Geprogrammeerde frequentie uit memory FT 7800 deleten

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD1A
Berichten: 187
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:14

Geprogrammeerde frequentie uit memory FT 7800 deleten

#1 Bericht door PD1A »

Ik probeer een geprogrammeerde frequentie uit mijn Yaesu FT 7800 weg te halen maar het lukt niet, ik heb alle aanwijzingen in de manual gedaan maar helaas het lukt niet, wat doe ik fout? Of wat zijn de handelingen die jullie hiervoor gebruiken?
73 Hans

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Geprogrammeerde frequentie uit memory FT 7800 deleten

#2 Bericht door PD2B »

PD1A schreef:Ik probeer een geprogrammeerde frequentie uit mijn Yaesu FT 7800 weg te halen maar het lukt niet, ik heb alle aanwijzingen in de manual gedaan maar helaas het lukt niet, wat doe ik fout? Of wat zijn de handelingen die jullie hiervoor gebruiken?
73 Hans
Opzich zijn het een paar handelingen doe je moet verichten en wel in de juiste volgorde en dat wil nog wel eens fout gaan soms...

Daarom gebruik ik de programmersoftware hiervoor, kanaal verwijderen ff uploaden en klaar. Deze set heb ik ook in de auto maar om deze handmatig in te stellen is niet te doen.

Tip schaf de software aan
Mvg,

Bert

PD1A
Berichten: 187
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:14

Re: Geprogrammeerde frequentie uit memory FT 7800 deleten

#3 Bericht door PD1A »

Dankje PD2B, met de computer is dat veel handiger en overzichtelijker, maar het is me inmiddels(bij toeval) gelukt en heb de set eens goed opgeschoond.
73 Hans

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1396
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Geprogrammeerde frequentie uit memory FT 7800 deleten

#4 Bericht door Thijzer »

Of download het gratis opensource programma Chirp. Kun je ook gebruiken voor heel veel andere sets zodat je gebruik kunt maken van je eigen frequentie database en je niet in elk programma alles moet intikken.

Plaats reactie