Remote werken vanaf laptop naar Flex

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Remote werken vanaf laptop naar Flex

#1 Bericht door pc9t »

Ik zit met het volgende, de shack staat tot nu toe op de slaapkamer maar wil deze dus gaan verplaatsen, Xyl heeft andere plannen met de ruimte :mrgreen: .

Alle andere kamers zijn tot nu to nog bezet en zolder is ook geen optie, is koud in de winter en zomers is het erg warm.

Dus blijft een plekje in de huiskamer over. Aangezien ik niet gelijk een hoop kabels door de huiskamer wil hebben lopen, zat ik te denken om de Flex 6500 elders te plaatsen omdat deze via het netwerk overal te benaderen is in en rond het huis.

Dan kan ik de Flex 6500 benaderen via de NUC server of via een laptop, wat op zich geen probleem oplevert voor digitale modes, echter wanneer het op SSB aankomt loop ik dus tegen het probleem aan van het microfoon gebruik.

Ik heb nog een Heil set liggen maar gaat dit werken? Wie heeft hier ervaring mee?

En om nu gelijk een maestro hiervoor aan te moeten schaffen vind ik ook overdreven,

Dus zijn er mensen die reeds op deze manier werken, en me hiermee kunnen helpen.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Remote werken vanaf laptop naar Flex

#2 Bericht door Laurens PD9X »

Hallo Maurice

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan je gewoon je headset op je geluidskaart aansluiten. We zitten inmiddels op v2.49 met SmartSDR, vanuit hier kan je de boel wel instellen.
Zelf gebruik ik de Maestro, en kan hier elke microfoon die je maar wenst op aansluiten.

Kan je je Flex al via LAN bereiken?

Overigens denk ik dat je hier niet veel Flex-gebruikers zult treffen, voor vragen en veel informatie kun je beter hier terecht:
https://community.flexradio.com/flexradio

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Remote werken vanaf laptop naar Flex

#3 Bericht door pc9t »

Hi Laurens,

Nee blijkbaar zijn er niet veel Flex gebruikers hier :mrgreen: .

Ja ik kon en kan mijn flex via LAN benaderen dus dat is geen probleem tot zover en kan dus schakelen met antennes. Dus dat gedeelte werkt.

Waar ik nu nog mee stoei is het SSB gedeelte, ik heb een Heil headset aangesloten op mijn Club 3.0 dockingstation die aan mijn NUC server is aangesloten. Ik heb bij P/cw de PC stand gekozen. Als ik mox activeer schakelt de Flex in TX als ik spreek zie ik de level meter bewegen echter bij RF power gebeurt er weinig alleen met een fluittoon zie ik de RF Power bewegen.

Overigens kan ik de MON ook niet gebruiken.

Hier nog tips bij toevallig.

Ja de Flex community ken ik maar dacht probeer het hier eerst even.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Plaats reactie