Yaesu FT-891

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
pa3cwq
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007, 16:59

Yaesu FT-891

#1 Bericht door pa3cwq »

Mijn nieuwe Yaesu FT-891 heeft een probleem....
Ik werk 99% van de tijd in digi-modes, uiteraard gebruik ik dan de cat-besturing..
Het viel mij op dat er een zeer irritant geluidje te horen was, het leek op het schakelen van een relais maar bij nader onderzoek bleek dit uit de luidspreker te komen...
Volgens mij lijkt op een koppeling tussen de speaker en de USB-circuits..
Nogmaals, alleen als je de cat gebruikt, trek je de catkabel los is er niets aan de hand...
Voor de rest werkt de set prima, qua bediening erg makkelijk..
Uiteraard heb ik de juiste drivers voor de soundcard geinstalleerd en heb dit op meerdere computers vastgesteld.
Ook heb ik de laatste main-sw geinstalleerd (zie Yaesu webside) maar niets hielp....
Ik ben gaan zoeken op internet en heb geconstateerd dat er meer gebruikers zijn die dit probleem hebben geconstateerd, zie
https://www.reddit.com/r/amateurradio/c ... as_issues/
Vreemd eigenlijk, het lijkt er m.i. op dat ook deze set niet voldoende is uitontwikkeld..(zie eerdere problemen b.v. FT-991)
Voor mij is het duidelijk, deze set is teruggegaan naar de leverancier, hier wil ik voorlopig niet mee verder gaan.
Misschien dat dit met een verdere sw update in de toekomst verholpen kan worden maar dat is nog maar de vraag, het kan natuurlijk ook een hardware probleem zijn.
Voor mij is de hobby fun....moet geen ergenis zijn...
73 Harry PA3CWQ

Plaats reactie