Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#1 Bericht door pb1a »

Oordeel zelf. Duidelijker kan ik het niet weergeven HI.

https://www.youtube.com/watch?v=zAzO3Duz5bY
https://www.youtube.com/watch?v=kj78iatQ8NM

Ik hoop dat de linken werken

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#2 Bericht door PH4CK »

ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de yaesu moeilijk verstaanbaar.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#3 Bericht door pb1a »

PH4CK schreef:ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de yaesu moeilijk verstaanbaar.
Kan aan de opname liggen. Even doorheen prikken. Gaat om de signaal ruisverhouding die je hoort. Het is allemaal analoog opgenomen, 100 procent zuiver bestaat er dan niet.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#4 Bericht door PE4BAS »

Enige verschil wat ik hoor is dat de Yaesu wat doffer klinkt. Daardoor lijkt het alsof de ruis minder is. Is geen vergelijk. Je kan de IC-7300 ook anders instellen. Beide apparaten hebben zo veel instel mogelijkheden dat het meer een persoonlijke voorkeur is. Beide radio's zijn gewoon goed.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#5 Bericht door PD7HB »

Beide, de Yaesu 991 en de Icom 7300 zijn gewoon goede sets maar je zal altijd groepen houden die een voorkeur voor een merk hebben. Toen ik mijn nieuwe set ging kopen heb ik ook met diverse sets gespeeld voor ik mijn keuze maakte en dat werd de 7300, de doorslag voor mij was de bediening. Als je een smartphone kan bedienen dan is de structuur van de 7300 eigenlijk heel simpel en verder vond en vind ik het scherm van de Icom veel mooier. Ik heb in het verleden ook diverse Yaesu sets gehad en vond de menu structuur niet echt simpel. Het zal ook zeker van belang zijn wat je wil met een tranceiver, de Yaesu natuurlijk met 2 / 70 aan boord en dat mist de Icom. Voor mij was dat niet van belang, in de shack een TM-V71 en voor mobiel een IC-7000.

Is er eigenlijk wel een slechte set op de markt?
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#6 Bericht door pb1a »

PD7HB schreef:Beide, de Yaesu 991 en de Icom 7300 zijn gewoon goede sets maar je zal altijd groepen houden die een voorkeur voor een merk hebben. Toen ik mijn nieuwe set ging kopen heb ik ook met diverse sets gespeeld voor ik mijn keuze maakte en dat werd de 7300, de doorslag voor mij was de bediening. Als je een smartphone kan bedienen dan is de structuur van de 7300 eigenlijk heel simpel en verder vond en vind ik het scherm van de Icom veel mooier. Ik heb in het verleden ook diverse Yaesu sets gehad en vond de menu structuur niet echt simpel. Het zal ook zeker van belang zijn wat je wil met een tranceiver, de Yaesu natuurlijk met 2 / 70 aan boord en dat mist de Icom. Voor mij was dat niet van belang, in de shack een TM-V71 en voor mobiel een IC-7000.

Is er eigenlijk wel een slechte set op de markt?
Mijn FT 897D display begint kuren te krijgen HI. Nieuw display bij Venhorst besteld. Dus over tee weken zit er een nieuw display in. Begint strepen te geven. Ouderdomskwaal. Maar wel een leuk setje voor velddagen. Ontvanger trekt weinig stroom. Wel wat nerveus dat ding, maar dan geef ik hem wel een pilletje HI.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#7 Bericht door Thijzer »

De FT-897 is al diverse keren aan mijn vingers blijven plakken en telkens weer verkocht met spijt. Met de interne voeding is het gewoon een alleskunner van gemiddelde kwaliteit. Niet slecht, niet super goed maar goed genoeg voor het alledaagse werk.

En alweer bijna 20 jaar oud... In de tussentijd heeft geen enkel merk zich meer gericht op de markt van draagbare transceivers met ingebouwde accu of voeding, de HF-onloy IC-703 uitgezonderd en nu de alleskunner IC-705 maar die heb ik nog niet in mijn vingers mogen houden.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Verschil tussen Yeasu FT 991A en Icom IC 7300

#8 Bericht door PA5COR »

Toch de knoop maar doorgehakt en een nieuwe FT 991A besteld.
We zullen wel zien, maar na al het leesvoer doorgeworsteld te hebben is de praktijk de beste leermeester ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Plaats reactie