Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jacco
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2012, 19:36

Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#1 Bericht door Jacco »

Hallo zendamateurs,

ik ben opzoek naar hulp om een Teleport-9 ( blauwe baksteen ) om te bouwen naar 2 meter.
Ik ben al in het bezit van een teleport-9 en zelfs van een lege eprom 027C256 die er mooi in past.
Ik bezit de ombouw handleiding, het enige wat ik echt niet over beschik zijn de middelen en kennis om hem daadwerkelijk om te bouwen tot een icoon van de jaren 80/90.
Ik woon in Rotterdam, en Zoek iemand in de buurt die mij zou willen helpen, of beter die er ervaring mee heeft en wil helpen.
Ik bezit nog niet het juiste kristal, daar ben ik nog naar op zoek.

met groet,

Jacco

Jacco
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2012, 19:36

Re: Hulp gezocht

#2 Bericht door Jacco »

sorry voor deze omweg, (begrijp niet hoe ik kan wijzigen bericht.

aanvulling op mijn hulp verzoek , het gaat om puur uitluisteren van de 2 meter, in Rotterdam. de Ptt is uitgeschakeld En de microfoon is onklaar gemaakt

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

#3 Bericht door PE2AAB »

[mod]In overleg met Jacco deze post verplaatst naar het Zend(ontvang)ers topic[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Jacco
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2012, 19:36

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#4 Bericht door Jacco »

Hallo zendamateurs ,

is er iemand in de regio Rotterdam die voor mij een eprom 027C256 kan wissen (uv) en programmeren?
ik heb de bestanden, de eprom, maar het bakken kan ik helaas niet meer zelf. is er iemand die dit voor mij wil doen?

met groet Jacco

En alvast voor iedereen een fijne kerst, en een voorspoedig 2020 !

Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#5 Bericht door PA1RAM »

Ik kan hem wel voor je wissen, heb mijn UV wisser nog bewaard uit de vorige eeuw ;)
Desnoods even opsturen?

Programmeren kan ik helaas niet, ik had destijds een Apple ][ met eprom programmeer mogelijkheid, die heb ik helaas weggedaan :roll: :oops: :shock:
73, Richard (voorheen PD1RAM)

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#6 Bericht door pa0fmy »

Standaard van het museum zit er al een Eprom in maar dan heb je alleen een 10 KC raster. Als je het kristal vervangt en een andere EPROM heb je een 12,5 kanalenraster. Verder is er ook een breedband-EPROM in omloop. Die geeft wel 12,5 raster aan op de display maar pakt het 10 KC raster. Dus soms 2,5 Kc er naast. Ontvangen doet die dan nog wel. Als je de originele antenne gebruikt zul je die iets moeten verlengen, dat scheelt echt een hele jas in de ontvangt. Misschien een stukje metaalfolie om de top heeb plakken.
Alle EPROMs heb ik als mede wis en schijfapparatuur. Ik woon in Vlijmen. Heb ook testapparatuur om zendvermogen, harmonischen en ontvanger nauwkeurig te meten. Succes Frans.

Jacco
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2012, 19:36

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#7 Bericht door Jacco »

Beste Richard en Frans,

Super bedankt Voor het aanbod en informatie !!!! zeer gewaardeerd !

Door een rare samenloop van omstandigheden, en een enorme mazzel.
Ben ik sinds gisteren uit de brand geholpen, geheel onverwachts ben ik nu in het bezit van meerdere tp9
die al omgebouwd zijn en prima werken, de verzameling is nu meer dan compleet, waar ik zeer blij mee ben.

Dus langs deze weg, wil ik u beide bedanken, en fijn dat ik hier op mensen kan en mag rekenen.

Fijne feestdagen, en een voorspoedig nieuw jaar !

Jacco Vermeulen.

er mag een slotje op deze hulpvraag. ! :D

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#8 Bericht door pa0fmy »

Moet die laatste (eigenlijk eerste) van jou nog geprogrammeerd worden of laat je het zo.
Frans.

Jacco
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2012, 19:36

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#9 Bericht door Jacco »

ik vind het wel leuk om er een, nog helemaal origineel te hebben. Ik verzamel jaren 70 en 80 apparatuur, en liefst 2 van alles.
Een wil ik er dan omgebouwd hebben, en een origineel. Veel spul wordt omgebouwd, en op den duur is er weinig "echt" spul over, das zo zonde. Dus dank voor je aanbod en interesse , maar ik ben qua blauwe baksteen ( TP9 ) aardig voorzien, nu alleen nog wat randapparatuur vinden, en dan is echt alles compleet.

Groet

Jacco

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#10 Bericht door pa0fmy »

Ik heb nog laders van de CQP 500 serie en nog enkele CQP500 porto's. De ombouw op twee was alleen andere krsitallen en opnieuw afregelen. Originele accutester heb ik nog en leren draagtasje voor de porto.
Voor de blauwe baksteen heb ik nog laders en accu's maar ik wil deze als set verkopen, dus twee protofoons samen met één lader anders blijf ik daarmee zitten. Dacht een aantal van die dingen als veldtelefoon te gebruiken bij evenementen maar dat mag niet op twee meter. Daarvoor is PMR gekomen.

Heb verder nog een goedwerkende IC2 type portofoon en een bijpassende eindversterker. Ook allemaal al erg oud. De IC2E was de eerste porto in Nederland voor zendamateurgebruik.

Wil je wat hebben, dan niet te lang wachten in december nog voor 3,75 opsturen binnen Nederland tot 10 Kg via DHL.
Frans.

Jacco
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2012, 19:36

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#11 Bericht door Jacco »

Hahahha Frans,

Dankjewel voor het aanbod, top van je. Maar ik ben deze maand al aardig mijn boekje te buiten gegaan.
ik moet je aanbod afslaan onder veel dank.

Qua tp-9 ben ik geheel voorzien. das echt een slot er op.
en de andere items, ook daar moet ik op passeren.

Toch hartelijk dank voor het aanbod, ik wil graag 2020 gezond in, en als ik nog meer uit ga geven, ben ik bang dat ik de jaarwisseling in het ziekenhuis door moet gaan brengen........ (getrouwd he , geen reet te vertellen ) :lol:

Maar toch hartelijk dank en voor jou en iedereen eigenlijk Fijne kerst en goed nieuw jaar!
in het nieuwe jaar ga ik zeker weer opzoek , en een topje van de sluier, ik zoek vooral DDR apparatuur ( niet het geheugen)
dus tot 1990 maximaal !

fijne feestdagen iedereen !

Jacco Vermeulen

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Hulp gezocht ‘Blauwe Baksteen’ TP-9 porto

#12 Bericht door PE1LGW »

Volgens mij moet je buiten de eprom met de juiste inhoud, ook het kristal vervangen.
Moet even kijken heb mogelijk nog een setje liggen.


Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie