Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
pd1loi
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2011, 22:19
Roepletters: pd1loi
Locatie: JO22OI

Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#1 Bericht door pd1loi »

Ik heb hier een TH-7800 dualbander waarvan de rechter deel in het scherm niet goed werkt. Het vreemde hiervan is wanneer ik op een specifiek kanaal afstem werkt het zowel links als aan de rechter kant, verder werkt alles gewoon goed op de linker kant. Alle kanalen die er in zitten zijn goed geprogrammeerd. 1 kanaal PI3UTR op 145.57500Mhz werkt zowel links als in het rechter scherm alle overige kanalen werken niet rechts, alleen links.
TH7800.jpg
Heeft iemand de zelfde ervaring hiermee? En hoe is dit op te lossen? Schema is bijgevoegd
7800-main-baseband-sch.pdf
(83.18 KiB) 159 keer gedownload
7800-main-rf-sch.pdf
(215.24 KiB) 160 keer gedownload
7800-main-power-sch.pdf
(50.3 KiB) 155 keer gedownload
Bijlagen
7800-main-baseband-sch.pdf
(83.18 KiB) 148 keer gedownload

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#2 Bericht door PD2B »

Ik gebruik de Yaesu FT08800 en volgens mij zijn deze vrijwel identiek aan elkaar.

Ik mijn software kan ik instellen welke frequentie ik op de linker VFO en op de rechter VFO wil hebben.

Ik heb op de linker VFO alle 2m frequenties geprogrammeerd en op de rechter de 70cm frequenties, wellicht is dat een optie om een na te kijken???
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
PE1MBS
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 jul 2015, 21:17

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#3 Bericht door PE1MBS »

Hi Louie,
Heb je al een reset uitgevoerd, als deze tenminste mogelijk is?

pd1loi
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2011, 22:19
Roepletters: pd1loi
Locatie: JO22OI

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#4 Bericht door pd1loi »

PE1MBS schreef:Hi Louie,
Heb je al een reset uitgevoerd, als deze tenminste mogelijk is?
Hard reset gedaan maar dat heeft ook geen invloed. Zelfs de firmware opnieuw geladen, ook geen Invloed.
Het gekke hiervan is dat VHF Utrecht wel op allebeide kanten werkt alle andere kanalen alleen aan de linkerkant heel heel vreemd.
Zenden doet deze zendontvanger ook gewoon goed, maar dus ook alleen maar aan de linker kant, behalve wanneer Utrecht rechts geselecteerd is dan zend deze dus ook rechts. Snappen jullie het nog? Ik niet.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#5 Bericht door PE2AAB »

Doet me een beetje denken aan een Alinco DJ-G7E porto. Daar werkt de bovenste VFO wel. Onderste niet. Tenzij memories worden gebruikt. Dit staat ergens summier in de manual benoemd.
Als het voor heen wél werkte en nu niet meer dan zou inderdaad een reset nog wel eens kunnen helpen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pd1loi
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2011, 22:19
Roepletters: pd1loi
Locatie: JO22OI

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#6 Bericht door pd1loi »

PE2AAB schreef:Doet me een beetje denken aan een Alinco DJ-G7E porto. Daar werkt de bovenste VFO wel. Onderste niet. Tenzij memories worden gebruikt. Dit staat ergens summier in de manual benoemd.
Als het voor heen wél werkte en nu niet meer dan zou inderdaad een reset nog wel eens kunnen helpen.
Reset al vele malen uitgevoerd mar dit heeft geen invloed. Zelfs de firmware opnieuw geladen, ook geen invloed.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#7 Bericht door PE2AAB »

Daaruit begrijp ik dat het eerder wél mogelijk was om de rechter VFO te gebruiken?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pd1loi
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2011, 22:19
Roepletters: pd1loi
Locatie: JO22OI

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#8 Bericht door pd1loi »

PE2AAB schreef:Daaruit begrijp ik dat het eerder wél mogelijk was om de rechter VFO te gebruiken?
Ja ik heb deze van een ander amateur gekregen, en deze zendontvanger is nog nieuw maar valt net buiten de wettelijke garantie bepalingen. De TH 7800 heeft altijd zonder problemen gewerkt volgens die amateur maar van het ene op het andere moment gecrasht en vanaf dat moment niet meer goed te krijgen.

