Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu za 11 sep 2010, 3.54u

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Moet de gebruikersnaam op Zendamateur.com de roepletters zijn?
Ja, dan is het duidelijker wie de zendamateur is die een bericht schrijft. 28%  28%  [ 19 ]
Hoeft niet, maar dan moet het wel in je onderschrift staan. 30%  30%  [ 20 ]
Nee, iedereen beslist voor zichzelf een naam en de mate van anonimiteit. 42%  42%  [ 28 ]
Totaal aantal stemmen : 67
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verplicht roepletters gebruiken op Zendamateur.com
BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 13.20u 

Volgens mij staan er toch echt meer stemmen bij de laatste optie, ofwel onder de 3 opties is de laatste met 40% toch echt de meerderheid.
Maar goed ik kan het fout hebben, want ik heb me bril nog niet op.

Als we elkaar toch op elkaars fouten gaan wijzen.....gezellig :?

Ps. er staat ook een fout in de zinnen van de poll, in de eerste zin "zendamatuer"

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 14.08u 

PF3CH schreef:
Oscar schreef:
stand 42% geen verplichting dus meerderheid, slotje erop en zo laten :wink:
Hallo, waar heb jij op school gezeten? 42% is géén meerderheid hè.
Juul schreef:
Nederlandse taal. Maar na prof. van Kemenade is er behoorlijk de klad gekomen in het onderwijs..................
Ja, dat blijkt dus, ook voor het rekenen zelfs :(
Je zou toch enig nivo mogen verwachten van radio-amateurs, juist radio-amateurs hebben te maken met formules en berekeningen :lol:

Gaap gaap, je bent al net zo saai als die andere steggelende lui daar in den haag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 19.37u 

Oscar schreef:
stand 42% geen verplichting dus meerderheid, slotje erop en zo laten :wink:

Ho ho, hebben ze je op die HBO-opleiding geen statistieken leren lezen?

Op dit moment is 40% tegen. Dat betekent dat 28% bestaat uit mensen die vinden dat je wél
je call zou moeten gebruiken, plus 32% die vindt dat de call in ieder geval in je onderschrift zou
moeten staan. Samen (28 + 32) dus 60% die vindt dat je de call zou moeten vermelden!

Nou, begin daar dan maar eens mee! :lol:

BQC #357.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 19.40u 

Optie 2 en 3 zijn niet hetzelfde en mogen derhalve niet samen gevoegd worden :P

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 19.51u 

Michel-nl schreef:
Ps. er staat ook een fout in de zinnen van de poll, in de eerste zin "zendamatuer"
Bedankt voor het opmerken. Het is inmiddels rechtgezet. --Hans

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 20.00u 
Site Admin

Oke OKE!

Ik zie het alweer, als de katten van huis zijn... Kan dat weer een HEUL klein beetje minder? danku...

Dan verder ON-topic ipv de politie agent uit te moeten gaan hangen. Laten we eens kijken naar de oorzaak van dit geheel ipv symptomen, ik zie het nu daar namelijk niet zo van in. Er is zover ik kan nagaan gewoon een licht scheiding tussen de verschillende soorten personen alhier aanwezig op het forum. Ik denk dat er onder bepaalde mensen die, niet eens zo domme, gedachte heerst dat sommige uitspraken iets minder snel geplaatst zullen worden indien METEEN de call zichtbaar is. Ik ben bang dat dit een utopie is, maargoed men mag die mening hebben.

Ergens raakt die, zoals eerder in het topic voorbij is gekomen, ook nog wel een beetje het moderator verhaal. Ik geloof dat ik het toch zeker al een keer uit de doeken heb gedaan maar anders ten overvloede: ik (wij) ben (zijn) niet van plan om veel te hardhandig op te treden, liever deed ik het nooit. Je kunt vast allemaal zelf wel verzinnen hoe je minder scherp of onhandig uit de hoek kunt komen en het is een keuze om dat te doen, of niet. Te vaak speelt ego denk ik nog een toch grote rol en als er al IETS is wat dit forum, en andere overigens, de nek om zal doen is het DAT wel.

