TS 450

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
shortwave
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 mar 2013, 22:43
Roepletters: pa3gmf

TS 450

#1 Bericht door shortwave »

Hallo medeamateurs

ik ben op zoek naar een specifiek onderdeel wat vast bijna nooit iemand heeft vervangen
namelijk een cpu voor een ts 450 type is upd 78213gj
ik hoor iedereen denken die gaan niet stuk nou bij deze wel ik weet ik kan ook het hele digitale front vervangen wat ik zie op ebay maar ik vind de uitdaging groter de cpu te vervangen
er zijn diversen websites die deze verkopen in de usa voor 10 buks , maar dan moet je er veel meer bestellen en ik heb slechte ervaringen om iets uit de states te bestellen ivm invoer rechten en douane kosten dat maakt het component 4 a 5 x zo duur
OF heeft iemand een sloper liggen

alvast bedankt voor het lezen / mee denken

grt 73 shortwave

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: TS 450

#2 Bericht door Thom PA9T »

Zit in de upd 78213gj niet de applicatie geflasht? Zo ja, dan moet je hem ook kunnen programmeren en over de binary beschikken. OF zit er een niet-vluchtig geheugen naast waar de firmware in zit?

shortwave
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 mar 2013, 22:43
Roepletters: pa3gmf

Re: TS 450

#3 Bericht door shortwave »

hoi

bedankt voor de bemoeienis maar zover ik in de datasheet kan zien zit er alleen een ram geheugen in geen prom zover ik kan zien is het een 12mhz 8 bit controller

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: TS 450

#4 Bericht door pa1bvm »

er zijn bepaalde invoer douane codes voor reparatie onderdelen voor electronica die op het douane formulier gezet moeten worden .. dan worden de kosten lager
ik weet die codes niet .. maar is al een paar keer hier op het forum ter sprake gekomen ..

Plaats reactie