Programmeren Kenwood TK705

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Unit 4019
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:32
Locatie: Grootegast

Re: Programmeren Kenwood TK705

#16 Bericht door Unit 4019 »

Dat laatste is zeker goed om te horen.
Ik hoop dat er een (goedkope) oplossing komt voor mijn probleem, maar ik denk het wel.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Programmeren Kenwood TK705

#17 Bericht door PA0RAB »

Unit 19 en meelezers,
Als ik het goed begrepen heb uit eerdere berichten is de orginele toon print afwezig
'k ken je mobilofoon niet.
Een toon piepertje is zo gemaakt met een torretje potmetertje en een fasedraaiend netwerkje met wat weerstanden en condensatoren in een T configuratie
Laat je zoekmachine eens werken op sinusoscilatoren. T netwerk of dippy als ik me goed herinner.
Zo'n ding is te maken op een postzegel qua ruimte.
Vaste hand en goede ogen zijn verplicht noodzakelijk
Het pieptoontje zet je verzwakt op de microfoon ingang en de voedingsspannning komt via de schakelspanning Press to talk lijn van de microfoon.
Een gewone ruisonderdrukker werkt op het feit dat zonder zendsignaal de ontvanger resp detectie schakeling een flinke bult ruis te verwerken krijgt. Ruis is alle frequenties door elkaar gehusseld
Richt die ruis gelijk en je krijgt een schakelspanning.die een schakeltransistor llaat schakelen zodat het ruisgeluid niet naar de audioversterjer gaat
Bij ontvangst is er een zendsignaal dat een flinke ruis reductie geeft. dus geen schakelspanning en de audio wordt doorgegeven naar de audioversterker
De toonsquelch werkt net zo maar dan op een toontje Is die detectie print er nog??
De simpelste detectie schakeling is de spoel condensator
De condensator en de spoel(meestslal een klein potkerntje) vormen voor gelijkspanning een weerstand of geleider
Is de frequentie te hoog dan wordt de condensator impedantie kleiner
maar wordt de spoelimpedantie groter,Op de gewenste frequentie zijn beide gelijken de spanning het grootst En kun je er mee schakelen
Naar ik meen is die print wel aanwezig maar ik ken je TK niet
Gewoon eens zoeken op toonsquelch.
Je kunt ook in de zoekmachine het typekenmerk van je mabilofoon ingeven met de kreet manual en/of servicemanual
55 en 73 de Ruud PA0RAB

Unit 4019
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:32
Locatie: Grootegast

Re: Programmeren Kenwood TK705

#18 Bericht door Unit 4019 »

KQT-8 print.JPG

Wow, dit gaat me even te ver.
wat ik nodig blijk te hebben is deze print met aansluitkabeltje.
Wat jij allemaal noemt gaat mij boven de pet, ik kan heel veel zelf, maar er zijn ook voor mij grenzen.
Maar wel bedankt voor het meedenken.

De manual heb ik op mijn laptop staan, maar printen en componenten zeggen me niet zoveel.
Bijlagen
KQT-8 print.JPG

Unit 4019
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:32
Locatie: Grootegast

Re: Programmeren Kenwood TK705

#19 Bericht door Unit 4019 »

Ik heb het KQT-8 printje besteld op ebay, als het binnen is nog even een kabeltje hiervoor "maken" en dan maar proberen zoals het mij uitgelegd is, het schema staat in de manual.
Als het niet gaat werken kan ik altijd de mobi verkopen.
Wordt vervolgd.

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Programmeren Kenwood TK705

#20 Bericht door PA0LMD »

Unit 4019 schreef:Ik heb het KQT-8 printje besteld op ebay, als het binnen is nog even een kabeltje hiervoor "maken" en dan maar proberen zoals het mij uitgelegd is, het schema staat in de manual.
Als het niet gaat werken kan ik altijd de mobi verkopen.
Wordt vervolgd.
O, dus toch ?
Toen ik deze print voorstelde reageerde je dat dit niet de juiste zou zijn.
Toch tot inkeer gekomen dus.
Meten is (z)weten

Unit 4019
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:32
Locatie: Grootegast

Re: Programmeren Kenwood TK705

#21 Bericht door Unit 4019 »

Ja sorry, ik ga het toch proberen, deze Kenwood past ook het best bij de leeftijd van de motor.
Dan is het allemaal zo origineel mogelijk.
Excuses voor het misverstand van mijn kant.
Er zit alleen geen kabeltje bij, maar de helft zit nog aan de mobilofoon, dus hoef alleen het schuifje aan de print er bij te zoeken en de draden verlengen.

Unit 4019
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:32
Locatie: Grootegast

Re: Programmeren Kenwood TK705

#22 Bericht door Unit 4019 »

Ik heb het printje binnen gekregen, nu ben ik nog op zoek naar de female connector die op de print hoort.
Weet iemand wat voor type connector dit is, want ik heb op diverse site's gezocht, maar het is moeilijk om precies het model te vinden.

Plaats reactie