In mijn optiek is het gebruik van een call als login naam zeker niet verplichte kost, het melden van je call in een onderschrift is erg netjes en het zou ook heel mooi zijn als phpbb het als info veld zou hebben :)

Overigens off-topic heeft een bekende van mij google analyitcs eens losgelaten op zendamateur.com en we scoren zeer hoog wat dat betreft, dus ik weet wel zeker dat er mensen willen adverteren. Ik ben echter fel tegenstander van reclame, van mij mag het overal verboden worden. Je kunt radio/tv niet aan hebben of je wordt er mee dood gegooid. Bah. Maar dat is voor een heel ander topic in het thee kransje ofzo.

Mijn verzoek nogmaals de scherpe woorden uit de meningen te weren, reden tot een lock op dit topic zie ik niet, sommige mensen loggen 1x per maand in, en wie weet willen die wel stemmen?

-P

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 20.38u 

pa5cal schreef:
Oke OKE!

Ik zie het alweer, als de katten van huis zijn... Kan dat weer een HEUL klein beetje minder? danku...

-P

Ik wist niet dat je weg was geweest :D
Wel weet ik dat er diepe inzicht verschillen zijn.
En dat deze onophoudelijk aan de oppervlakte zullen blijven komen, en blijven botsen.

Navraag doen op een posting?
Er komt geen respons op, en das jammer.
Maar dezelfde mensen blijven wel roepen dat er wat aan de hand is, das net zo erg.

Net als dat "meester" Nederlands willen zijn,( het met de beruchte vinger willen zwaaien) mensen er op wijzen dat ze taal fouten maken.
Das verpestend voor een forum, en verlaagt de sfeer zonder dat het iets positiefs toe voegt.
Mijn call heeft al zo vaak zichtbaar hier gestaan, dat het onzin is deze iedere keer onder mijn postings te zetten :shock:
Zelf krijg ik daar een vreemd smaakje van, net als of je met call vermelding dan plots beter zal gaan schrijven of zo? :wink:

Ik zeg ook bijna nooit mijn call, als ik aan het uitzenden ben.
Deze staat altijd rechts boven in het beeld :D
En in fohne wil ik vermelden wie ik ben, maar niet om de haverklap.
Mijn tegen station is niet dement geworden of zo, dat hij om de 30 seconden aan mijn naam herinnerd moet worden :D

Dat kan ook mooi een keer per 10 minuten of zo.
Staat ook zo in de regels beschreven.

Soms denk ik wel eens hier, je moet wel erg braaf en netjes zijn om zendamateur te zijn.
Netjes de regels volgen, en graag met stropdas om, een verbinding maken.

Gaarne dit zien met humor en een serieuze toon.
Dat is ook een nadeel van geschreven woord, de emotie kan slecht worden overgedragen.
Schrijven is ook een kunst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 22.41u 

Ik denk dat de kern van al deze "problemen" is dat het vaak ontbreekt aan fatsoen en vooral respect voor elkaars opvattingen :oops: :oops:
Dat kom je niet alleen tegen op dit forum en op de amateurbanden, maar feitelijk in onze hele maatschappij :x
En dit los je inderdaad niet op door het vermelden van je call, luisternummer of whatever.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 23.23u 

Michel-nl schreef:
Optie 2 en 3 zijn niet hetzelfde en mogen derhalve niet samen gevoegd worden :P

Nee klopt, maar ik had het over optie 1 en 2: die sluiten elkaar niet uit!
Optie 1 en 2 vinden beide dat de call vemeld zou moeten worden, alleen op verschillende
manieren. Optie 3 vindt van niet. Dus (op dit moment) 61% vindt wél, 39% niet... :mrgreen:

BQC #357.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 23.28u 

Uiteraard bedoelde ik ook optie 1 en 2 :mrgreen: Sorry weer fout van me :lol:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 23.40u 

Ja, grappig, dat had ik wel gezien!! :D :wink:

BQC #357.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010, 0.03u 

Ik ben dit draadje begonnen, heb wat opmerkingen gemaakt en wil het nu ook maar afsluiten (alhoewel ik me afvraag of dat gaat lukken).

