Nieuwe Tytera MD9600 kopen?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Nieuwe Tytera MD9600 kopen?

#1 Bericht door PA3BZT »

Ik zit al een tijdje af te wachten dat de nieuwe Tytera MD9600 (2m/70cm DMR transceiver) in nederland verkrijgbaar is, maar als ik de reviews op eHam.net over deze transceiver lees dan hou ik het toch maar even bij mijn MD390 porto.

http://www.eham.net/reviews/detail/13562

PA3CQJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 feb 2014, 20:30
Roepletters: PA3CQJ
Contacteer:

Re: Nieuwe Tytera MD9600 kopen?

#2 Bericht door PA3CQJ »

Die reviews zijn van Amerikanen, heb je wel eens gelezen wat die van de MD390 vinden?
Rutger
PA3CQJ

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Nieuwe Tytera MD9600 kopen?

#3 Bericht door PA3BAS »

Ik vind de beoordelingen daar vaak digitaal. Helemaal het einde, of weggooiwaardig. Zit weinig tussenin.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe Tytera MD9600 kopen?

#4 Bericht door elsinga »

Maandag komt mijn Retevis RT90 binnen bij de winkel waar ik 'm gekocht heb, dus binnenkort kan ik er wel wat over vertellen. ;) Is namelijk identiek aan de MD9600, op 1 knopje na.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Nieuwe Tytera MD9600 kopen?

#5 Bericht door PA3BZT »

elsinga schreef:Maandag komt mijn Retevis RT90 binnen bij de winkel waar ik 'm gekocht heb, dus binnenkort kan ik er wel wat over vertellen. ;) Is namelijk identiek aan de MD9600, op 1 knopje na.
Robert,
Ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen met de RT90, zou je dit met ons willen delen?
Zijn de kritische reviews op eHam terecht of zijn jouw ervaringen totaal anders?

73, Fred

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe Tytera MD9600 kopen?

#6 Bericht door elsinga »

Ik rij nu twee weken met de RT90 rond. Ik ben erg tevreden! Uiteraard zijn we wel een zeurende Hollander, dus ik heb ook wat aandachtspuntjes, maar geen van allen ernstig genoeg om het plezier in de weg te zitten.

- bij een (stille) DMR repeater op de 2e VFo en een (stille) analoge repeater op het 1e VFO komt analoog soms een repeterende pffrrt binnen, net alsof iemand de mike even indrukt. Kan 3x zijn, maar ook 10x en is niet te relateren aan locatie en zo.
- bij (analoge) ontvangst op het 1e VFO gaat het 2e (digitale) VFO op stil
- je kunt niet een VFO muten, zoals bij de RT82 wel kan. Opgelost door 1 kanaal te programmeren op 136MHz met een DCS tooncode en die *MUTE* te noemen. Ik gebruik sowieso het dual VFO deel weinig.
- net als bij de RT82, als je op P1..4 de 1750Hz programmeert is dat voor zowel lang als kort drukken. Gelukkig zijn er meer dan zat toetsen te programmeren.
- Talkaround is geen Reverse, maar Simplex op uitgang. Daarmee kun je dus niet even snel op de ingang luisteren.
- scherm is in het donker vrij licht met de (in mijn geval permanent ingestelde) backlight aan, dimmer zou leuk zijn

Verder positief:
- modulatie! Geen last van rare modulatie bij lagere vermogens, op analoog in elk geval. Mist wat laag, maar dat is voor mobiel gebruik juist fijn, zo hoor ik.
- bouwkwaliteit is prima

Ik heb de VFO mode nog niet geprobeerd, is ook niet zo spannend omdat ik toch een aantal simplex geheugenkanalen in een aparte zone gebruik.

Samenvatting: ik zou er zo weer eentje kopen. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie