Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#16 Bericht door PD2B »

Robert,

Ik vond het als nadeel dat wanneer je een nieuwe codeplug in de portofoon (Hytera) zette dat je telkens je eigen kanalen die ik toegevoegd had van bijv. TT circuit weer opnieuw er bij moest plaatsen. Ik vermoed dat dit nog niet is veranderd?
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#17 Bericht door elsinga »

Ja, maar: je kunt de kanalen en contacts van mijn codeplug ook eenvoudig weer exporteren, je eigen stukje export er aan het einde aan toevoegen en dan ben je al weer bijna klaar. Of je gebruikt mijn codeplug als eerste opzet en past 'm naar believen aan, maar dna moet je 'm ook zelf bij gaan houden.

Keuzes, keuzes. ;)

ik kies er in elk geval voor mijn eigen codeplug te onderhouden. Helemaal naar eigen smaak ingericht. En beschikbaar voor anderen, mochten ze 'm willen gebruiken.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#18 Bericht door PD2B »

Ik heb stiekum al je codeplug opgeslagen :wink:

Ga hem her en der aanpassen, onze zuiderburen haal ik er uit en hou het puur nederlands en voeg daar dan mijn (werk) frequenties aan toe.
Mvg,

Bert

-Verwijderd account

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#19 Bericht door -Verwijderd account »

Ik ben in elk geval belangstellend naar jouw gebruikservaringen over een wat langere periode.
In jouw eerste post schreef je al over puntjes van kritiek die je had, maar gezien de prijs had je zoiets al verwacht.

Ondertussen heb ik al digital voice handpraters gezien van rond de 150 euro....
Maar ook welke net onder de 500 euro geprijsd zijn. Zullen vast wel meer mogelijkheden hebben, denk ik maar.


Charles - PE2CH

PA3CQJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 feb 2014, 20:30
Roepletters: PA3CQJ
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#20 Bericht door PA3CQJ »

PE2CH schreef:Ik ben in elk geval belangstellend naar jouw gebruikservaringen over een wat langere periode.
Charles - PE2CH
De porto heeft een A en een B kanaal, dat lijkt aardig, maar met mijn twee hotspots is het niet handig,
er is geen hangtijd, dus zodra de ene hotspot stopt met zenden en op de andere is een gesprek gaande dan hoor je dat.
Hoe het met twee repeaters gaat weet ik niet, ik kan op de porto hier geen repaters ontvangen.

Je kunt het niet actieve kanaal eenvoudig muten, maar zodra je iets in het scherm wijzigt is dat weer weg.

De meegeleverde handleiding is niet bedoeld voor de RT82, er wordt bijvoorbeeld niet gerept van een trackball..
Het lijkt of ze het plaatje van de RT82 op een bestaande handleiding hebben geplakt.
Ik was begonnen het verhaal over te zetten in het Nederlands, maar daar ben ik mee gestopt, je hebt er niks aan.

Verder is het CPS programma niet gebruikersvriendelijk, ik heb de boel bij bewerken in een spreadsheet en dan importeren al een paar keer flink door de war gehad.

Kijk ook eens naar de codepluggen die oorspronkelijk gemaakt zijn door Mark, ze staan op Hamdigitaal.nl onder bestanden -> codepluggen -> tyt codepluggen. Er zijn 4 smaken.
Rutger
PA3CQJ

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#21 Bericht door elsinga »

Rutger zijn opmerkingen kloppen.

Overigens is het inderdaad uitkijken met importeren. Alle dingen in de programmering hangen aan elkaar met verwijzingen, die afhankelijk zijn van de volgorde van de lijsten. Kanaal 23 hangt zo aan zone 14 en scanlijst 12 en maakt gebruik van TX Contact 64. Importeer je nu een nieuwe kanalenlijst met andere verwijzingen, importeer je een contactlijst met andere volgorde en zo, dan gaat de boel door elkaar. Ik ondervang dat door in die volgorde niets te wijzigen, maar een foutje is zo gemaakt. Overigens staat er al een verzoek bij de fabrikant uit om alles in de CPS importeerbaar te maken, hoef je er bij de import alleen nog maar voor te zorgen dat alles matcht en ben je niet afhankelijk van wat er al in de porto staat.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#22 Bericht door PD2B »