Ik probeer een open en eerlijk mens te zijn. Als ik mensen ontmoet hoop ik dat die dat ook zijn. En of dat nou in persoon, via de radio of op een forum als dit is, dat maakt niet uit. Maar er is een groep die daar anders over denkt en die heeft ook wel valide argumenten, b.v. anonimiteit en bescherming van jezelf. Alleen vind ik dat die argumenten vervallen als je die misbruikt om je te verschuilen. En verschuilen doe je als je vervelende of kort-door-de-bocht opmerkingen maakt die een ander verkeerd kan interpreteren of kan kwetsen.

Maar het is inderdaad een maatschappelijk probleem dat je met een simpele handeling niet uit de wereld krijgt. Vechten tegen de bierkaai dus, maar dat blijf ik doen, want ik sta ergens voor. En verplichten heeft m.i. ook geen zin, dus ik heb ook optie 2 gekozen. Vragen kan wel, dus.....

• Wees a.u.b. zo aardig om je roepletters te vermelden op dit forum. Is het niet in je onderschrift, dan in je profiel. Een zoekplaatje is niet nodig.
  • Probeer a.u.b. voor je iets post de knop "Voorbeeld" in te drukken en even te lezen wat je net geschreven hebt. Dat werkt vaak verhelderend voor jezelf en je kunt er nog fouten uithalen voordat het op het forum verschijnt.
  • Niet iedereen is taaltechnisch even goed onderlegd. Fouten maakt iedereen (ik ook), maar slordig omspringen met je eigen moerstaal is niet acceptabel. Doe een klein beetje moeite dan wordt de wereld nog mooier (en de kritiek op het onderwijs - waar ik deel van uitmaak - een stukje minder).

Ik ben er vandoor. Het was me een genoegen en misschien tot ziens.

Hans

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010, 15.53u 

hansfong schreef:
  • Probeer a.u.b. voor je iets post de knop "Voorbeeld" in te drukken en even te lezen wat je net geschreven hebt. Dat werkt vaak verhelderend voor jezelf en je kunt er nog fouten uithalen voordat het op het forum verschijnt.
  • Niet iedereen is taaltechnisch even goed onderlegd. Fouten maakt iedereen (ik ook), maar slordig omspringen met je eigen moerstaal is niet acceptabel. Doe een klein beetje moeite dan wordt de wereld nog mooier (en de kritiek op het onderwijs - waar ik deel van uitmaak - een stukje minder).
[/b]
Ik ben er vandoor. Het was me een genoegen en misschien tot ziens.

Hans

Ik weet niet hoe het met andere webbrowsers is maar met Firefox kan je o.a. diverse spellingsmodules downloaden en dat is handig voor menig schrijver .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jul 2010, 12.41u 
Site Admin

Over het gebruik van roepletters heb ik niet echt een mening. Persoonlijk vind ik het gebruik van roepletters zo z'n voordelen hebben; Ik tref regelmatig mede amateurs op de band, die mij herkennen van mijn roepletters naast de berichten op fora en mijn websites. Vind ik wel leuk, want je hebt gelijk gespreksstof.

Wel hebben we als beheerder op dit forum met iets anders te maken; zo activeer ik de meeste nieuwe registraties van nieuwe leden. Daarbij moet ik het onderscheid maken tussen spammers en legitieme gebruikers. Sommige nieuwe leden weten zó creatief een naam te verzinnen, dat ik alleen aan die naam niet kan zien of het een spammer is, of niet. Dan kijk ik naar wat andere registratiegegevens en als dat nog geen duidelijkheid schept (vaag hotmail adres bijvoorbeeld), dan kan ik nog de WHOIS informatie raadplegen. Veel werk en dan ben ik steeds weer blij met de leden die de roepletters in gebruikersnaam hebben verwerkt. Dat scheelt mij een hoop werk.

Maar dat is vooral mijn probleem. Ik moet ook wat te doen hebben :) Zoals eerder gezegd, heeft niet iedereen roepletters en valt het niet te handhaven.

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]