zend(ontvang) ers

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
PA3ECZ
Berichten: 684
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: zend(ontvang) ers

#46 Bericht door PA3ECZ »

ChrisKris schreef:
ON5GM schreef:ChrisKris, als ge uw vraag nu laten stellen had door een bevriende zendamateur, dan had ge misschien een deftig antwoord gekregen, in plaats van nu die ganse prietpraat over wat mag en niet mag. Het is maar een tip hé :wink:
Ik ben ook zeer actief geweest op 27.555 en heb mij daar destijds flink geamuseerd, mooie verbindingen gemaakt en veel geleerd. :wink:

als ge u vraag nu....door een bevriend zendamateur...man man...5GM om u zo op te stellen moet jij je bijna een opper God voelen ....ik citeer , dan had ge misschien dus het hebben van een vergunning geeft u een "vrij brief" mij te behandelen als een mindere ? RECHT op een deftig antwoord , krijgen NIET amateurs in dit geval niet ? Wist jij 5GM dat er ooit op een beurs (HAM) ik zeg niet waar en wanneer , een on-7 ??? langs u stond die u er op wees u call regelmatiger te zeggen in je doorgangen waarop jij lachte en zei " wie denkt ge dat ge zijt ? IK STEL U NU DEZELFDE VRAAG.... :roll:
Gezellig hier !

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#47 Bericht door PA3DJS »

ChrisKris schreef:
johnp schreef:Ik zou graag willen dat de beide heren een beetje inbinden. Dit is al een topic dat ik met extra aandacht bekijk.

En ChrisKris, ik heb je tot nu toe het een paar keer de hand boven het hoofd gehouden, ik blijf dat echter niet doen,

Ja klopt....ik merk niet alleen maar ik voel ook dat jij deftig en ernstig in alle omstandigheden rustig blijft , een pluspunt voor een mod ..zou ik zeggen weet je wat ik mij af vraag ? En dit is gewoon een feit - ook bevestigd door andere mensen (ook wel amateurs) er bij , die het openlijk toe gaven ; en dit is het volgende - waarom stijgt het naar jullie hoofd , eens je de vergunning van amateur op zak hebt ???? Blijf toch je zelf aub want je blijft en bent maar een gewoon mens zoals ik en iedereen , niet op jouw bedoeld mod ! groeten en dank ...
De meeste geregistreerd zendamateurs die ik ken, zijn behulpzaam naar anderen toe, denk aan: lampie/kabeltje vervangen, hulp bij het begrijpen van de stof voor N- of F-examen, hulp bij bouw/onderhoud/antenneplaatsing, etc. Kijkende in de spiegel (doe ik niet vaak), help ik luisteramateurs, CB'ers, ouderen met wat computerproblemen en/of TV-problemen, maar ook iemand de een poweroscillator wil bouwen voor wat draadloze energieoverdracht experimentjes op school, etc.

Als mensen er in mijn ogen domme dingen mee gaan doen (kun je zelf bedenken), dan wordt ik wat voorzichtiger.

Zet een vrolijke pet op, en bezoek eens een radioclub! Als jouw bedoelingen stroken met legaal radiozendamateurisme, is de kans klein dat je niet wordt geholpen.

Gebruikersavatar
ChrisKris
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2018, 21:59

Re: zend(ontvang) ers

#48 Bericht door ChrisKris »

PA3DJS schreef:
ChrisKris schreef:
johnp schreef:Ik zou graag willen dat de beide heren een beetje inbinden. Dit is al een topic dat ik met extra aandacht bekijk.

En ChrisKris, ik heb je tot nu toe het een paar keer de hand boven het hoofd gehouden, ik blijf dat echter niet doen,

Ja klopt....ik merk niet alleen maar ik voel ook dat jij deftig en ernstig in alle omstandigheden rustig blijft , een pluspunt voor een mod ..zou ik zeggen weet je wat ik mij af vraag ? En dit is gewoon een feit - ook bevestigd door andere mensen (ook wel amateurs) er bij , die het openlijk toe gaven ; en dit is het volgende - waarom stijgt het naar jullie hoofd , eens je de vergunning van amateur op zak hebt ???? Blijf toch je zelf aub want je blijft en bent maar een gewoon mens zoals ik en iedereen , niet op jouw bedoeld mod ! groeten en dank ...
De meeste geregistreerd zendamateurs die ik ken, zijn behulpzaam naar anderen toe, denk aan: lampie/kabeltje vervangen, hulp bij het begrijpen van de stof voor N- of F-examen, hulp bij bouw/onderhoud/antenneplaatsing, etc. Kijkende in de spiegel (doe ik niet vaak), help ik luisteramateurs, CB'ers, ouderen met wat computerproblemen en/of TV-problemen, maar ook iemand de een poweroscillator wil bouwen voor wat draadloze energieoverdracht experimentjes op school, etc.

Als mensen er in mijn ogen domme dingen mee gaan doen (kun je zelf bedenken), dan wordt ik wat voorzichtiger.

Zet een vrolijke pet op, en bezoek eens een radioclub! Als jouw bedoelingen stroken met legaal radiozendamateurisme, is de kans klein dat je niet wordt geholpen.

Ach....radio club ? Bezoeken man...man dit heb ik al allemaal gehad , gezien , geproefd....mee gemaakt in de jaren 80 ! .....

Gebruikersavatar
ChrisKris
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2018, 21:59

Re: zend(ontvang) ers

#49 Bericht door ChrisKris »

PA2RU schreef:De ts570 levert standaard op 160m 10watt , schijnt wel een modificatie voor te zijn..
Dat klikken wat je hoort is het omschakelen van de ene naar een andere bandfilter.

Dank u vriendelijk voor de info " deze man is een gentelmen" hij blijft teminsten NEUTRAAL...!

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: zend(ontvang) ers

#50 Bericht door johnp »

Het regent inmiddels bijna letterlijk van de klachten over deze discussie.

Ik heb een keer gewaarschuwd, nu is het mooi geweest.

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: zend(ontvang) ers

#51 Bericht door johnp »

ChrisKris schreef:
johnp schreef:Ik zou graag willen dat de beide heren een beetje inbinden. Dit is al een topic dat ik met extra aandacht bekijk.

En ChrisKris, ik heb je tot nu toe het een paar keer de hand boven het hoofd gehouden, ik blijf dat echter niet doen,

Ja klopt....ik merk niet alleen maar ik voel ook dat jij deftig en ernstig in alle omstandigheden rustig blijft , een pluspunt voor een mod ..zou ik zeggen weet je wat ik mij af vraag ? En dit is gewoon een feit - ook bevestigd door andere mensen (ook wel amateurs) er bij , die het openlijk toe gaven ; en dit is het volgende - waarom stijgt het naar jullie hoofd , eens je de vergunning van amateur op zak hebt ???? Blijf toch je zelf aub want je blijft en bent maar een gewoon mens zoals ik en iedereen , niet op jouw bedoeld mod ! groeten en dank ...
Deze post had ik nog niet eens gelezen. Het voordeel van de twijfel is wat mij betreft nu verdwenen.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gesloten