FT 991A vraag

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

FT 991A vraag

#1 Bericht door pb1a »

Sinds enige tijd heb ik een FT 991A Ik kom er niet uit Ook het manual is voor mij te ingewikkeld. Ik moet het van Youtube hebben.
Als ik de reapeatershift op 7,6 zet zitten al mijn geheugen op 70 cm op 7,6 en niet op 1,6 Zet ik hem op 1,6 zitten alle geheugens op 1,6 en 7,6 zijn uit de geheugens weg. Iemand weet hoe dat kan. Kan geen 1,6 en 7,6 appart van elkaar in stellen. Volgens het manual doe ik het goed, maar
toch werkt het niet. Wie weet een oplossing en wil dit mij thuis eventueel tegen betaling a 25 Euro per uur uitleggen Zo heb ik er niets aan.
Bij voorbaat dank,

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

PA3GAG
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 dec 2011, 16:45
Roepletters: PA3GAG
Locatie: Willemstad

Re: FT 991A vraag

#2 Bericht door PA3GAG »

Hallo Anne volgens mij kan je maar 1 shift in de geheugens mogelijk alternatief is split gebruiken voor 1 geheugen. Een handig goed bruikbaar programma om je geheugens te vullen en je menu instellingen op te slaan is FTrestore . Ik zal morgen eens vragen kijken of er een andere oplossing is.
Groetjes ik hoor je misschien s avonds op 3748 MHz Rien PA3GAG

PD0JDG
Berichten: 496
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: FT 991A vraag

#3 Bericht door PD0JDG »

Hallo Anne,

Ik heb niet zo’n radio. Op pagina 103 van het handboek wordt inderdaad “split memory” uitgelegd. Je kunt dan in een geheugen een verschillende zend en ontvang frequentie programmeren.

73, Jaap

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: FT 991A vraag

#4 Bericht door PD2B »

Gebruik je ook de software van de 991A of doe je het handmatig?

In de software kan ik per kanaal de offset invoeren en dus werkt het bij mij wel. Of het nu 2m is of 70cm alles blijft zoals het is ingesteld middels de software. Mocht je er niet uitkomen mag je mij ook wel je file mailen dan wil ik er wel even naar kijken.
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: FT 991A vraag

#5 Bericht door pb1a »

Help Ik heb het gefixt. :mrgreen: In de FT 991 (A) zit een automatische shift Die geeft standaard 7.6 dwn, Die loopt van 438200 Mhz, maar de repeater die ik er in wilde hebben is de uitgang 438100
Dus daar werkt die automatische repeatershift niet. Moet je dus met Vlvo A en B werken. Lekker handig HI. Je moet het maar net weten. Ps., Let niet op de taalfouten HI Heb de hele nacht doorgewerkt aan dat ding en nu weet ik hoe het werkt. Volgend jaar verder.

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PE1JXI
Berichten: 124
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:14

Re: FT 991A vraag

#6 Bericht door PE1JXI »

zo als eerder is vermeld met de software kan je dit gewoon per kanaal instellen
de software kost nog geen 25 €

Plaats reactie