promoties
Geplaatst: 26 mar 2020, 09:00
Ik vraag mij af welke criteria fabrikanten hanteren met het aanbieden van promoties wereldwijd.
In de US heb je bijvoorbeeld momenteel " Icom month" met talrijke promoties op heel wat toestellen.
Bijvoorbeeld een Icom IC-7300 voor 879.95 Dollar.
Dat is heel wat goedkoper dan in EU en bovendien zie je in Europa nooit acties van fabrikanten in die vorm.
Je hebt wel een minieme cashback acties van Yaesu maar dat zijn eigenlijk geen kortingen want de fabrikant kan het apparaat 100 euro duurder prijzen en daarop dan een cashback geven van 100 euro wat dan voor de fabrikant een nul operatie is.
Is de afzetmarkt in de US dan zoveel groter dan die van heel Europa?
In de US heb je bijvoorbeeld momenteel " Icom month" met talrijke promoties op heel wat toestellen.
Bijvoorbeeld een Icom IC-7300 voor 879.95 Dollar.
Dat is heel wat goedkoper dan in EU en bovendien zie je in Europa nooit acties van fabrikanten in die vorm.
Je hebt wel een minieme cashback acties van Yaesu maar dat zijn eigenlijk geen kortingen want de fabrikant kan het apparaat 100 euro duurder prijzen en daarop dan een cashback geven van 100 euro wat dan voor de fabrikant een nul operatie is.
Is de afzetmarkt in de US dan zoveel groter dan die van heel Europa?