Ondersteuning nodig bij Yaesu FTM-100DE programmering

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa1cjt
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 nov 2019, 07:24
Roepletters: PA1CJT

Ondersteuning nodig bij Yaesu FTM-100DE programmering

#1 Bericht door pa1cjt »

Beste OM's ik heb een FTM-100DE overgenomen en die zou ik nu graag willen programmeren. Dat kan via de SCU-20 kabel (kostbaar en ik heb hem niet in bezit) of een SD card die ik dan weer wel heb. Via de website van Yaesu if de ADMS-9 software te downlodane maar ik heb ook de software ADMS-M100 van RT aangeschaft. Ik heb dus een file aangemaakt binnen de M100 en die test genoemd. Ik heb deze geplaatst in de directory memory en vervolgens de backup weer ingelezen. U begrijpt dat was niet de juiste weg. Het zou helemaal mooi zijn als iemand een SD card zou kunnen zippen en mailen zodat ik die in kan lezen en al gelijk een stuk verder ben maar ook van daaruit naar de eigen wensen kan gaan.

Ik verneem het graag.
Bij voorbaat dank voor de hulp

Best 73's
de Kees

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Ondersteuning nodig bij Yaesu FTM-100DE programmering

#2 Bericht door PD7HB »

Ik weet niet of het voor Yaesu ook opgaat maar bij Icom heb je een "probleem" als je werkt met de originele software van Icom en van RT Systems. De structuur van een met de originele software geprogrammeerde set / porto is heel anders als die van de met RT Systems geprogrammeerde set / porto. Ze kunnen niet onderling worden gebruikt. Ook is de kabel van RT Systems anders dan de originele kabel. Ik kan met de RT kabel niets met de originele Icom software en omgekeerd ook niet.

Dis even rekening mee houden met een file.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

pa1cjt
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 nov 2019, 07:24
Roepletters: PA1CJT

Re: Ondersteuning nodig bij Yaesu FTM-100DE programmering

#3 Bericht door pa1cjt »

Dankjewel voor het antwoord. Ik kan de directory structuur zien zoals die is aangegeven echter als ik een file maak kan ik hem opslaan met de extensie FTM100 en het lijkt er op dat, als ik hem wil inlezen, hij een file met de extentie FTM100D verwacht dus daar zit een dingetje. Vandaar dat ik bij voorkeur een backup zou willen hebben van een andere FTM-100DE en die dan kunnen inlezen cq openen om de filestructuur helder te hebben.

73's
de Kees

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Ondersteuning nodig bij Yaesu FTM-100DE programmering

#4 Bericht door ex-F0NVA »

Wis/formatteer de SD-kaart in de FTM-100DE dan heb je de juiste structuur.
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Ondersteuning nodig bij Yaesu FTM-100DE programmering

#5 Bericht door ex-F0NVA »

Ik heb dat eens gereproduceerd. Eerst de SD-kaart in de radio wissen/formatteren. Dan de radio instellingen op de SD-kaart opslaan. Op de SD-kaart staat nu, naast de juiste structuur, ook de ID van de radio.

Met die SD-kaart kan de RT Systems software werken en kan u de instellingen naar believen wijzigen. Dan de nieuwe instellingen weer inlezen in de radio.
À bois noueux, hache affilée.

Plaats reactie