Nieuwe firmware Elecraft KX2 (MCU 3.00)

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 549
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Nieuwe firmware Elecraft KX2 (MCU 3.00)

#1 Bericht door pd1ahm »

Door toeval zie ik op de webpagina van Elecraft dat er een firmware update voor de KX2 is. Het betreft de MCU (?) die nu versie 3.00 is. Ik heb de utility gebruikt maar die laat van zichzelf nog niets zien. Maar als je de bestanden download van de Elecraft en daarna in de utility verteld waar ze staan wordt alles netjes (zoals gewend) weer op de laatste stand gebracht.

Deze update is van 8 juni 2020, dus het staat er al een paar dagen maar had nog geen berichtje gezien op het forum.

Wat zit er in de update (even een Engelse quote van Elecraft zelf)
LPF RELAY CONTROL IMPROVED: Longer on/off pulses are now sent to the latching relays on the RF board to ensure reliability at temperature extremes. If problems persist with the 40/60 meter LPF relay, add a jumper from the “SPARE A” pad (U1 pin 26) to U1 pin 2. This revision of firmware uses the SPARE A I/O expander output (GPA5) as a supplemental to the original 40/60 meter relay drive line.
Wat ik uit de quote begrijp is dat mocht er een probleem optreden op 40/60 meter er een jumper geplaatst moet worden van een relais U1 pin 26 naar U1 pin 2. Ik hoop dat ik geen problemen tegenkom anders moet ik nog eens even gaan zoeken op het printje. Tot nu toe loopt alles als een zonnetje en behoeft het geen modificatie.

Plaats reactie