Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
benkenks
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2019, 04:53

Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#1 Bericht door benkenks »

Hallo,

Op mijn Windows 10 laptop wil ik met Chirp instellingen die ik bewerkt heb van mijn Boafeng uv5r weer terug zetten maar krijg dan foutmelding zie bijlage. Eerst het ophalen van zelfde portofoon ging prima. Ben al 5 weken bezig met zoeken naar oplossing en kom er niet uit. Heeft iemand van jullie oplossing?

Groeten, Ben

benkenks
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2019, 04:53

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#2 Bericht door benkenks »

Screenshot

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#3 Bericht door PA3BAS »

Waar is de bijlage?
.... But will it blend?

benkenks
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2019, 04:53

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#4 Bericht door benkenks »

Ik krijg de volgende foutmelding bij uploaden naar portofoon:
Upload error to Baofeng uv5R, radio refused to accept black 0x0000

Uploaden printscreen hier lukt mij blijkbaar niet

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#5 Bericht door TomNL »

benkenks schreef: black
Block.

Gebruik je een goedkope kabel met een (neppe/clone) Prolific chipset?

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#6 Bericht door PA2EFR »

Zo'n fout had ik ook.
Je moet een oude driver gebruiken in plaats van die van Windows 10.
En na installeren daarvan in Apparaatbeheer die oude driver kiezen.

http://www.miklor.com/COM/UV_Drivers.php

PD0JDG
Berichten: 496
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#7 Bericht door PD0JDG »

Kun je het bestand dat je opgehaald hebt zonder modificaties terug zetten zonder foutmelding?

Zo ja dan kun je proberen de modificaties een voor een te maken.

Die driver lijkt in orde. Anders zou je het bestand toch niet op kunnen halen?

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#8 Bericht door Toon pd0dfm »

Ik heb ook dat soort probleem gehad met mijn porto.
De Wouxun KG-UV9D, Chirp werkt prima, alleen niet via usb, met een oude pc die een com-poort heeft moet het probleemloos gaan.
Maar,,.. dat heeft een andere amateur voor me geregeld, ik heb ook geen com-poort op mijn pc.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#9 Bericht door PA3DAT »

En zo zondigen we allemaal weer tegen de forumregels... :roll:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

benkenks
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2019, 04:53

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#10 Bericht door benkenks »

Ik gebruik dure kabel van BTech

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#11 Bericht door PA0ETE »

PA3DAT schreef:En zo zondigen we allemaal weer tegen de forumregels... :roll:
Ik weet niet of dat zo is. Ik zou moeten weten of de topicstarter een call heef. Het is niet verplicht je call als accountnaam te gebruiken.

Maar bovendien: je kunt een Baofeng volgens mij met die kabel ook zo programmeren dat hij niet zendt, en in dat geval is hij volgens mij niet wat AT noemt "zendklaar" en ik ben er redelijk zeker van dat je hem dan mag hebben. Zeker als de programmeerkabel in zo'n geval niet voor het grijpen ligt. Zolang de hoofdpersoon niet aangeeft dat het apparaat bestemd is om zonder vergunning mee te zenden is het onderwerp wat mij betreft ok.

De reden daarvan is dat ik niet op de positie van een politieman cq. inspecteur van AT wil gaan zitten, en bovendien wil ik mensen die net met de hobby beginnen en luisteramateurs niet van het forum afkeren.

Laat duidelijk zijn, als het ding bestemd is om zonder vergunning mee te zenden is het onderwerp off-topic.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#12 Bericht door Radioot »

Nee geen luisteramateur in spee, alleen 16 PMR kanalen in zijn 5watt UV-5R

https://chirp.danplanet.com/issues/6975
https://nl.oneguyoneblog.com/2018/02/01 ... x-windows/

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#13 Bericht door PA0ETE »

Moet je dat nou per se verklappen? :D

(of maak je misschien een grap?)

benkenks
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2019, 04:53

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#14 Bericht door benkenks »

