Nieuwe ANAN ApacheLabs HF+6 Transceiver

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Nieuwe ANAN ApacheLabs HF+6 Transceiver

#1 Bericht door PE9PE »

Hier info van de laatste nieuwe ANAN Hf+6 transceiver 7000DLE

https://apache-labs.com/al-products/105 ... eiver.html
Life is too short for QRP.

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Nieuwe ANAN ApacheLabs HF+6 Transceiver

#2 Bericht door PA1ZP »

Dag Rob

Het ziet er uit als een heel grote antenne schakelaar, dus voor dat geld moet er ook nog een PC aan , of is het alleen een scherm en een toetsenbord en muis wat je nodig hebt?

ik weet overigens dat ze wel heel goed werken.

ik heb nu een IC7300 geweldig ding die spectrum-scope is zo makkelijk om mijn noise-canceler in te regelen.
En die noise canceler helpt me van 10 dB troep af, zit zo een antenne faserings unit toevallig ook in de ANAN dat je weet?

En ja een antenne schakelaar met electronische sturing naar de actieve RX antenne heb ik al gebouwd voor mijn FT857D 12 jaar terug dat was wel een heel tientje wat ik moest investeren.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Nieuwe ANAN ApacheLabs HF+6 Transceiver

#3 Bericht door PE9PE »

PA1ZP schreef:Dag Rob

Het ziet er uit als een heel grote antenne schakelaar, dus voor dat geld moet er ook nog een PC aan , of is het alleen een scherm en een toetsenbord en muis wat je nodig hebt?

ik weet overigens dat ze wel heel goed werken.

ik heb nu een IC7300 geweldig ding die spectrum-scope is zo makkelijk om mijn noise-canceler in te regelen.
En die noise canceler helpt me van 10 dB troep af, zit zo een antenne faserings unit toevallig ook in de ANAN dat je weet?

En ja een antenne schakelaar met electronische sturing naar de actieve RX antenne heb ik al gebouwd voor mijn FT857D 12 jaar terug dat was wel een heel tientje wat ik moest investeren.
Hallo Jos,

Je hebt de keuze:
OF PC er aan
OF https://apache-labs.com/al-products/104 ... oller.html vergelijkbaar met Maestro van Flexradio.
Antenne fasering kun je er volgens mij ook mee doen maar kijk daarvoor even in de Technical Specifications.
Die kan ik hier helaas niet linken.

Groeten,

Rob
Life is too short for QRP.

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Nieuwe ANAN ApacheLabs HF+6 Transceiver

#4 Bericht door PA1ZP »

Hi Rob

bedankt voor de info, ja net als de maestro, OK dan heb je toch weer gewoon knopjes en dat vind ik wat prettiger, maar die Anan jongens timmeren goed aan de weg, het is wel even afwachten wat dadelijk de IC7610 gaat doen want die 7300 kilt nu al Yaesu en Kenwood, maar de 7610 kon zo maar ook eens Anan of die Flexradio's killen.

Maar goed we gaan het zien, wat er van komt, het maakt niet uit wat ik hier gebruik op 80 meter S9 + 20 storing, maakt allang niet meer uit welke ontvanger je gebruikt.

Gelukkig 20 t/m 10 nog redelijk bruikbaar al zit ik daar normaal nooit meer.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Plaats reactie