12v op Interface port achterop Hytera

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4VCC
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jan 2017, 15:33
Roepletters: PD3I

12v op Interface port achterop Hytera

#1 Bericht door PD4VCC »

Achterop de meeste Hytera's zit een 26 pins interface bus. Hier kan je o.a. audio vanaf halen voor een externe speaker. Ook kan je een extra + aftakking maken op 1 van de pennen waardoor de Hytera (in de auto) automatisch aangaat als bv de motor wordt gestart. Je hoeft hem dan niet zelf aan te zetten.

Het staat hier beschreven: https://www.hamdigitaal.nl/download/alg ... gungen.pdf (vanaf 1.2)

Nu trekt de zender bij max power 8 ampere piek. Ik vraag mij af of deze 8 amp dan niet alleen door de normale 12V stekker gaat maar ook via die zijaftakking? Het pennetje is net een mm dik en daarmee veel te dun voor 8 amp. Het lijkt mij dat ze er wel over nagedacht hebben maar erg nieuwsgierig of iemand dit weet en/of heeft uitgezocht?

Thanks!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: 12v op Interface port achterop Hytera

#2 Bericht door elsinga »

Voor zover ik heb begrepen is het een Ignition Sense, die niet gebruikt wordt als voeding. Zal enkele milliampere's gebruiken.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: 12v op Interface port achterop Hytera

#3 Bericht door PD2B »

Klopt, hier hoeft maar weinig prik op om de Hytera aan te zetten. Wel moet je in het menu de optie aanzetten. Kijk uit want zodra je hem uit de auto haalt dat je eerst de optie weer deactiveerd.

Ik heb het een keer gehad. Ook zo aangesloten en toen wilde ik hem tijdelijk even anders voor gebruiken buiten de auto en nooit weer bij nagedacht. Set op voeding aangesloten en ik ben op lokatie en niks doet het.... Zoeken waar dat nu ik kan zitten.... EN inderdaad ik kwam erachter dat ik de optie van te voren niet had uitzet, voorzichtig van de voeding een draadje gespannen en hij deet het weer. Optie uitgezet en nooit weer aangezet.
Mvg,

Bert

Plaats reactie