik het hier gewoon volhouden. ik heb niet zo'n lange tenen, dat scheelt ook natuurlijk ;-)

De samenleving in zijn algemeenheid verhuftert, dat heeft ook zijn weerslag op diverse forums.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#131 Bericht door -Verwijderd account »

Dan ligt hier toch echt een taak voor de moderators om die 'rotte appels' van het forum te weren.
Maar helaas laten de moderators verstek gaan met alle gevolgen daarvan.

Hetzelfde geldt voor de leesbaarheid, er wordt wel erg makkelijk en snel ge-quoted,
zie onder andere hier.
De opmerking van PA2LAD is in mijn beleving geheel terecht.
PA2LAD schreef:Wat is nu eigenlijk het probleem, want door al dat qouten is dat niet meer te volgen?
Volgens mij zijn deze zaken al vaker onderwerp van discussie geweest, we zien echter geen veranderingen :(

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#132 Bericht door PE9H »

PA4DHG schreef:Dan ligt hier toch echt een taak voor de moderators om die 'rotte appels' van het forum te weren.
Maar helaas laten de moderators verstek gaan met alle gevolgen daarvan.
Mee eens, behalve Robert zie ik de moderators ook weinig bijdragen, erg vreemd.
Op de meeste fora zie ik de moderators vaak tevens als meest actieve leden.
Dat is ook noodzakelijk zodat ze beter de situatie in kunnen schatten als ze moeten ingrijpen.
Hier lijkt het erop dat Robert er vaak alleen voor staat, sorry voor de andere moderators/beheerders, maar zo zie ik het.
Aangezien ik nieuw ben hier, kan ik het natuurlijk mis hebben.

Robert en Raymond posten nog wel eens wat, de overige moderators hebben sinds augustus niets meer geplaatst.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

-Verwijderd account

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#133 Bericht door -Verwijderd account »

Het meest opmerkelijke is toch wel dat de forumbeheerder deze discussie is gestart.
Er wordt om input en suggesties gevraagd en we zijn nu ruim 130 postings verder om vervolgens vast te stellen dat daar vrijwel niets mee is gedaan... :cry:

Waar doen we het dan voor? :roll:

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#134 Bericht door PA3DAT »

Wat verwacht je dan? "De rotte appels moeten eruit". Wie zijn dat dan, die rotte appels? Ik zit al heel lang in
het onderwijs. Daar willen we rotte appels ook wel graag kwijt. Maar dat kan niet zomaar. Je moet eerst een
dossier opbouwen, kunnen aantonen/bewijzen dat het echt een rotte appel is, dat je er van alles aan hebt
gedaan enz. enz. Pas dan kan iemand worden verwijderd.

Een rotte appel hier zou ook zo'n traject moeten doorlopen. Officiële waarschuwing, tweede waarschuwing,
ban voor een week, ban voor een maand. En daarna definitief eruit. Iets dergelijks, je kan niet 'zomaar' rotte
appels eruit knikkeren, leden/gebruikers hebben ook rechten!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#135 Bericht door PE9H »

PA3DAT schreef:Officiële waarschuwing, tweede waarschuwing,
ban voor een week, ban voor een maand. En daarna definitief eruit.
Ofwel één of meerdere actieve moderators/moderatoren.

Topicstarter kan dan wel de beheerder zijn, maar zn laatste reactie was 3 maand geleden!
Bovendien heeft hij nog niet 1 keer de moeite genomen om in zn eigen draadje te antwoorden.

Misschien heeft hij meerdere accounts, maar dat is dan voor mij niet duidelijk.
Laatst gewijzigd door PE9H op 23 okt 2014, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Plaats reactie