Robert,

In de Tytera MD390 en de Hytera portofoons kon je kiezen in welke zonde hij opstart. Nu zie ik het nergens terug in het programma en start hij automatisch op in de eerste zone die als eerste in ingevoerd. Of ik zie iets over het hoofd.
Mvg,

Bert

PA3CQJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 feb 2014, 20:30
Roepletters: PA3CQJ
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#23 Bericht door PA3CQJ »

PD2B schreef:Robert,

In de Tytera MD390 en de Hytera portofoons kon je kiezen in welke zonde hij opstart.
Voor zover ik weet kan dat alleen bij de Hytera's, daarom hebben onze pluggen op Hamdigitaal.nl voor de MD380 CS700 MD390 en MD2017 als eerste zone een zone die je zelf kunt vullen met je favoriete kanalen.
Rutger
PA3CQJ

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#24 Bericht door elsinga »

Bij mij start hij netjes op in de laatst gebruikte zone. Na programmeren is dat de eerste inderdaad.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#25 Bericht door PA3BZT »

De eerste partij van RT82 porto's is (uit)verkocht, hoe bevalt deze porto bij de gelukkige eigenaren?

73, PA3BZT

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#26 Bericht door sottezero »

?Hoe vergelijk ik deze met een Boafeng DM5R Plus?

PA3CQJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 feb 2014, 20:30
Roepletters: PA3CQJ
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#27 Bericht door PA3CQJ »

sottezero schreef:?Hoe vergelijk ik deze met een Boafeng DM5R Plus?
Kijk eens hier https://www.hamdigitaal.nl/2016/11/baof ... r-in-2017/
ik denk dat ze onvergelijkbaar zijn.
Baofeng moet eerst bewijzen dat ze niet op twee tijdsloten tegelijk zenden.
Dat deed de voorganger, die daardoor niet op repaeters gebruikt kon worden.
Rutger
PA3CQJ

PC4D
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jun 2016, 15:14
Roepletters: PC4D
Locatie: Hulst
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#28 Bericht door PC4D »

Ik heb sinds vorige week de RT82 met GPS. Inmiddels voorzien van de de laatste firmware en de code plug van hamdigitaal.
Mooi ding om te zien. Staat leuk op de desk met de tadellader.
Het missen van een draaibare VFO is even wennen maar met voldoende geprogrammeerde kanalen/zones voorzien van repeaters/simplex frequenties ook niet echt nodig.
Op de analoge repeaters werkt hij foutloos met best aardige modulatie rapporten. Ontvangen doet hij ook goed en klinkt zeker niet slecht.
Via DMR nog niet helemaal goed. Nog een beetje aan het experimenteren wat daar fout gaat. Na 1x PTTen lijkt de porto regelmatig te hangen.
73 PC4D DaveDoesIT

PC4D
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jun 2016, 15:14
Roepletters: PC4D
Locatie: Hulst
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#29 Bericht door PC4D »

Met de code plug van pc5e en de laatste firmware van TYT, niet die van de Retevis werkt mijn RT82 nu foutloos.
73 PC4D DaveDoesIT

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: Retevis RT82 / Tyt MD2017 dualband analoog/DMR porto

#30 Bericht door radioshack »

Gisteren heb ik "ook" een TYT MD-2017 ontvangen! Waarbij ik de D-STAR generatie voorbij heb laten gaan heb ik wel het gevoel dat DMR wel een vlucht gaat nemen. Vandaar de aanschaf.
Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat ik werkelijk (nog) geen snars begrijp van de DMR wereld. :roll: Ik heb inmiddels ontdekt dat je een ID aan moet vragen (en reeds ontvangen). En dat er zones en code pluggen zijn. Echter kom ik nog niet verder.

Heeft iemand een "DMR voor dummies" handleiding of een goede link met basis informatie?

Als iemand mij in de goede richting kan sturen, dan hoor ik het graag. Dan kan ik de volgende keer hopelijk ook gezellig meepraten. 8)
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

Plaats reactie