David Clark 10s-dc hoofd telefoon

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#1 Bericht door andreph5c »

Heb vele hoofdtelefoons versleten ( Jbl,Akg,Sennheizer ) maar vaak gaan ze na een paar jaar intensief gebruik stuk ( kracht uit beugel, foam oordoppen stuk etc ) en moet ik weer p zoek naar een nieuwe.

Nu heb ik een David Clark 10s-dc gezien op het internet, wat mij een goede en robuuste hoofdtelefoon lijkt en ook nog eens vele reserve onderdelen voor tekoop is als er wat vervangen moet worden.

Maar aangezien de prijs ( 310 euro ) is de kwaliteit er dan ook echt naar?

http://www.davidclarkcompany.com/pro-au ... eadset.php
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#2 Bericht door pe1cmo »

Ik gebruik een DT770 van Bayer. Geen idee hoe oud hij is, dat zou best eens 15 jaar kunnen zijn, maar zit nog steeds goed zonder zichtbare slijtage.
En het audio is zodanig goed, dat ze het ook professioneel bij de radio gebruiken.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#3 Bericht door Rene - pg3r »

Ik heb een David Clark H10-13.4 voor de vliegerij. Dik 25 jaar oud nu. Onverwoestbaar en dankzij de gelpads comfortabel.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#4 Bericht door PE2AAB »

Let wel op; je set moet wel geschikt zijn voor de impedantie de headset. (150 Ohm (300 Ohm each; wired in parallel).
Tevens zijn de connectoren niet standaard.

Het basisdoel van zo'n headset is uiteraard Aviation.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#5 Bericht door PA3CQN »

andreph5c schreef:Heb vele hoofdtelefoons versleten ( Jbl,Akg,Sennheizer ) maar vaak gaan ze na een paar jaar intensief gebruik stuk ( kracht uit beugel, foam oordoppen stuk etc ) en moet ik weer p zoek naar een nieuwe.

Nu heb ik een David Clark 10s-dc gezien op het internet, wat mij een goede en robuuste hoofdtelefoon lijkt en ook nog eens vele reserve onderdelen voor tekoop is als er wat vervangen moet worden.

Maar aangezien de prijs ( 310 euro ) is de kwaliteit er dan ook echt naar?

http://www.davidclarkcompany.com/pro-au ... eadset.php
Maar waar wil je hem voor gebruiken? Een goede HiFi versie is niet hetzelfde als een hoogwaardige headset voor communicatie.
Ik heb voor audio een Beyer DT531, een middenklasser. Mooi op de stereo, maar waardeloos voor communicatie.
En ongeschikt voor bv mobiele telefoon vanwege de hoge impedantie.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#6 Bericht door Thijzer »

Ik heb al veel geprobeerd maar uiteindelijk op deze headset uitgekomen:

Thrustmaster US Air Forcee

Deze heeft een electret microfoon, prima voor mijn Icom transceiver. De benodigde spanning zit ook op de microfoonconnector en met een 2k7 weerstand en een elco werkt dat uitstekend. Ik heb de kabel vervangen door een spiraalkabel en in de oorschelpen is ruimte genoeg om de verbindingen te maken en een PTT in de schelp te monteren. Er zit standaard een volumeregelaar op, dus je bent van alle gemakken voorzien.

De headset zit uitstekend, lekker comfortabel en goed in te stellen naar formaat van je hoofd. De microfoon boom kun je wegdraaien en afstellen.

Er zijn dus goede en betaalbare alternatieven!

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#7 Bericht door andreph5c »

PA3CQN schreef:
andreph5c schreef:Heb vele hoofdtelefoons versleten ( Jbl,Akg,Sennheizer ) maar vaak gaan ze na een paar jaar intensief gebruik stuk ( kracht uit beugel, foam oordoppen stuk etc ) en moet ik weer p zoek naar een nieuwe.

Nu heb ik een David Clark 10s-dc gezien op het internet, wat mij een goede en robuuste hoofdtelefoon lijkt en ook nog eens vele reserve onderdelen voor tekoop is als er wat vervangen moet worden.

Maar aangezien de prijs ( 310 euro ) is de kwaliteit er dan ook echt naar?

http://www.davidclarkcompany.com/pro-au ... eadset.php
Maar waar wil je hem voor gebruiken? Een goede HiFi versie is niet hetzelfde als een hoogwaardige headset voor communicatie.
Ik heb voor audio een Beyer DT531, een middenklasser. Mooi op de stereo, maar waardeloos voor communicatie.
En ongeschikt voor bv mobiele telefoon vanwege de hoge impedantie.