Hallo,

Ik ben bezig met de cursus via DZLA, niet om zend amateur te worden maar omdat ik in de WAO zit en alleenstaand ben. Ben wel getrouwd geweest, en heb 3 kinderen en 5 kleinkinderen. Vanwege artrose in mijn gewrichten gaat bewegen lastig. En als ik hier toch thuis ben, vind ik het leuk om in deze materie te duiken. Ik luister af en toe uurtje met de portofoon naar wat er zoal uitgezonden wordt. Ben niet het type om uren met deze materie het praten dus bezig te zijn. Ben wel het type om zo'n cursus door te lezen om meer te weten te komen over van alles wat met het zenden en ontvangen te maken heeft. Als oud systeembeheerder heb ik ook veel met pc techniek. En alles wat met tablets en smartphones onder android te maken heeft heeft mijn interesse. Ook speel ik graag partijtje petanque, en dit niet onverdienstelijk. Fiets tochten maken is ook hobby van mij, maar wandelen lukt lichamelijk niet meer helaas. Ook lees ik graag boeken, en dan staat portofoon op ontvangen. Nu terugkomend waarom ik hier topic heb geopend. Ik wil graag met de laptop frequenties in de portofoon wijzigen, dat is sneller dan alles met de portofoon zelf te doen. Ook heb je dan meer kijk erop hoe alles werkt. En dat is mijn drive hierachter. Zelf denk ik niet dat het de kabel is, of de driver die Windows zelf installeerde als ik de kabel voor het eerst in de laptop stop. Maar ik heb meer het idee dat het de firmware van de portofoon is. Als ik met Chirp ophaal van de portofoon en onbewerkt weer terug zet krijg ik al de foutmelding. Ik heb ook op Russische forums gekeken, waar ze dit type ook veel gebruiken. Dan lees ik of firmware of driver. Heb al oude laptop met Windows 7 geïnstalleerd en nu de goede driver nog zoeken voor de kabel voor Windows 7 dus jullie hoeven niet bang te zijn dat ik jullie hobby in discrediet breng. Ik ben gewoon geïnteresseerd, en hou me aan de regels om het lucht verkeer of andere communicatie verkeer niet in gevaar te brengen. Groeten Ben

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foutmelding bij terugzetten naar Boafeng uv5r

#15 Bericht door PA0ETE »

Voordat er iemand anders reageert: als ik het zo lees ben je een keurige hobbyïst. Als je ook kunt zenden loop je wel een risico als AT een keer komt dat ze de porto meenemen en misschien andere spullen, en dat je in dat geval een boete krijgt. Maar als je niet zendt is die kans bijzonder klein.

Heb je trouwens de progrmmeersoftware van de UV-5R zelf al geprobeerd? Het zou kunnen dat die wel werkt als het een firmware-afwijking is. Die is natuurlijk wel beperkter, maar het is wel makkelijker dan inkloppen op het apparaat zelf.

Wat ik zelf gewoonlijk doe bij het programmeren is om Linux te gebruiken met Windows 98 gevirtualiseerd, bijv met VMware of met Virtual Box. Linux zelf maakt nooit problemen met de chips van programmeerkabels. Alle programmeersoftware van Chinese fabrikanten die ik geprobeerd heb werkt tot nu toe onder Windows 98, en Windows 98 kon de kabels nog niet blokkeren als daar een niet koosjere chip in zit. Je kunt Windows 98 of een andere oude versie ook op een oude computer installeren. Ik heb voor de zekerheid internet geblokkeerd van dit antieke besturingssysteem. Dat is inmiddels zo lek als een mandje ongetwijfeld qua beveiliging. Volgens mij is Chirp er trouwens ook voor Linux.

Ik heb even gecheckt, maar Chirp is er in elk geval ook voor Linux. De kans is niet zo heel groot, meestal zijn versies tussen de systemen gelijk, maar je weet nooit. Je kunt Linux trouwens ook gevirtualiseerd onder Windows draaien, bijv. met VMware.

Plaats reactie