pe1hzg
Berichten: 923
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#9 Bericht door pe1hzg »

PE2AAB schreef:Doet me een beetje denken aan een Alinco DJ-G7E porto. Daar werkt de bovenste VFO wel. Onderste niet.
Out of topic, maar omdat dit genoemd wordt: mijn DJ-G7E heeft deze beperking niet, ik kan 2 VFO's hebben, MAIN en SUB, op hetzelfde of verschillende banden. De porto heeft waanzinnig veel configuratiemogelijkheden, mogelijk dat er iets anders ingesteld staat als verwacht.

[mod]Ik heb even een afsplitsing voor gemaakt naar een nieuw topic om even verder te bomen over de Alinco porto. Zie: http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 59#p237959[/mod]

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#10 Bericht door DC4CP »

pd1loi schreef:Hard reset gedaan maar dat heeft ook geen invloed. Zelfs de firmware opnieuw geladen, ook geen Invloed.
Het gekke hiervan is dat VHF Utrecht wel op allebeide kanten werkt alle andere kanalen alleen aan de linkerkant heel heel vreemd.
Zenden doet deze zendontvanger ook gewoon goed, maar dus ook alleen maar aan de linker kant, behalve wanneer Utrecht rechts geselecteerd is dan zend deze dus ook rechts. Snappen jullie het nog? Ik niet.
Kan je dat kanaal kopieren en dan alleen de frequentie aanpassen ?

pd1loi
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2011, 22:19
Roepletters: pd1loi
Locatie: JO22OI

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#11 Bericht door pd1loi »

DC4CP schreef:Kan je dat kanaal kopieren en dan alleen de frequentie aanpassen ?
Daar is speciale software voor direct gedownload van Tytera https://www.tyt888.com/uploadfile/upfil ... 093909.rar
En een kanaal kopiëren is geen probleem maar de werking wel.

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#12 Bericht door DC4CP »

Indien in een bepaald kanaal eigenschappen meegeschreven worden, was mijn oorspronkelijk gedachte dus, kopieer dat werkende kanaal, alles zo laten staan en verander alleen de frequentie en kijk dan of het werkt.

Indien je dat al probeerde kan je mijn vraag negeren.

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#13 Bericht door pe1rxq »

Kijk nog eens heel goed naar de programereing.
Er is namelijk een verschil tussen links en rechts: links kan alle banden aan, rechts alleen vhf/uhf.
Een kanaal buiten deze banden doet het rechts niet. Kijk dus nog eens goed naar de positie van alle commas/punten.

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#14 Bericht door PD2B »

PD2B schreef:Ik gebruik de Yaesu FT08800 en volgens mij zijn deze vrijwel identiek aan elkaar.

Ik mijn software kan ik instellen welke frequentie ik op de linker VFO en op de rechter VFO wil hebben.

Ik heb op de linker VFO alle 2m frequenties geprogrammeerd en op de rechter de 70cm frequenties, wellicht is dat een optie om een na te kijken???

Hier al naar gekeken???
Mvg,

Bert

pd1loi
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2011, 22:19
Roepletters: pd1loi
Locatie: JO22OI

Re: Tytera TH-7800 rechter deel niet te gebruiken.

#15 Bericht door pd1loi »

PD2B schreef:
PD2B schreef:Ik gebruik de Yaesu FT08800 en volgens mij zijn deze vrijwel identiek aan elkaar.

Ik mijn software kan ik instellen welke frequentie ik op de linker VFO en op de rechter VFO wil hebben.

Ik heb op de linker VFO alle 2m frequenties geprogrammeerd en op de rechter de 70cm frequenties, wellicht is dat een optie om een na te kijken???

Hier al naar gekeken???
Daar is in de software geen verschil in. Hier de software die erbij is:
TH-7800 Software.rar
(4.82 MiB) 152 keer gedownload
En hier heb ik de lijst die erin zat.
PD1LOI-TH-7800.rar
(2.31 KiB) 153 keer gedownload

Plaats reactie