Wil heb gaan gebruiken op mijn Yaesu ftdx3000 voor cw/ssb
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#8 Bericht door PA1WBU »

andreph5c schreef:
PA3CQN schreef:
andreph5c schreef:Heb vele hoofdtelefoons versleten ( Jbl,Akg,Sennheizer ) maar vaak gaan ze na een paar jaar intensief gebruik stuk ( kracht uit beugel, foam oordoppen stuk etc ) en moet ik weer p zoek naar een nieuwe.

Nu heb ik een David Clark 10s-dc gezien op het internet, wat mij een goede en robuuste hoofdtelefoon lijkt en ook nog eens vele reserve onderdelen voor tekoop is als er wat vervangen moet worden.

Maar aangezien de prijs ( 310 euro ) is de kwaliteit er dan ook echt naar?

http://www.davidclarkcompany.com/pro-au ... eadset.php
Maar waar wil je hem voor gebruiken? Een goede HiFi versie is niet hetzelfde als een hoogwaardige headset voor communicatie.
Ik heb voor audio een Beyer DT531, een middenklasser. Mooi op de stereo, maar waardeloos voor communicatie.
En ongeschikt voor bv mobiele telefoon vanwege de hoge impedantie.

Wil heb gaan gebruiken op mijn Yaesu ftdx3000 voor cw/ssb
David Clark maakt de top in vliegtuig headsets dus met de kwaliteit als zodanig van dit merk zit het wel goed.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#9 Bericht door PA1AIS »

Prima headset maar wel, zoals reeds vermeld, met de gel-earpads.
Firma Motocom in Den Haag heeft die op voorraad.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#10 Bericht door PE2AAB »

PA1WBU schreef: David Clark maakt de top in vliegtuig headsets dus met de kwaliteit als zodanig van dit merk zit het wel goed.
Klopt. Kwaliteit is prima. Het is echter, zoals ook hierboven beschreven, de impedantie die voor issues kan zorgen.

Tevens zijn de connectoren niet standaard dus zul je met een verloopje moeten werken.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#11 Bericht door PA3CQN »

andreph5c schreef: Wil heb gaan gebruiken op mijn Yaesu ftdx3000 voor cw/ssb
Misschien ben ik te nuchter, maar waarom zou je op zoek gaan naar een hoogwaardige
audio hoofdtelefoon van 10Hz-20kHz vlak als je wilt luisteren naar een bandje van
max 3,5 kHz ?
ssb.jpg
Dit is een stukje SSB-communicatie. Je ziet duidelijk dat alle energie in twee bandjes zit en er boven
de 3 kHz niks meer is.
Een Kenwood HS-5 (80 euro) bijvoorbeeld heeft een frequentiebereik van 150Hz-4kHz.
De eerder genoemde David Clark H10-13.4 (400 euro ) gebruikt hetzelfde trucje: 200Hz-5.5kHz.

De David Clark 10s-dc is een in-flight hoofdtelefoon, bedoeld om aan te sluiten op het
entertainement systeem als je onderweg bent. Die is dus voor muziekweergave, en niet
speciaal voor communicatie.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#12 Bericht door PD2R »

Geen belang bij maar als mijn Heil Pro Set Plus versleten is dan wordt de volgende waarschijnlijk van dit merk:
http://www.arlancommunications.com/
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#13 Bericht door PA3HGT »

Ik heb een Philips van 2 tientjes in gebruik...erg goed audio, sluit redelijk goed af en wat ik daarnaast gebruik is de Sony WH1000XM3 .Deze voel ik niet eens ;-)

Als je een overkill kopklem wil gebruiken , kijk dan eens naar deze Sony
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

uutdrenthe
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 apr 2019, 15:54
Roepletters: PD0AT
Locatie: Hooghalen

Re: David Clark 10s-dc hoofd telefoon

#14 Bericht door uutdrenthe »

David Clark maakt enorm goede headsets. Maar wellicht wat overkill. Ik heb achter mijn set wel eens
een David Clark gehad en het geluid is echt goed en sluit perfect met gel seals, waardoor je hem makkelijk
een uur of 5 achter elkaar op kunt hebben. Niet te vergelijken met een "gewone" headset. Het voordeel is dat
het omgevingsgeluid wordt gedempt, waardoor je je beter kunt concentreren op de communicatie.

Ik weet niet hoe geschikt hij is voor jouw doel, maar kwaliteit is het zeker, ik heb er al jaren drie david
clarks in gebruik en die worden iedere dag fors gebruikt (voor een ander doeleinde). Nog nooit stuk
gekregen ;-) Dus ja, ze zijn het geld dubbel en dwars waard imo.
73 PD0AT, Patrick

Plaats reactie